Οι… φυλές του ηλεκτρονικού εμπορίου: Πρώτοι σε συναλλαγές οι Millenials Οι… φυλές του ηλεκτρονικού εμπορίου: Πρώτοι σε συναλλαγές οι Millenials
Η ταχύτητα των συναλλαγών αλλά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελούν τα βασικά θέλγητρα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους Έλληνες καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας, σύμφωνα... Οι… φυλές του ηλεκτρονικού εμπορίου: Πρώτοι σε συναλλαγές οι Millenials

Η ταχύτητα των συναλλαγών αλλά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελούν τα βασικά θέλγητρα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους Έλληνες καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας, σύμφωνα με έρευνα της Nexi Ελλάς.

Τις τάσεις που χαρακτηρίζουν τους Έλληνες καταναλωτές ως προς τις αγοραστικές τους συνήθειες online σκιαγραφεί πρόσφατη έρευνα της εταιρείας εκκαθάρισης πληρωμών Nexi Ελλάς. Χαρτογραφώντας την συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ανά ηλικία, προκύπτει ότι ηλεκτρονικές αγορές πραγματοποιούνται από όλες τις γενιές, με τη διαφορά ότι κάθε γενιά επηρεάζεται από διαφορετικά κίνητρα κι έχει διαφορετικές προτιμήσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, κοινός παρανομαστής για όλες τις γενιές είναι η αναζήτηση της χαμηλότερης τιμής καθώς και η επιλογή του ασφαλέστερου τρόπου πληρωμής.



Ειδικότερα, η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν, όπως η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το εικοσιτετράωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα. Πιο συγκεκριμένα, για την γενιά τον baby boomers (65-79 ετών),  η ευκολία ανεύρευσης προϊόντων αποτελεί βασικό κίνητρο, ενώ για την generation X (50-64 ετών), η ευκολία σύγκρισης τιμών αποτελεί προτεραιότητα. Περαιτέρω, για την γενιά των Millennials (30-49 ετών), η εξοικονόμηση χρόνου αποτελεί προτεραιότητα, ενώ για την γενιά των Gen Z (18-29 ετών) η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων αποτελεί σημαντικό δέλεαρ.



Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι η γενιά των Millennials κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες αγορές, ενώ ακολουθούν η generation X, και η νεότερη generation Z. Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο ότι ακόμη και η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των baby boomers, ακόμη κι αν δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεώτερων ηλικιακών ομάδων, δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για ηλεκτρονικές αγορές. Ως προς τον γεωγραφικό προδιορισμό των αγορών, οι παγκόσμιες αγορές, δηλαδή τα ηλεκτρονικά καταστήματα που εδρεύουν εκτός Ελλάδας, φαίνεται να προσελκύουν περισσότερο τις νεαρότερες γενιές, με τα ελληνικά e-shops να επιλέγονται κυρίως από τους μεγαλύτερους σε ηλικία χρήστες του διαδικτύου.



Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της Nexi, η Gen Z φαίνεται να προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, σε ποσοστό περίπου 58%, έναντι 45% που ισχύει για τους baby boomers, με την Κίνα και την Γερμανία να βρίσκονται στις κορυφαίες θέσεις των διεθνών e-shops που επιλέγονται, κυρίως χάριν στις καλύτερες ευκαιρίες αγορών. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 49% των ερωτηθέντων -ανεξαρτήτως ηλικίας- δήλωσε ότι έχει πραγματοποιήσει μέσα στο προηγούμενο έτος τουλάχιστον μία αγορά από ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα, με βασικό κριτήριο την τιμή (72%), τις επιλογές παράδοσης (39%) αλλά και την βούληση στήριξης μικρών ή τοπικών επιχειρήσεων (30%). Αντίστοιχα, το 51% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έκαναν τουλάχιστον μία αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023, με την ποικιλία των επιλογών σε συνδυασμό με τις ανταγωνιστικές τιμές να καθορίζουν αυτήν τους την επιλογή.



Σε ό,τι αφορά τέλος τους τρόπους πληρωμής, η ασφάλεια των συναλλαγών αποτελεί κοινό παρανομαστή για κάθε καταναλωτή, ανεξαρτήτως ηλικίας, με την ταχύτητα ωστόσο να κερδίζει τους νεαρότερους καταναλωτές. Η έρευνα δείχνει ότι το 16% της Gen Z επιλέγει να πληρώσει μέσω Revolut, ενώ το 20% των baby boomers προτιμά τον πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής της αντικαταβολής, για λόγους ασφάλειας.

businessdaily.gr





error: Content is protected !!