Απόφαση ρουτίνας ή καθαρό ξεπούλημα?
ΑΡΘΡΑ (ΕΙΔΗΣΕΙΣ)ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 2 Δεκεμβρίου 2024 fonisalaminas
του Γιώργου Κοκκινίδη
Στις 25/11/2024 το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε μία θεωρητικά αθώα απόφαση: “προσωρινή έγκριση εισόδου – εξόδου οχημάτων στο ναυπηγείο Μπεκρή”.
Ας δούμε πόσο αθώα είναι η απόφαση.
- Εγκρίνει την περίφραξη (καταπάτηση), δημόσιας δασικής και αναδασωτέας έκτασης και τμήμα αιγιαλού και παραλίας σε αρχαιολογική ζώνη Α΄ απολύτου προστασίας. (ΚΑΕΚ 050154301003).
- Δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να προβεί σε εκσκαφές, ισοπεδώσεις, κατασκευή θεμελίων και τοποθέτηση χυτών κρασπέδων σε όλη την περίμετρο της καταπατημένης έκτασης, πλην του χώρου όπου θα διαμορφωθεί η είσοδος – έξοδος.
- Αγνοεί το γεγονός ότι οι εργασίες περίφραξης έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, χωρίς προηγούμενη έγκριση από την αρμόδια Πολεοδομική Αρχή, το Υπουργείο Πολιτισμού, το Λιμεναρχείο και την Κτηματική Υπηρεσία.
- Δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία να επέμβει στο ΚΑΕΚ 05015ΕΚ00263 το οποίο βρίσκεται σε απόσταση από το ναυπηγείο, αποτελεί κοινόχρηστη επιφάνεια παραλίας, δεν έχει εγκεκριμένη σύνδεση με το ναυπηγείο, και εμπίπτει στη ζώνη Α΄ όπου απαγορεύεται ρητά “οποιαδήποτε αλλοίωση του εδάφους και οποιαδήποτε κατασκευή για την οποία απαιτείται ή δεν απαιτείται έγκριση της αρμόδιας πολεοδομικής αρχής” (ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/54404/3270/, ΦΕΚ 1459 Β’ 2001).
- Αγνοεί το γεγονός ότι το οικόπεδο στο οποίο αιτείται η έγκριση εισόδου εξόδου είναι τυφλό και η σύνδεσή του την επαρχιακή οδό γίνεται μέσω αυθαίρετου, μη εγκεκριμένου χωματόδρομου ο οποίος διασχίζει δημόσια κτήματα και τμήματα αιγιαλού και παραλίας.
- Αγνοεί το γεγονός η επιχείρηση λειτουργεί διαχρονικά χωρίς άδεια λειτουργίας εγκεκριμένη από το πρώτιστα κατά νόμο αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού.
- Αγνοεί το γεγονός ότι το ναυπηγείο και η ευρύτερη περιοχή εντάσσονται σε αρχαιολογική ζώνη Α΄ όπου απαγορεύεται ρητά “η λειτουργία ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων, η κατασκευή λιμενικών έργων, καθώς και οποιαδήποτε κατασκευή για την οποία απαιτείται ή δεν απαιτείται έγκριση της αρμόδιας Πολεοδομικής Αρχής” (ΦΕΚ 1459 Β’/2001).
- Αγνοεί το γεγονός ότι “η έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού, χωρεί ανεξάρτητα και αυτοτελώς, κατισχύει κάθε άδειας άλλης Αρχής και τα στοιχεία της αναγράφονται με ποινή ακυρότητας στις άδειες που απαιτούνται. (Νόμος3028, άρθρο 10 και ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ02/54404/3270/17-10-2001).
- Αγνοεί το γεγονός ότι ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης στη λιμενική ζώνη μεταξύ του ναυπηγείου και της επαρχιακής οδού (ΚΑΕΚ 05015ΕΚ00313), διότι η έκταση έχει εξαιρεθεί σαφώς από τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ. [“Εξαιρείται ο συνολικός χερσαίος χώρος μεταξύ των ναυπηγείων Παναγιωτάκη (βόρεια) και Μπεκρή (νότια), με το έ μπροσθεν αυτού θαλάσσιο μέτωπο”. (Νόμος 3654/2008, σελ. 755) ]. Η εξαίρεση δεν έχει ανακληθεί με το νόμο 4404/2016.
- Αγνοεί το γεγονός ότι το εθνικό κτηματολόγιο δεν επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της επιχείρησης ότι διαθέτει 8.000 τ.μ. ιδιόκτητης έκτασης εμφανίζοντας μηδενική κυριότητα στο σύνολο των εκτάσεων που χρησιμοποιεί.
Σταματάω εδώ, παρ’ ότι ο κατάλογος είναι μακρύς.
Το βασανιστικό ερώτημα είναι: Με τι αντάλλαγμα?