Έτοιμη για την πράσινη μετάβαση η μικρομεσαία επιχείρηση, αρκεί να στηριχθεί με στοχευμένες δράσεις και μέτρα
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝΚΟΙΝΩΝΙΑ 17 Νοεμβρίου 2021 fonisalaminas
Γ. Παπαμανώλης- Ντόζας, πρόεδρος ΒΕΠ: Έτοιμη για την πράσινη μετάβαση η μικρομεσαία επιχείρηση, αρκεί να στηριχθεί με στοχευμένες δράσεις και μέτρα
Την προϋπόθεση να υποστηριχθεί συλλογικά από τους παραγωγικούς φορείς η μετάβαση στο νέο παραγωγικό μοντέλο της πράσινης μετάβασης, υπογράμμισε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Γεώργιος Παπαμανώλης – Ντόζας, κατά την ομιλία του στο επετειακό συνέδριο του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ) που διοργανώθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.
Κατά την παρέμβασή του, ο κ. Παπαμανώλης-Ντόζας επεσήμανε ότι απαιτείται ένα ισότιμο αναπτυξιακό σχέδιο, χωρίς αποκλεισμούς, που θα διασφαλίζει τη δίκαιη μετάβαση του οικοσύστηματος της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας στην πράσινη εποχή. Βασικό κριτήριο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΒΕΠ, είναι η άμεση δημιουργία χρηματοδοτικών προϊόντων και εργαλείων εξειδικευμένων για τις μικρές επιχειρήσεις που έχει η χώρα. Μάλιστα, χαρακτήρισε τη μικρομεσαία επιχείρηση ως «ραχοκοκκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, που άντεξε από την υγειονομική κρίση και τα lockdown και μας δείχνει ότι είναι έτοιμη να περάσει στην επόμενη εποχή, αρκεί να στηριχθεί η πράσινη μετάβαση με στοχευμένες δράσεις και μέτρα.
Ο πρόεδρος του ΒΕΠ ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ο ευρωπαϊκός στόχος να καταστεί η Ευρώπη η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος μέχρι το 2050, μας αφορά όλους. Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, το επενδυτικό σχέδιο ύψους τουλάχιστον ενός τρισ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία, ευθυγραμμισμένο με τη Συμφωνία του Παρισιού και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, μπορεί να ενισχύσει την Ελλάδα και την ελληνική παραγωγή. Ο “πράσινος” προσανατολισμός της σύγχρονης επιχειρηματικότητας είναι δεδομένος ενόψει των νέων περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών εξελίξεων. Τα ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος έχουν καταστεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες των ΜΜΕ οι οποίες καλούνται να ανταποκριθούν σε μια ακόμη πρόκληση, δίνοντας έμφαση στην ενεργειακή επάρκεια, την περιβαλλοντική διαχείριση και αποδοτικότητα των παραγωγικών διαδικασιών, των προϊόντων και υπηρεσιών που σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και παρέχουν. Η ενσωμάτωση της βιώσιμης περιβαλλοντικής διαχείρισης στη στρατηγική μιας επιχείρησης μπορεί να αποτελέσει βασική πηγή ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πολλές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν βιώσιμες πρωτοβουλίες για να υιοθετήσουν μια προσέγγιση “win-win” που εξοικονομεί το κόστος της επιχείρησης, ενώ παράλληλα ανταποκρίνονται στην ευαισθητοποίηση των πελατών για τα περιβαλλοντικά θέματα που επηρεάζουν όλες τις δραστηριότητες τους. Η ενσωμάτωση των αρχών του πράσινου μάρκετινγκ σε επιχειρηματικά συστήματα αναφέρεται όλο και περισσότερο στη διαδικασία παγκοσμιοποίησης της οικονομίας. Είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που θα αναλάβουν το επιπλέον κόστος της μετάβασης στην πράσινη οικονομία και είναι σαφές, πλέον σε όλους ότι η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί στις μέρες μας μια πραγματικότητα που απασχολεί τις περισσότερες επιχειρήσεις με τον έναν ή τον άλλο τρόπο».
Ο κ. Παπαμανώλης-Ντόζας υπογράμμισε πως με δεδομένη την υφιστάμενη ισχυρή παρουσία της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων, η πράσινη μετάβαση γεννά σημαντικότατες ευκαιρίες επιχειρηματικής ανάπτυξης και δημιουργεί ισχυρές βάσεις για την περαιτέρω ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης σε υγιείς και παραγωγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Β.Π. – ΑΠΕ ΜΠΕ