ΝΕΟΙ ΜΠΕΛΑΔΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΝΕΟΙ ΜΠΕΛΑΔΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ
του Ντίνου Σ. Κουμπάτη Επιστήμονες της NASA έχουν ανακαλύψει ένα μυστηριώδες αντικείμενο που κινείται με εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα στο διάστημα, τέτοια ποτ τους εξέπληξε.... ΝΕΟΙ ΜΠΕΛΑΔΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

του Ντίνου Σ. Κουμπάτη

Επιστήμονες της NASA έχουν ανακαλύψει ένα μυστηριώδες αντικείμενο που κινείται με εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα στο διάστημα, τέτοια ποτ τους εξέπληξε. Φαίνεται να έχει μέγεθος πάνω από 27.306 φορές μεγαλύτερο από αυτό της Γης, και κινείται τόσο γρήγορα, που πολλοί φοβούνται μήπως κάποια στιγμή «πεταχτεί» έξω από τον Γαλαξία μας, καθώς τρέχει με ταχύτητα ενός εκατομμυρίου μιλίων ανά ώρα, σε απόσταση μεγαλύτερη των 400 ετών φωτός από την Γη.

Διαβάζω πως, η ανακάλυψη έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος «Backyard Worlds: Planet 9» της NASA, το οποίο έχει ως στόχο την εξερεύνηση και την κατανόηση των μυστηρίων του Σύμπαντος, αν και μέχρι σήμερα δεν μπορέσαμε να λύσουμε έστω και ελάχιστα του πλανήτη μας.

Προς το παρόν, οι επιστήμονες αναρωτιούνται τί να είναι αυτό το νέο εύρημά τους, και το μόνο που υποθέτουν είναι πως μπορεί να πρόκειται για ένα άστρο «καφέ νάνο», χωρίς μάζα για διατήρηση πυρηνικής σύντηξης. Στις εικασίες. Άλλωστε, κάθε σκέψη επιτρέπεται.

Ο Martin Kabatnick, επιστήμονας και μέλος του προγράμματος, μοιάζει να πετάει από την χαρά του, για την ανακάλυψη αυτή, ενώ Dr. Kyle Kremer, τονίζει πως υπάρχουν ήδη διάφορες θεωρίες, οι οποίες θα μπορούσαν να εξηγήσουν πώς ο «CWISE J1249», -έτσι τον εμβάπτισαν-,  κινείται τόσο γρήγορα, άλλες τον θέλουν να αποκολλάται από άλλο αστέρι, να είναι μέρος «σουπερνόβα», να προήλθε από σμήνος αστέρων, ή από άλλο σμήνος που «τόσκασε» από μία «μαύρη τρύπα».

Προς το παρόν και προς το μέλλον, -πάντως- ψάχνουν εναγωνίως να βγάλουν συμπεράσματα.