Η Suzuki έτοιμη να λανσάρει την πλήρη υβριδική τεχνολογία
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΚΟΙΝΩΝΙΑ 18 Δεκεμβρίου 2021 fonisalaminas
Η Suzuki είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έγκαιρα ανέπτυξαν την ήπια υβριδική τεχνολογία και κατήργησαν από την γκάμα των μοντέλων τους τις μονάδες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν ντίζελ.
Το επόμενο πρόγραμμα της Suzuki για να μειώσει τις εκπομπές των ρύπων που εκπέμπουν οι κινητήρες εσωτερική καύσης, είναι η πλήρης υβριδική τεχνολογία. Πρόκειται για την τεχνολογία που εξασφαλίζει την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στο αστικό περιβάλλον για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα και συμβάλλει στην αύξηση της ισχύος.
Η ιαπωνική μάρκα θα λανσάρει το 2022 στην ευρωπαϊκή γκάμα της την πλήρη υβριδική τεχνολογία (strong hybrid), για να μειώσει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Η πλήρης υβριδική τεχνολογία απαρτίζεται από έναν νέο βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτρικό κινητήρα με γεννήτρια (MGU) και αυτόματο κιβώτιο. Παρέχει υβριδική οδήγηση και αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση (με ανενεργό τον βενζινοκινητήρα) για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, με ανενεργό τον βενζινοκινητήρα. Η τοποθέτηση του MGU στην πλευρά εξόδου του αυτόματου κιβωτίου, εξασφαλίζει τη μετάδοση της ισχύος απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ισχύος στην αλλαγή των σχέσεων. Έτσι, υπάρχει ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη.
Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία κατά την ηλεκτρική οδήγηση.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία Standard και Eco. Στη λειτουργία Standard, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.
Το strong hybrid θα προστεθεί πρώτα το Suzuki Vitara και στη συνέχεια, στο Suzuki S-Cross.
Σπύρος Ρέκκας – ΑΠΕ ΜΠΕ