NFTs: Η ακτινογραφία της νέας crypto-μανίας – Πώς γίνονται οι χρυσές e-business NFTs: Η ακτινογραφία της νέας crypto-μανίας – Πώς γίνονται οι χρυσές e-business
Τι είναι τα NFTs και πώς αλλάζουν όλο το διαδίκτυο – Ποια η αξία τους, τόσο για τους καλλιτέχνες, όσο και για τις επιχειρήσεις –... NFTs: Η ακτινογραφία της νέας crypto-μανίας – Πώς γίνονται οι χρυσές e-business

Τι είναι τα NFTs και πώς αλλάζουν όλο το διαδίκτυο – Ποια η αξία τους, τόσο για τους καλλιτέχνες, όσο και για τις επιχειρήσεις – Πώς λειτουργεί η αγορά τους

Τον Δεκέμβριο του 2021, ένας Καναδός πλήρωσε 107.000 ευρώ για να αγοράσει το πρώτο SMS στην ιστορία, που στάλθηκε από τη βρετανική Vodafone στις 3 Δεκεμβρίου 1992. Τι σημαίνει όμως αγόρασε το SMS και με ποιο τρόπο το απέκτησε;

Ο αγοραστής, η ταυτότητα του οποίου δεν αποκαλύφθηκε είναι πλέον ο αποκλειστικός ιδιοκτήτης ενός ψηφιακού αντιγράφου του αυθεντικού πρωτοκόλλου επικοινωνίας με το οποίο μεταδόθηκε αυτό το SMS. Το παραπάνω απαντά στο πρώτο ερώτημα. 

Το SMS πουλήθηκε σε δημοπρασία, με τη μορφή NFT, τη νέα τρέλα που έχει κατακτήσει το διαδίκτυο και αποτελεί τη νέα crypto-μανια που ήρθε για να φέρει τα πάνω κάτω στο ιντερνετικό γίγνεσθαι. Αυτό το δεδομένο απαντά στο πως το απέκτησε.

Τι είναι όμως τα NFT’s; 

Τα NFTs (Non-Fungible tokens) είναι ηλεκτρονικά πιστοποιητικά ή τίτλοι ιδιοκτησίας, βασισμένοι στην τεχνολογία του blockchain, που διασφαλίζουν την αυθεντικότητα ενός οποιουδήποτε ψηφιακού αντικειμένου. Τα NFTs έχουν συνεπάρει τον κόσμο της τεχνολογίας, που τα καταχωρεί ως συλλεκτικά crypto-έργα, ψηφιακά «περιουσιακά στοιχεία».

Η άνοδος τους μέσα στην πανδημία ήταν ραγδαία, καθώς συλλέκτες  και επενδυτές έσπευσαν επηρεασμένοι και από την εκρηκτική άνοδο της αγοράς των κρυπτονομισμάτων, να  επενδύσουν τεράστια χρηματικά ποσά σε έργα τέχνης και όχι μόνο που πρακτικά υφίστανται σε ψηφιακή μόνο μορφή.

Ο καλλιτέχνης Chris Torres δημιούργησε ένα NFT με τη μορφή του δημοφιλούς GIF Nyan Cat, το οποίο πωλήθηκε στην πλατφόρμα Foundation αντί 561.000 δολαρίων ενώ η αρχική προφορά ήταν μόλις 5.000 δολάρια.

Μια ομάδα χρηματιστηριακών διαπραγματευτών πυρπόλησαν μπροστά σε κάμερα έργο του Banksy αξίας 95.000 δολαρίων –το «Morons (White)», έργο του 2006– και μετέτρεψαν την πράξη αυτή σε έργο NFT.

Ένα ψηφιακό βίντεο – κολάζ διάρκειας μόλις 10 δευτερολέπτων πωλήθηκε στην τιμή των 6,6 εκατ. δολαρίων

Πέρυσι η Καναδή τραγουδίστρια-τραγουδοποιός Grimes, σύζυγος του Έλον Μασκ, πώλησε σειρά έργων της σε μορφή NFT και έγινε κατά 5,8 εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερη.

NFT και στον τομέα του τουρισμού με ελληνικό «χρώμα»

Μόνο στο πρώτο τετράμηνο του 2021, οι πωλήσεις των NFTs έφτασαν τα 2 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τη «Nonfungible», η οποία παρακολουθεί τη νέα αυτή αγορά, κι αφορούσαν ψηφιακά αντικείμενα όλων των ειδών: από έργα τέχνης και βίντεο, μέχρι φωτογραφίες ειδών ένδυσης και κατοικιδίων, ψηφιακές συλλεκτικές κάρτες και άβαταρ, μουσικά κομμάτια, αρχεία τύπου gif και …tweets (το πρώτο tweet του CEO του Twitter, Jack Dorsey, πωλήθηκε προς 2,9 εκατ. δολάρια).

NFT’s όμως έχουν αναπτυχθεί και στον τομέα του τουρισμού. Μάλιστα το πρώτο στον συγκεκριμένο τομέα δημιουργήθηκε από ελληνική εταιρεία και έχει ήδη προσελκύσει ενδιαφέρον από τη Σαουδική Αραβία και τις ΗΠΑ.

