H φτώχεια θέλει καλοπέραση: Αυξάνεται η ζήτηση για… ιδιωτικά τζετ H φτώχεια θέλει καλοπέραση: Αυξάνεται η ζήτηση για… ιδιωτικά τζετ
Η ζήτηση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, τα γνωστά τζετ, αυξήθηκε κατά την καραντίνα, διότι οι πλούσιοι ήθελαν να έχουν τον έλεγχο των μετακινήσεών τους εξαιτίας... H φτώχεια θέλει καλοπέραση: Αυξάνεται η ζήτηση για… ιδιωτικά τζετ

Η ζήτηση για τα ιδιωτικά αεροσκάφη, τα γνωστά τζετ, αυξήθηκε κατά την καραντίνα, διότι οι πλούσιοι ήθελαν να έχουν τον έλεγχο των μετακινήσεών τους εξαιτίας της πανδημίας.

Ωστόσο, ορισμένοι αγοραστές αποδεικνύεται πως κάνουν αγορές πέραν των δυνατοτήτων τους και ο κλάδος, συν τοις άλλοις, δέχεται σφοδρή κριτική λόγω υψηλών ρύπων. Εν τω μεταξύ έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος για μεταχειρισμένα αεροπλάνα, ενώ δίδονται και προσαυξήσεις στις τιμές για την παραλαβή των νέων εάν γίνει στην ώρα της, και αυτό το σκηνικό επικράτησε στην πρόσφατη έκθεση στο Λας Βέγκας, την οποία διοργάνωσε η Εθνική Ενωση Εταιρειών Αεροπλοΐας των ΗΠΑ.

Η κατάσταση αυτή, όπως έχει διαμορφωθεί, ευνοεί τα μάλα τις εισηγμένες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών, οι οποίες ολοένα και περισσότερο πια πωλούν άνευ έκπτωσης τα προϊόντα τους – οι προσφορές είχαν επεκταθεί σε όλο τον κλάδο, ιδίως μετά τη φθίνουσα πορεία του από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008-2009.

Ειδικότερα, οι εταιρείες General Dynamics, Gulfstream Aerospace, Bombardier, Textron και Dassault Aviation είναι κορυφαίες στην κατάταξη με κριτήριο την αξία των πωλήσεών τους, τις οποίες υπολογίζει σε 238 δισ. δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια η προμηθεύτρια του κλάδου Honeywell. «Κάθε μέρα έρχονται άνθρωποι και μου λένε ότι ενδιαφέρονται για ιδιωτικό αεροσκάφος», επισημαίνει ο Στέφεν Χόφερ, πρόεδρος της εταιρείας Aerlex Law Group, η οποία αναλαμβάνει συναλλαγές για αεροσκάφη.

Η εισροή νέων πελατών, ωστόσο –συχνά πλούσιοι άνθρωποι και οι οικογένειές τους, οι οποίοι έχουν αναβαθμίσει τις επιλογές τους από τα εισιτήρια πρώτης θέσεως σε ιδιωτικά τζετ– ενέχει ορισμένους κινδύνους.

Ενας βετεράνος του κλάδου, που διεκπεραιώνει συμφωνίες, περιέγραψε έναν νέο αγοραστή, ο οποίος θα μπορούσε να καταβάλει το τίμημα του αεροσκάφους μόνο εάν το μίσθωνε για κάποιο διάστημα σε άλλους ταξιδιώτες. Εάν, όμως, η ζήτηση για μίσθωση υποχωρούσε, τότε μετά δυσκολίας θα μπορούσε να καλύψει τις δαπάνες του. «Πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι ποτέ άλλοτε δεν είχαν δει ένα λογαριασμό για συντήρηση αεροπλάνου ύψους 1 εκατ. δολαρίων», επισημαίνει ο ίδιος, προσθέτοντας ότι τέτοιες πρακτικές τού θυμίζουν ανάλογη δραστηριότητα της αγοράς πριν από την κρίση του 2008.

Παρά ταύτα, οι ώρες πτήσης των επαγγελματικής χρήσης τζετ αυξήθηκαν στις αρχές Οκτωβρίου σε ποσοστό 16% εν συγκρίσει με τον ίδιο μήνα το 2019, ο οποίος ήταν και ο πιο δυναμικός για την εν λόγω δραστηριότητα από το 2008, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων WingX. Και πολλά εταιρικά στελέχη, αναλυτές, δικηγόροι του κλάδου των αερομεταφορών και μεσίτες συμφωνιών είναι πεπεισμένοι πως η ανάκαμψη θα συνεχιστεί και το 2022. «Η ανάκαμψη στη δραστηριότητα το 2021 ολοένα και περισσότερο εκλαμβάνεται ως το πράσινο φως για ταχύτερη ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια και όχι μια άπαξ βελτίωση μετά την πανδημία», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής της WingX, Ρίτσαρντ Κόε.

Οι δε πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν από σχεδόν 700 τον χρόνο, όπως έχουν σήμερα, σε σχεδόν 900 έως το 2025, αλλά και πάλι θα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, εάν σκεφθεί κανείς ότι είχαν φθάσει το 2008 τα 1.300 αεροσκάφη συνολικά, κατά τον αναλυτή Μπράιν Φόλεϊ. Πάντως, είναι άγνωστο σε τι ποσότητα θα αποκατασταθούν τα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία θα ανακάμψουν πιο αργά από τα ψυχαγωγικά. Συν τοις άλλοις, υπάρχουν εταιρείες οι οποίες προτιμούν, αντί για επαγγελματικά ταξίδια, τις ψηφιακές συσκέψεις, ώστε να εκπληρώσουν τους στόχους τους για μείωση ρύπων – και αυτό θα επηρεάσει και την πρώτη θέση των αερομεταφορέων και τα ιδιωτικά τζετ, που παράγουν εκπομπές ανά επιβάτη.

hellasjournal.com

error: Content is protected !!