Ποιοι παρέχουν εκπαίδευση σε λιμενικά ταμεία εν αγνοία του Υπουργείου Παιδείας;;;;;; Ποιοι παρέχουν εκπαίδευση σε λιμενικά ταμεία εν αγνοία του Υπουργείου Παιδείας;;;;;;
του Δημοσθένη Μπακόπουλου ΑΠ.ΕΞ. 71/2024 4/12/2024 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΤου εδρεύοντος στην Αθήνα (Ευφράνορος 27) Παρατηρητηρίου Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος, νόμιμα εκπροσωπούμενου ΠΡΟΣ1.κ. Υπουργό Εσωτερικών2.κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων... Ποιοι παρέχουν εκπαίδευση σε λιμενικά ταμεία εν αγνοία του Υπουργείου Παιδείας;;;;;;

του Δημοσθένη Μπακόπουλου


ΑΠ.ΕΞ. 71/2024 4/12/2024

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Του εδρεύοντος στην Αθήνα (Ευφράνορος 27) Παρατηρητηρίου Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος, νόμιμα εκπροσωπούμενου

ΠΡΟΣ
1.κ. Υπουργό Εσωτερικών
2.κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣ
Κοινοβουλευτικές Ομάδες
ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣ
ΟΙΕΛΕ

ΘΕΜΑ : Παρέχεται εκπαίδευση σε στελέχη δημοτικών λιμενικών ταμείων χωρίς άδεια και έγκριση του αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ;



Είμαι νόμιμος εκπρόσωπος του Παρατηρητηρίου Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος, το οποίο αποτελεί ένωση προσώπων, χωρίς νομική προσωπικότητα. Με την ανωτέρω ιδιότητά μου αναφέρω ενώπιόν Σας για τις νόμιμες δικές σας ενέργειες τα εξής:

1.Με το Ν. 2252/94 (ΦΕΚ Α΄192) «Κύρωση Διεθνούς Σύμβασης «για την ετοιμότητα, συνεργασία και αντιμετώπιση της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο, 1990» και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3100/2003 (Α’ 20) και ισχύει, ορίζονται οι Λιμενικές Αρχές εσωτερικού ως υπεύθυνες μεταξύ άλλων και για την έγκριση των σχεδίων έκτακτης ανάγκης και τον καθορισμό του αναγκαίου εξοπλισμού, που πρέπει να διαθέτουν οι κάθε είδους εγκαταστάσεις που λόγω της λειτουργίας τους είναι ενδεχόμενο να προκαλέσουν ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς επίσης και για τον έλεγχο εκπαίδευσης του προσωπικού τους.



