Ένας στους δύο νέους θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση Ένας στους δύο νέους θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση
Θέλουν την οικονομική τους ανεξαρτησία και λατρεύουν το λεγόμενο job hopping. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, σχεδόν 6 στους 10 παγκοσμίως εκτιμούν ότι θα... Ένας στους δύο νέους θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση

Θέλουν την οικονομική τους ανεξαρτησία και λατρεύουν το λεγόμενο job hopping. Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, σχεδόν 6 στους 10 παγκοσμίως εκτιμούν ότι θα εργαστούν σε έως και πέντε εργοδότες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους, ενώ δεν λείπουν και όσοι (19%) θεωρούν πως θα αλλάξουν εργασία έξι ή περισσότερες φορές. Πρόκειται για τις προτεραιότητες και τις πεποιθήσεις της Gen Z, των νέων που έχουν γεννηθεί ανάμεσα στο 1996-1997 και το 2012, για τους οποίους η εξ αποστάσεως εργασία και η ευελιξία στα ωράρια αποτελούν συχνά προαπαιτούμενο για να επιλέξουν μία θέση εργασίας. Είναι η γενιά που επιθυμεί να ξαναγράψει –κατά μία ευρύτερη έννοια– τους κανόνες εργασίας.


Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι banner-estia1-1024x296.jpg

Βέβαια, δεν λείπουν και εκείνοι που «φλερτάρουν» με την ιδέα να δημιουργήσουν δική τους επιχείρηση. Σε αυτό το συμπέρασμα συνηγορούν πρόσφατες έρευνες, όπως αυτή της εταιρείας Prorata με τίτλο «Τάσεις και προκλήσεις της Gen Z», βάσει της οποίας σχεδόν ένας στους δύο νέους στην Ελλάδα ενδιαφέρεται να φτιάξει τη δική του επιχείρηση. Ερωτώμενοι εάν είναι μεταξύ των μελλοντικών τους στόχων να αναπτύξουν δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα, το 48% απάντησε θετικά, ενώ το 38% εκφράστηκε αρνητικά.


Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι my-ftouftou-gia-foni-site-1.jpg

Μεταξύ όσων σχεδιάζουν να αναπτύξουν τη δική τους επιχείρηση, το μεγαλύτερο ποσοστό, δηλαδή ένα 20%, ενδιαφέρεται να στραφεί στον κλάδο της τεχνολογίας και της καινοτομίας, δεδομένου ότι υπάρχει ήδη μία αναδυόμενη κοινότητα νεοφυών επιχειρήσεων και venture capital funds, έτοιμη να τους υποδεχθεί. Ακολουθούν ο κλάδος των κατασκευών και ακινήτων (15%), ο τουρισμός (15%), αλλά και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Στην έρευνα συμμετείχαν 500 άτομα ηλικίας 17-34 ετών από όλη την ελληνική επικράτεια, που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Η σχέση της γενιάς αυτής με την τεχνολογία είναι ιδιαίτερα στενή, αφού, σύμφωνα με την έρευνα, το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε πως χρησιμοποιεί 1-3 ώρες την ημέρα τα κοινωνικά δίκτυα, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 30%, 4-6 ώρες την ημέρα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το 46% δήλωσε ότι άνοιξε λογαριασμό στο Facebook στην ηλικία των 1315 ετών, ενώ ένα μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό (14%), πριν γίνει 12 ετών. Αλλωστε, σύμφωνα και με πρόσφατη έρευνα της ΕΥ («The first global generation: Adulthood reimagined for a changing world»), που βασίζεται σε απαντήσεις 10.000 νέων ηλικίας 18-34 ετών σε 10 χώρες, σχεδόν όλοι οι νέοι (99%) έχουν smartphone, άρα και απεριόριστη πρόσβαση σε πληροφορία, ενώ το 94% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί καθημερινά πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, σχεδόν οι μισοί δηλώνουν πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες τεχνολογίες, παρότι το ενδιαφέρον ποικίλλει ανάλογα με την περιοχή.


Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι 343518801_962424991737854_6496605008896540213_n.jpg

Πάντως και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αρκετοί νέοι της Gen Z εμφανίζονται έτοιμοι να επιλέξουν τον δύσκολο δρόμο της επιχειρηματικότητας μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια και να αναλάβουν ρίσκα ακόμη και μόνοι τους, χωρίς τη στήριξη κάποιου συνιδρυτή. Σύμφωνα με πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα του ελληνικού venture capital fund, Αpeiron Ventures, στην οποία συμμετείχαν 700 νέοι από 14 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Πολωνία κ.λπ.), το 62% απάντησε πως είναι πιθανό να στήσει τη δική του επιχείρηση στα επόμενα 3-5 χρόνια, στην προσπάθειά του να ακολουθήσει μία καριέρα που του προσφέρει ευελιξία και αυτονομία.

Στην Ελλάδα, περίπου ένας στους δύο νέους εμφανίζεται ως επίδοξος startupper, πρόθυμος δηλαδή να ιδρύσει τη δική του επιχείρηση μέσα στα επόμενα χρόνια. Πέρα από το κέρδος, κίνητρο για την πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι η προσφορά στην κοινωνία καθώς και η ανάγκη τους να έχουν τον έλεγχο της επαγγελματικής τους πορείας.

moneyreview.gr


Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι Maria-Mauraki-Paleta-banner-1024x347.jpg

error: Content is protected !!