ΓΚΙΟΚΑΣ ΝΙΚΟΣ ΓΚΙΟΚΑΣ ΝΙΚΟΣ
Η ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ Γεννήθηκε και ζει: Tο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη ΣαλαμίναΠιστεύει: Εάν η ερώτηση δεν είναι θρησκευτικού τύπου, τότε, γοητεύομαι... ΓΚΙΟΚΑΣ ΝΙΚΟΣ

Η ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

Γεννήθηκε και ζει: Tο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Σαλαμίνα
Πιστεύει: Εάν η ερώτηση δεν είναι θρησκευτικού τύπου, τότε, γοητεύομαι από πολλά αλλά δεν πιστεύω σε τίποτα.
Ονειρεύεται: Χα χα χα… Εμπνευσμένος από την ποίηση και την λογοτεχνία ονειρεύομαι ιδανικές κοινωνίες, ιδανικούς ανθρώπους, ιδανικούς έρωτες και βέβαια, είναι άχαρο όταν επανέρχομαι στην τρέχουσα πεζή ζωή…
Ζωγραφίζει: Παλαιότερα ζωγράφιζα τοπία, θαλασσογραφίες , και άλλα ‘’αισθησιακά’’ θέματα, γοητευμένος από τον πλούτο και το μεγαλείο της φύσης…. Τα τελευταία χρόνια ζωγράφισα πρόσωπα, στραμμένος στο ‘’συναίσθημα’’ που μπορεί να αποτυπωθεί σε μια μορφή. Τώρα είμαι στραμμένος σε σπουδές χρωματολογίας, ψυχοχρωματικής κτλ και κάνω ασκήσεις και μικρά δοκίμια πάνω σε αυτό.

Πότε ξεκινήσατε την ζωγραφική;
Γοητεύτηκα από έναν λαϊκό ζωγράφο της γειτονιάς μου σε ηλικία 8 ετών και έκανα την πρώτη αξιόλογη υδατογραφία . Στην εφηβεία μου ξεκίνησε μια πλημμυρίδα καλλιτεχνικής δημιουργίας

Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία σας στο χώρο των εικαστικών
Η ουσιαστική μου πορεία είναι η μελέτη της ιστορίας του πολιτισμού . Οι μορφές της τέχνης (-ων), απορρέουν από την εκάστοτε αντίληψη των κοινωνιών περί του ‘’ωραίου’’ , του ‘’αγαθού’’ κτλ.
Στο πρακτικό μέρος, εν πρώτης μελέτη των οπτικών νόμων και της οπτικής σύνταξης και μετέπειτα μελέτη της αντίληψης και της τοποθέτησης διάσημων καλλιτεχνών, επάνω στους προβληματισμούς και τα θέματα που αντιμετωπίζει ένα δημιουργός.

Πως αισθάνεστε όταν βλέπετε ένα έργο σας ολοκληρωμένο;
Ε, να το πω έτσι απλά, την χαρά και τον ενθουσιασμό που αισθάνεται ο καθένας μας όταν επιτελέσει ένα έργο , έστω και αν αυτό είναι πολύ απλό… Και στην επιτυχία βέβαια, καραδοκούν δύο κίνδυνοι, η έπαρση και η αλαζονεία! Προσπαθώ να τους αποφεύγω.

Ποιες οι σχέσεις σας με τα χρώματα;
Παλαιοτέρα αγαπούσα τις γήινες αποχρώσεις και τις χαμηλές αντιθέσεις (contrast), σε αυτή την περίοδο της ζωής μου με ελκύουν φωτεινά και έντονα χρώματα, και η πορεία βέβαια συνεχίζετε …

Χρησιμοποιείτε σύμβολα στους πίνακές σας;
Όχι ! Τα σύμβολα είναι στοιχεία μιας κάποιας ‘’ενταγμένης’’ τέχνης , πχ το σφυροδρέπανο είναι σύμβολο της επαναστατημένης εργατικής τάξης, το φωτοστέφανο είναι σύμβολο της αγιοσύνης , μια σημαία σύμβολο ενός έθνους , ένα κόκκινο φωτάκι το δηλωτικό ενός πορνείου ..κτλ
Θα απαντήσω με την αγαπημένη μου φράση του Αλ. Παπαδιαμάντη, ‘’Εγώ ασχολούμαι με το Ωραίον ‘’.

Ποιό ήταν το πρώτο σας έργο;
Το πρώτο σημαντικής ομορφιάς έργο μου σε ηλικία 30 ετών είναι μια θαλασσογραφία μεγάλων διαστάσεων (4,5 μέτρα επι 2 μέτρα ). Ανήκει έκτοτε σε ιδ. συλλογή.