Πρόκειται για την ιδρυθείσα το 2018 εταιρεία βραχυχρόνιων τουριστικών μισθώσεων «The Cloudkeys», η οποία στις 14 Ιουνίου του 2021 ανέβασε στη διεθνή πλατφόρμα «omgdrops.com», με έδρα το Λος Αντζελες, το πρώτο συλλεκτικό τουριστικό πακέτο NFT.

Στην ουσία η ετιαρεία προσφέρει μέσω NFT τουριστικά πακέτα φτιαγμένα με βάση τις ειδικές απαιτήσεις των «cryptomaniacs» (οπαδών των κρυπτονομισμάτων), προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του εκάστοτε αγοραστή. 

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα παραδείγματα του τι και πόσο πωλείται σε δημοπρασίες NFT’s.

Η ακτινογραφία της αγοράς

Η Yodeck Digital Signage πραγματοποίησε το 4ο τρίμηνο του 2021 μια έρευνα σχετικά με τα NFTs,  προκειμένου  να  καθορίσει  την  αξία  τους,  τόσο  για  τους καλλιτέχνες,  όσο  και  για  τις επιχειρήσεις. 

Η  έρευνα  πραγματοποιήθηκε  στην  Αμερική  και  συμμετείχαν  400  ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, σύμβουλοι και υπάλληλοι που είναι υπεύθυνοι για την αγορά έργων τέχνης και διακόσμησης  για  τις  εταιρείες,  στις  οποίες  εργάζονται.

 Το 27% ανήκει στον κλάδο των ειδών πολυτελείας, το 26,5% στον τομέα της υγείας, το 8% στον χώρο της τέχνης και τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας και το 7% στο λιανικό εμπόριο. Υπήρχαν, επίσης, ερωτηθέντες που εργάζονταν στο χώρο της οικονομίας, της τεχνολογίας, της εκπαίδευσης, και της εστίασης.

Ο  πρώτος  στόχος  αυτής  της  έρευνας  ήταν  να  καταγράψει  πόσοι  από  τους  συμμετέχοντες γνωρίζουν  τι  σημαίνουν  τα  NFTs  και  τη  σημασία  τους.  Δεύτερον,  πόσες  επιχειρήσεις  ήταν διατεθειμένες  να  επενδύσουν  σε  αυτή  τη  νέα – και ραγδαία αναπτυσσόμενη – μορφή τέχνης, καθώς και το ανώτατο ποσό που θα έδιναν για να αποκτήσουν ένα NFT.

Συγχρόνως,  οι  ερωτηθέντες  κλήθηκαν  να  απαντήσουν  πώς  και  πού  θα  αποφάσιζαν  να τοποθετήσουν ένα NFT. Τέλος, έγινε προσπάθεια να αποτυπωθεί ο ρόλος που διαδραματίζει η τέχνη – στις παραδοσιακές ή πιο σύγχρονες μορφές της – στις επιχειρήσεις και τους εταιρικούς χώρους, ώστε οι δημιουργοί να μπορούν να το διερευνήσουν πιθανές επιχειρηματικές ευκαιρίες, εάν θέλουν να προσεγγίσουν εταιρείες ως υποψήφιους πελάτες τους.

Ακολουθούν μερικά από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας:

Πρώτον, το  69% των  ερωτηθέντων είναι  ανοιχτές  στην  αγορά  NFTs.  Με  άλλα  λόγια, η πλειοψηφία  των  συμμετεχόντων  στην έρευνα σκέφτεται να αγοράσει ένα έργο τέχνης για την επιχείρηση που εργάζεται, ενώ μόνο το 14% δεν θα προχωρούσε σε μια τέτοια αγορά.

Ταυτόχρονα, το 32% απάντησε ότι θα επέλεγε μια smart TV για την επίδειξη ενός NFT έργου και  το  30%  θα  χρησιμοποιούσε  οθόνες  ψηφιακής  σήμανσης.  Αυτός  ο  τύπος  τεχνολογίας φαίνεται  να  έχει  πολλά  πλεονεκτήματα  για  τις  επιχειρήσεις,  καθώς  μπορεί  να  έχει  πολλές διαφορετικές χρήσεις.

Επιπλέον,  το  15%  των  συμμετεχόντων  θα  ήταν  πρόθυμοι  να  πληρώσουν  έως  και  1 εκατομμύριο  δολάρια,  προκειμένου  να  αγοράσει  NFTs,  ενώ  το  7%  θα  έδινε  πάνω  από  ένα εκατομμύριο.

dsafl

Τέλος, το 35% των επαγγελματιών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι η NFT τέχνη προσφέρει στις εταιρείες έναν εύκολο τρόπο ανανέωσης της εσωτερικής διακόσμησής τους.

Από  όλες τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από αυτήν την έρευνα, φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από  επαγγελματίες να επενδύσουν σε NFTs,  προκειμένου να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον για εργαζόμενους, πελάτες και επισκέπτες.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να σκεφτούν να επενδύσουν στη νέα αυτή μορφή τέχνης, που τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος. Συγχρόνως, θα μπορούσαν  να  χρησιμοποιήσουν  μια  πλατφόρμα  ψηφιακής  σήμανσης  για  την  προβολή  των έργων τέχνης τους, αφού είναι ένας εύκολος και πολύ οικονομικός τρόπος να ανεβάζουν και να προβάλουν εικόνες και βίντεο.

Μπορείτε να διαβάσετε την έρευνα στα Αγγλικά εδώ.

adsfl

imerisia.gr

error: Content is protected !!