  1. Με το Π.Δ. 11/2002 (ΦΕΚ Α΄6) «Εθνικό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης από πετρέλαιο και άλλες επικίνδυνες ουσίες» ορίζεται ρητά ότι οι παράκτιες εγκαταστάσεις στις οποίες προσεγγίζουν πλοία για τη διενέργεια κάθε μορφής εργασιών και πράξεων και ειδικότερα της διακίνησης πετρελαιοειδών υποχρεούνται να διαθέτουν σχέδια έκτακτης ανάγκης (Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης της παράκτιας εγκατάσταση διακίνησης πετρελαιοειδών – Facility Contingency Plan (FCP) ή Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του φορέα διοίκησης ή εκμετάλλευσης του λιμένα – Port Contingency Plan (PCP) αντίστοιχα) για την καταπολέμηση τυχόν περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας, εναρμονισμένα με το τοπικό σχέδιο της οικείας Λιμενικής Αρχής (Local Contingency Plan- LCP) και κατ΄ επέκταση με το εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο ή άλλες επιβλαβείς ουσίες (National Contingency Plan – NCP), ενώ συγκεκριμένο στέλεχος του φορέα διοίκησης των ανωτέρω ορίζεται υπεύθυνος περιβάλλοντος.
  2. Από έρευνα, που διενήργησε το Παρατηρητήριο Διαφάνειας Λιμενικού Συστήματος σε ΔΙΑΥΓΕΙΑ και ΕΣΗΔΗΣ, προέκυψε ότι σημαντικός αριθμός Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, τα οποία εποπτεύονται από τον κ. Υπουργό Εσωτερικών, προβαίνουν στην απευθείας ανάθεση σε επιχείρηση με τον διακριτικό τίτλο ΜΕΤΟΠΗ ΣΥΜ ΒΟΥΛΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, η οποία στην πραγματικότητα αποτελεί ατομική επιχείρηση του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου, καθώς και στην με αυτήν συνδεδεμένη εταιρεία με την επωνυμία ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Β. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε, του συμβατικού αντικειμένου της επιτόπιας θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, με αντικείμενο τουλάχιστον τα γενικά στοιχεία οργάνωσης για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης, τις ιδιότητες του πετρελαίου όταν αυτό έρθει σε επαφή με τη θάλασσα, την παρουσίαση του υφιστάμενου εξοπλισμού αντιρρύπανσης, τις διαδικασίες χρήσεως των πλωτών φραγμάτων με έμφαση στην αγκύρωσή τους, τις διαδικασίες χρήσεως των απορροφητικών και προσροφητικών υλικών και επιλογή του κατάλληλου υλικού ανάλογα με το περιστατικό, τη βασική αναφορά συμβάντος, την περιληπτική αναφορά στο υφιστάμενο και εγκεκριμένο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και την αναλυτική επίδειξη της χρήσης όλου του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού και εκτέλεση μιας (1) άσκησης αντιρρύπανσης.
  3. Από την απλή και μόνο ανάγνωση του προαναφερόμενου συμβατικού αντικειμένου συνάγεται ευχερώς ότι τόσο η ατομική επιχείρηση του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου, όσο και η με αυτήν συνδεδεμένη εταιρεία με την επωνυμία ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Β. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε μεγάλο αριθμό εποπτευόμενων από τον Υπουργό Εσωτερικών Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
  4. Καταρχάς, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι τόσο η ατομική επιχείρηση του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου, όσο και η με αυτήν συνδεδεμένη εταιρεία με την επωνυμία ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Β. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε ενθηλακώνουν χιλιάδες ΕΥΡΩ κρατικού χρήματος ως κερδοσκοπικές εμπορικές επιχειρήσεις, πάντοτε με την αδιαφανή και συνήθως ζημιογόνο μέθοδο της απευθείας ανάθεσης, αν και για την παροχή αυτών των υπηρεσιών υφίστανται φορείς, που είτε λειτουργούν σε μη κερδοσκοπική βάση και διαθέτουν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις παροχής υπηρεσιών υψηλού επιπέδου (πχ ΑΕΙ, κρατικά ΙΕΚ, HELMEPA κ.α.), είτε λειτουργούν μεν σε κερδοσκοπική βάση διεθνούς φήμης εκπαιδευτικά προγράμματα (Lloyd’s, BV, TUV κ.α.), αλλά ούτε καν ρωτήθηκαν για την ανάληψη της εκπαίδευσης, που με απευθείας ανάθεση καταλήγει στις επιχειρήσεις του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου.
  5. Η εκπαίδευση στην αντιρρύπανση αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα, διότι από αυτήν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η επιτυχής αντιμετώπιση ενός περιστατικού θαλάσσιας ρύπανσης, συνήθως υπό αντίξοες συνθήκες. Συνεπώς, οφείλει να γίνεται σε απόλυτη συμφωνία και εναρμόνιση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ώστε να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο και να μην αποτελεί … φύλλο συκής. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι στην περίπτωση των απευθείας και μόνον αναθέσεων προς τις επιχειρήσεις του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου παρατηρείται ασυνήθιστη απόκλιση από την συνήθη πρακτική των δημοσίων συμβάσεων, που θεωρούμε ότι επιβαρύνει αναίτια με δαπάνες τα δημοτικά λιμενικά ταμεία. Συγκεκριμένα, είτε στην περίπτωση προμήθειας εξοπλισμού, είτε στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών, στο κόστος της αντίστοιχης δημόσιας σύμβασης περιλαμβάνεται πάντοτε και η εκπαίδευση. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο πάγια υποχρεώνει τον πάροχο εξοπλισμού ή υπηρεσιών να παρέχει και εκπαίδευση στο προσωπικό του λήπτη, η οποία περιλαμβάνεται στο τίμημα της προμήθειας. Στην περίπτωση των δημοτικών λιμενικών ταμείων, η πάγια αυτή πρακτική δεν φαίνεται να ισχύει. Τα δημοτικά λιμενικά ταμεία αγοράζουν αντιρρυπαντικό εξοπλισμό και σχέδια αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης, αλλά στην τιμή αγοράς τους δεν περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, την οποία στην συνέχεια αναλαμβάνουν πάντοτε με απευθείας αναθέσεις οι επιχειρήσεις του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου. Πρόδηλα, πέρα από την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος, αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν οι επιχειρήσεις του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου να προτιμώνται συστηματικά και πάντοτε με απευθείας ανάθεση για να εκπαιδεύσουν επί ενός υλικού και ενός σχεδίου αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο πώλησε άλλος, καθώς και πώς είναι δυνατόν οι επιχειρήσεις του κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλου να γνωρίζουν καλύτερα τον αντιρρυπαντικό εξοπλισμό από εκείνον που τον πούλησε στο Ελληνικό Δημόσιο, ώστε να μην παρέχει την εκπαίδευση ο πωλητής, που προφανώς γνωρίζει καλύτερα από τον καθέ να τί πούλησε, αλλά να πρέπει να προτιμηθεί για την υλοποίησή της ο κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλος !!!!
  6. Τούτου δοθέντος, ένας φορέας, που παρέχει εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο θεματικό αντικείμενο της αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης, με βάση όσα στοιχεία καταφέραμε να συλλέξουμε, δεν μπορεί παρά να αποτελεί Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το α. 52 ν. 4763/2020, τα ΚΔΒΜ παρέχουν σε ενήλικες α) συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, β) επανειδίκευση (reskilling), γ) αναβάθμιση δεξιοτήτων (upskilling), δ) γενική εκπαίδευση ενηλίκων και ε) συμβουλευτική και επαγγελματικό προσανατολισμό. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικές υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά από ειδικά αδειοδοτημένα κέντρα δια βίου μάθησης, τα οποία πρέπει να συμμοφώνονται με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις αναφορικά με το προσωπικό και την κτηριολογική υποδομή τους. Στο σημείο αυτό γίνεται μνεία ότι, σύμφωνα με το α. 57 ν. 4763/2020, εκπαιδευτικά προγράμματα, που χρηματοδοτούνται από κρατικούς πόρους, υποβάλλονται υποχρεωτικά προς πιστοποίηση στον ΕΟΠΠΕΠ. Σε βάρος των παραβατών των ανωτέρω διατάξεων, επαπειλούνται σοβαρές κυρώσεις.
  7. Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιον είναι ότι η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών από φορέα, που δεν έχει αδειοδοτηθεί και δεν εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, σε καμία περίπτωση δεν είναι εφικτή. Επομένως, ακόμα και εάν η παροχή πρακτικής και θεωρητικής εκπαίδευσης σε θέματα αντιρρύπανσης δεν πρέπει να παρέχεται από ΚΔΒΜ, είναι βέβαιο ότι πρέπει να παρέχεται από φορέα αδειοδοτημένο από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, διότι αποτελεί εκπαιδευτική δραστηριότητα, ο οποίος διαθέτει εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επιστημονικούς υπευθύνους και συγκεκριμένες κτιριολογικές και λοιπές προδιαγραφές.
  8. Στην προκειμένη περίπτωση οι απευθείας ανάθεσεις, δυνάμει των οποίων ο κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλος και οι εταιρείες του ενθηλακώνουν αρκετές χιλιάδες ΕΥΡΩ, αφορούν σαφώς σε παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Ο κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλος και οι επιχειρήσεις του παρέχουν περιβαλλοντική εκπαίδευση στο υψηλής επικινδυνότητας ζήτημα της αποφυγής θαλάσσιας ρύπανσης και συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις οικείες συμβάσεις, παρέχουν τόσο θεωρητική, όσο και πρακτική εκπαίδευση, χωρίς να αποτελούν φορέα παροχής εκπαίδευσης και χωρίς -εξ όσων προκύπτει από δημόσια διαθέσιμες πηγές – να έχουν αδειοδοτηθεί από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Στην πράξη τα ανωτέρω σημαίνουν ότι ο κ. Μιχαήλ Αγγελόπουλος και οι εταιρείες του εμφανίζονται ως … εκπαιδευτές, εκπονούν προγράμματα θεωρητικής και πρακτικής … εκπαίδευσης, τα υλοποιούν ανενόχλητοι κάτω από την μύτη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συχνά και με την παρουσία των λιμενικών Αρχών, χωρίς για την παροχή της ανωτέρω εκπαίδευσης να υφίσταται οποιασδήποτε μορφής άδεια και εποπτεία του αρμόδιου για την εκπαίδευση Υπουργείου Παιδείας ! Υπό αυτές τις συνθήκες, εύλογα αναρωτιόμαστε μήπως τελικά πρόκειται για εκπαίδευση … φύλλο συκής και αθέμιτο ανταγωνισμό προς δημόσια και ιδιωτικά ΚΔΒΜ τα οποία, προκειμένου να παράσχουν τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες ακόμα και σε τεχνήτες νυχιών, υποχρεούνται σε δαπανηρές επενδύσεις.
  9. Κατόπιν των ανωτέρω:

    α. ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κ. Πιερρακάκης ποιά νομοθεσία διέπει την ανωτέρω εκπαιδευτική δραστηριότητα του κ. Μ. Αγγελόπουλου και των επιχειρήσεών του και σε ποιές ενέργειες θα προβεί για την επιβολή κυρώσεων

    β. ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Εσωτερικών κ. Θ. Λιβάνιος σε ποιές ενέργειες πρόκειται να προβεί προκειμένου εφεξής η περιβαλλοντική εκπαίδευση των δημοτικών λιμενικών ταμείων να συμμορφώνεται με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία;

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.greekportswatch.org%2Fl%2Ftis-popis-ginetai-stin-perivallontiki-ekpaideysi-sta-dimotika-limenika-tameia%2F%3Ffbclid%3DIwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0qIUeVMGNgHZ8NTrb3vCeEJOrtN7ZX_Ii8cLo_MuHwhmWZp_j48V3us-A_aem_pPt2Nv-2_vi_nmxJKJhBtg&h=AT1ivzKQcdMuJvFEqk6jrBuKIpL9BFZbo1BWrRcmZ68rA-MoafgjJrrUCzProK3Emux-ni8be4f2Ax4CE_CqZZuNULaNucWXS3w98vKbk6-XLUCnCIQVL5RZYlTHcsgwoA&tn=H-R&c[0]=AT15ulrY-8bPga65uXdj0DyQftGjdGYLfI-LXglw46T7zMbk5uPSG8sDck63p3KZo-ij7IaOdwN-gvwRjFNMc9ZWmcO2Zopng1HBxsK1kmmdX5HAgX2d__YV7-BDQl9knOgTc7vc4O2Sg-bjYm8wNieKCONGE1NAdQmeO723LsXAKg_2ln4





error: Content is protected !!