Τι είναι για εσάς η ζωγραφική;
Κοιτάξτε, οι τέχνες γενικά αναπληρώνουν αυτό που δεν βρίσκουμε ή σπανίζει στην ζωή μας. Άλλες φορές πάλι οι τέχνες προτείνουν το ‘’ιδανικό’’ για τη ζωή μας. Η ομορφιά γοητεύει όλους μας. Ασχολούμαι με αυτό

Η τελευταίας σας έκθεση;
Το 2019, μια μεγάλη σειρά από πορτραίτα και θέματα από την Σαλαμίνα, ελαιογραφίες που κατατάσσονται στην ‘’ pop-art’’, εκτέθηκαν στο Δημαρχείο Σαλαμίνος

Η κάθε εικόνα γίνεται η προσωπική εσωτερική εικόνα του καλλιτέχνη;
Ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο ομιλίας , το δικό του στυλ βαδίσματος , τις δικές του χειρονομίες και συμπεριφορές κτλ, που (όλα αυτά κ.α.) πηγάζουν από τον ψυχο-πνευματικό του κόσμο!
Ο καλλιτέχνης δεν είναι κάτι διαφορετικό από τον μέσο άνθρωπο και έτσι, θέλοντας ή μη, το δημιούργημα εμπεριέχει μέρος του εαυτού του

Ποιές είναι οι επιρροές σας;
Διάφορες… Παλαιότερα με γοήτευαν οι ιμπρεσιονιστές, αργότερα οι κυβιστές, με συνεπήρε κάποτε ο Μ. Αντζελο (έκανα 2 χρόνια ασκήσεις και μελέτη του ζωγραφικού του τρόπου). Έχω αγαπήσει το χρώμα του Γκογκέν, θαυμάζω τον Καντίνσκυ, έχω ασπαστεί πολλές αρχές από το κίνημα Μπάου-χάουζ και από το ‘’μανιφέστο των φουτουριστών’’
Η Τήνος σήμερα αποτελεί χωρίς καμία υπερβολή ένα τεράστιο υπαίθριο μουσείο μαρμαρογλυπτικής. Βρεθήκατε εκεί να παρακολουθείτε μαθήματα μαρμαρογλυπτικής. Μιλήστε μας για την εμπειρία σας αυτή;
Από τυχαία περιστατικά βρέθηκα 40 χρονών στην Τήνο και έγινα φίλος με τον (τότε) διευθυντή της σχολής Καλών τεχνών. Έτσι άτυπα παρακολούθησα για ένα χρόνο μαθήματα στα εργαστήρια της σχολής. Αυτό για εμένα, δηλ ο τρόπος κατεργασίας του μαρμάρου δεν ήταν κάτι σημαντικό, (είμαι Ηλεκτρονικός Μηχανικός) και έτσι, το μάρμαρο στάθηκε να είναι ένα ψαθυρό υλικό όπως τόσα άλλα. Μία μικρή πρακτική μου ήταν αρκετή.

Τι είχε αξία στον ένα χρόνο παραμονής μου στην Τήνο;
Δύο πράγματα! Το ένα ήταν οι καθημερινές μας και ατελείωτες συζητήσεις με τον διευθυντή της σχολής (Δ. Μπέζας) πάνω στα προβλήματα της τέχνης, πχ ιδανικές αναλογίες όγκων ενός γλυπτού, σημασία του μεγέθους, θέματα διάτρησης και απότμησης ενός όγκου, γράμμωση μιας επιφάνειας και τα παιχνιδίσματα του μεσογειακού φωτός επάνω της και άλλα και άλλα …
Το δεύτερο ήταν το επιβλητικό τοπίο και η ιστορία της Τήνου. Μαρμαρόπετρες διάσπαρτες σε όλο το νησί, ξερολιθιές και σπίτια όπου οι πιο πολλοί δόμοι είναι κομμάτια μαρμάρου, το λατομείο, ένα βουνό κομμένο με το μαχαίρι στα δυο να εμφανίζει μέσα του έναν λευκό θεόρατο τοίχο και γύρω γύρω το πέλαγος βαθύ μπλε και ο ουρανός χωρίς τέλος…
Πιο επιβλητική απ όλα η ιστορία της μαρμαρογλυπτικής . Ονόματα ‘’ βαριά ‘’ που έχουν περάσει από εκεί, οι προσωπικές τους ιστορίες, οι αξίες τους και τα ιδανικά τους. Ο ολοήμερος μόχθος τους για την Τέχνη. Τα έργα τους, ‘’ εκπάγλου κάλλους ‘’ στο μουσείο… Και η νέα γενιά πιο δίπλα , ένα ‘’τσούρμο’’ φοιτητές, που παλεύουν να αναδειχτούν τουλάχιστον ισότιμοι…
Αυτά εν ολίγοις απεκόμισα από την Τήνο, εικόνες αίγλης, συζητήσεις βάθους, και υποβλητικούς μύθους που με συνοδεύουν μέχρι σήμερα…

Υπάρχει κάποιο θέμα που θα θέλατε να ζωγραφίσετε και δεν το έχετε κάνει μέχρι σήμερα;
Το ‘’θέμα’’ δεν με απασχολεί αυτό το διάστημα, συχνά δε το βρίσκω ‘’δευτερεύον’’ ζήτημα.
Η κύρια ενασχόλησή μου είναι η εκφραστική απεικόνιση και οι πειραματισμοί με διάφορα μέσα.

Τα μελλοντικά σας σχέδια;
Κοιτάξτε, ο ‘’πήχης’’ στον διεθνή καλλιτεχνικό χώρο είναι αρκετά υψηλός! Υπάρχουν βέβαια και οι ναΐφ (αφελείς) καλλιτέχνες …
Για τον εαυτό μου ανέχομαι την γνώμη, ότι βρίσκομαι στο μεσοδιάστημα αυτού του χώρου…
Το επιθυμητό είναι να βελτιώσω το επίπεδο μου, κάτι που απαιτεί βέβαια ολοήμερη σπουδή και άσκηση.

error: Content is protected !!