ΟΠΕΚΑ: Οι δυνατότητες επικοινωνίας και ενημέρωσης του πολίτη ΟΠΕΚΑ: Οι δυνατότητες επικοινωνίας και ενημέρωσης του πολίτη
Μία σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ενημέρωση των πολιτών και την επικοινωνία τους με τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) έχει... ΟΠΕΚΑ: Οι δυνατότητες επικοινωνίας και ενημέρωσης του πολίτη

Μία σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ενημέρωση των πολιτών και την επικοινωνία τους με τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) έχει αναπτύξει ο Οργανισμός, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΠΕΚΑ, οι δυνατότητες εξυπηρέτησης για τους πολίτες είναι οι ακόλουθες:

«Α) Ο πολίτης εξυπηρετείται με φυσική παρουσία στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ, κατόπιν ραντεβού. Τα ραντεβού μπορούν να προγραμματιστούν, καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού, τηλ. 1555 ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας.

Tο κοινό εισέρχεται, κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

α) πιστοποιητικού εμβολιασμού, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9 ή

β) πιστοποιητικού νόσησης, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 ή

γ) βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορονοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test), σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 9 και

δ) με την επίδειξη δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.

Ο εργαστηριακός έλεγχος με τη μέθοδο PCR για κορονοϊό COVID-19 πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός των τελευταίων 72 ωρών και ο έλεγχος με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός 48 ωρών από την προσέλευση στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ.

Β) Ο πολίτης ανά πάσα στιγμή μπορεί να αναζητήσει και να βρει όλες τις πληροφορίες που αφορούν στη χορήγηση επιδομάτων, αλλά και όλων των δικαιωμάτων που έχει στη διάθεσή του σε περίπτωση απόρριψης της αίτησής του, στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.opeka.gr), στο www.gov.gr, έχοντας παράλληλα και τη δυνατότητα συμπλήρωσης της φόρμας επικοινωνίας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ.

Γ) Για οποιοδήποτε θέμα σχετικά με τα επιδόματα, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνεί με το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών, στο τηλ. 1555, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο, με ελάχιστο χρόνο αναμονής.

Δ) Ο πολίτης μπορεί να ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων του και να παρακολουθεί την πορεία της αίτησής του για τα επιδόματα για τα οποία έχει υποβάλει αίτηση, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Ε) Σε περίπτωση που κάποιος πολίτης αδυνατεί να χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο ή δεν έχει πρόσβαση σε αυτό μπορεί να απευθύνεται στα Κέντρα Κοινότητας του δήμου στον οποίον κατοικεί. Στα Κέντρα Κοινότητας μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για τα εξής επιδόματα: Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, επίδομα στέγασης, επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων, επίδομα στεγαστικής συνδρομής, αναπηρικά προνοιακά επιδόματα και επίδομα γέννησης. Στα ίδια Κέντρα Κοινότητας μπορεί να υποβάλει το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται για κάθε ένα από τα αιτούμενα επιδόματα και να πληροφορηθεί για την πορεία των αιτήσεών του.

Ζ) Όσον αφορά στις αιτήσεις οικονομικής ενίσχυσης ορεινών και μειονεκτικών περιοχών και στις παροχές του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνον στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

ΣΤ) Για τις υπηρεσίες πρωτοκόλλου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν είτε να αποστείλουν σκαναρισμένα τα δικαιολογητικά, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην ηλεκτρονική δ/νση protokollo@opeka.gr είτε ταχυδρομικά (Πατησίων 30, Τ.Κ. 10170, Αθήνα) είτε να τα καταθέσουν στο πρωτόκολλο του ΟΠΕΚΑ (Πατησίων 30, Τ.Κ. 10170, Αθήνα), ώρες λειτουργίες από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή, από τις 08:00 έως τις 13:00».

Γ.Μπ. – ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!