Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι
Μέσω των social media η Gen Z δημιουργεί τη δικιά της γλώσσα “Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η... Gen Z: Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που επικοινωνούν οι νέοι

Μέσω των social media η Gen Z δημιουργεί τη δικιά της γλώσσα

“Demure”, “yapping”, delulu”, είναι κάποιες από τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί πλέον η Gen Z.

Υπάρχουν περίπου 800.000 δημοσιεύσεις στο TikTok με την ετικέτα #demure. Οι νέοι σήμερα χρησιμοποιούν τη λέξη με έναν τόνο ειρωνείας, για να περιγράψουν τα πάντα.



Το TikTok αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι νέοι. Άλλες αστείες λέξεις, όπως «κοκέτα», είναι και πάλι της μόδας. Η καθομιλουμένη σημειώνει ανοδική πορεία: η Gen Z λένε χρησιμοποιεί το “yapping” -ελληνιστί, η πάρλα- ή “delulu”.

Οι νέες λέξεις έχουν γίνει επίσης δημοφιλείς. Για παράδειγμα το “skibidi”, έναν όρο που διαδόθηκε από ένα meme που τραγουδά σε μια τουαλέτα. Σημαίνει «cool», «κακό» ή «too much», ανάλογα με το πλαίσιο.



Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι λέξεις διαδίδονται πολύ γρήγορα. Τουλάχιστον 100 αγγλικές λέξεις παράγονται ή δίνονται νέο νόημα στο TikTok το χρόνο, εκτιμά ο Tony Thorne, διευθυντής του Slang and New Language Archive στο King’s College του Λονδίνου.

Μερικοί γλωσσολόγοι πιστεύουν ότι η πλατφόρμα αλλάζει όχι μόνο αυτό που λένε οι νέοι, αλλά και πώς το λένε. Μια “προφορά TikTok”, η οποία περιλαμβάνει “uptalk”, έναν τονισμό που ανεβαίνει στο τέλος των προτάσεων, όλο και εξαπλώνεται.



Gen Z και μετάλλαξη της γλώσσας

Η μετάλλαξη της γλώσσας στο TikTok οφείλεται επίσης, σε μεγάλο βαθμό, στην ηλικία των χρηστών του. Οι περισσότεροι είναι 18-34 ετών. Αυτό έχει σημασία γιατί «οι νέοι είναι γλωσσικοί καινοτόμοι», λέει ο Christian Ilbury, γλωσσολόγος στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, στον Economist.



Για δεκαετίες οι νέοι έχουν δημιουργήσει λέξεις για να ξεχωρίζουν από τους ενήλικες. Στα social media τέτοιοι νεολογισμοί βρίσκουν μεγάλο κοινό. Ο κ. Ilbury το περιγράφει ως «εργασία γλωσσικής ταυτότητας». Οι γονείς το αποκαλούν εδώ και καιρό αναζήτηση προσοχής.



Όλα αυτά επιταχύνουν την εξέλιξη της γλώσσας . Βέβαια αυτό δυσκολεύει τους δημιουργούς λεξικών, οι οποίοι πρέπει να κρατούν αρχείο του διαρκώς διευρυνόμενου λεξικού. Το Oxford English Dictionary ( OED ) , ο πιο διάσημος χρονικογράφος της γλώσσας της Βρετανίας, προσθέτει μόνο μια λέξη αφού έχει χρησιμοποιηθεί για περίπου πέντε χρόνια. Αυτό είναι πολύ αργό για να συμβαδίσει με τη σύγχρονη γλώσσα. Το OED μόλις τώρα προσθέτει λέξεις όπως «binge-worthy», που ήδη έχει αρχίσει να ξεχνιέται. Η «λέξη της χρονιάς» για το 2023, το «rizz, που προήλθε και διαδόθηκε στο Διαδίκτυο, φαίνεται ωστόσο να χρησιμοποιείται ακόμα.

tanea.gr

error: Content is protected !!