ΤΟ «ΚΙΤΣ» ΤΗΣ EUROVISION
Το σχόλιο της ημέρας 16 Μαΐου 2022 fonisalaminas
του Ντίνου Σ. Κουμπάτη
Θλιβερότατο παρελθόν αποτελεί και η τελευταία «έκφραση» του τελευταίου διαγωνισμού της «Eurovision», για όσους τελικά μπορούν να αντιμετωπίζουν κριτικά το γεγονός, χωρίς να χάνουν την ψυχραιμία τους. Κάθε χρόνο και τα πράγματα χειροτερεύουν, τόσο από μουσικής, όσο και από αισθητικής άποψης.
Προχθές, πάντως, χορτάσαμε να απολαμβάνουμε κάθε «κιτς» εμφάνιση, προβεβλημένη μάλιστα από αυτά τα έντονα και αρκούντως εκτυφλωτικά πολύχρωμα φώτα προβολέων, τα οποία κατέστρεφαν τα μάτια μας.
Σε μπορεί να βλέπουν τα πράγματα τόσο από την καλή, όσο και από την ανάποδη. πρώτη διάταξη εκνευριστικοί μουσικοί ήχοι, χαμηλής ποιότητας μουσικές συνθέσεις, τατουάζ, γυμνά οπίσθια, εκτεθειμένοι ομφαλοί, κακόμορφες μάσκες απροσδιόριστης ταυτότητας, ψυχεδελικά εφφέ ελλείψει σκηνογραφίας, αδαμάντινοι φερετζέδες σε πρόσωπο τραγουδιστή, κοστούμια πολύμορφα ανακατεμένα φολκλόρ με σύγχρονα «νότιζαν», χοροπηδητά αντί χορού επάνω στη σκηνή, άναρθρες κραυγές, και άλλα κακά.
Η αλήθεια είναι πως η Ευρώπη διάγει μία γενική κρίση στην πρόοδό της, η οποία φαίνεται κορυφώνεται με αυτό το ευρωφεστιβάλ, το οποίο παρουσιάζει ως «gαla» με έντονα στοιχεία τσίρκου. Τέλος δε, αν αυτή είναι εν κατακλείδι η «κουλτούρα» της γηραιάς ηπείρου, μάλλον το γεγονός θα πρέπει να μας θλίβει πανευρωπαϊκώς.