Πώς δίνουμε σωστά το φιλοδώρημα στον εργαζόμενο – Ανακοίνωση ΑΑΔΕ Πώς δίνουμε σωστά το φιλοδώρημα στον εργαζόμενο – Ανακοίνωση ΑΑΔΕ
Εξελίξεις με τα φιλοδωρήματα που δίνονται μέσω κάρτας. Τι προκύπτει από την ΑΑΔΕ για τα tips μέσω POS. Τα φιλοδωρήματα που αφήνουν οι πελάτες στους εργαζόμενους μπαίνουν πλέον... Πώς δίνουμε σωστά το φιλοδώρημα στον εργαζόμενο – Ανακοίνωση ΑΑΔΕ

Εξελίξεις με τα φιλοδωρήματα που δίνονται μέσω κάρτας. Τι προκύπτει από την ΑΑΔΕ για τα tips μέσω POS.

Τα φιλοδωρήματα που αφήνουν οι πελάτες στους εργαζόμενους μπαίνουν πλέον στο στόχαστρο της εφορίας, καθώς θεωρούνται πρόσθετες παροχές και φορολογούνται ως μισθός.

Σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, ακόμη και το μικρό ποσό που αφήνει ένας πελάτης σε εργαζόμενο πρέπει να θεωρείται μέρος του μισθού και να υπόκειται σε κρατήσεις και ασφαλιστικές εισφορές.



Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων, Γιώργος Κουράσης, εξήγησε στον ΣΚΑΪ πως το ζήτημα προέκυψε μετά τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Σε περίπτωση, για παράδειγμα, που ένας πελάτης πληρώνει 100 ευρώ με κάρτα και αφήνει 10 ευρώ φιλοδώρημα, υπάρχει ειδικό κουμπί στο POS για την καταχώριση του φιλοδωρήματος, ώστε να μην υπάρξει παράβαση.

Τα φιλοδωρήματα δεν υπόκεινται σε ΦΠΑ, αλλά καταγράφονται ως εκκρεμείς συναλλαγές, με την επιχείρηση να τα αποδίδει στον εργαζόμενο μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές στο τέλος του μήνα. Εάν, όμως, δεν τηρηθεί η σωστή διαδικασία και εμφανιστεί διαφορά τζίρου -όπως για παράδειγμα να καταχωρηθεί το ποσό των 110 ευρώ στο POS και 100 ευρώ στην ταμειακή- θα υπάρξει φορολογικό πρόβλημα.



Επιπλέον, στο τέλος του έτους, τα φιλοδωρήματα θα πρέπει να περιλαμβάνονται στις φορολογικές δηλώσεις των εργαζομένων ως πρόσθετες αμοιβές.

Αναλυτικά ο κ. Κουράσης είπε:

»Το φιλοδώρημα για τον επιχειρηματία είναι μια παγίδα και μια εύκολη παράβαση που μπορεί να γίνει, για την επιχείρηση, αν δεν τηρηθούν κάποιοι κανόνες. Σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, το φιλοδώρημα πλέον θεωρείται μισθός. Άρα πρέπει να αποδίδεται με τη μορφή μισθού στον εργαζόμενο, δηλαδή να έχει ασφαλιστικές εισφορές, κρατήσεις κ.λπ. και ό,τι δικαιώματα επιφέρει σε επιδόματα άδειας, Πάσχα και Χριστουγέννων.



»Αν ένας λογαριασμός είναι 100 ευρώ, ο οποίος έχει εκδοθεί από την ταμειακή μηχανή. Πάει στον πελάτη, εκείνος λέει ότι θα πληρώσει με κάρτα, του δίνουν το POS και λέει αντί για 100 βάλτε και 10 ευρώ για το προσωπικό. Αυτά με οδηγία του κ. Πιτσιλή από το 2023, θεωρείται εκκρεμής συναλλαγή.

Δεν δημιουργεί πρόβλημα στην επιχείρηση και αυτή, στο τέλος του μήνα επιδίδει στον υπάλληλο το πρόσθετο ποσό από τα φιλοδωρήματα, παρακρατώντας τις ασφαλιστικές εισφορές. Στο τέλος του έτους, οι αμοιβές αυτές θα πρέπει να καταγράφονται στο εκκαθαριστικό ως πρόσθετες αποδοχές, το οποίο σημαίνει υψηλότερη φορολόγηση για τον εργαζόμενο.



»Επίσης, αν η απόδειξη είναι 100 ευρώ και με το φιλοδώρημα δίνεται ποσό 110 ευρώ, η απόδειξη του ταμείου γράφει 100 ευρώ που είναι η αξία της αγοράς του πελάτη. Αυτό δημιουργεί μία διαφορά στον τζίρο. Αν δεν ακολουθηθεί η διαδικασία που αναφέραμε νωρίτερα, στον φορολογικό έλεγχο μπορεί να αναγνωριστεί και να έρθει πρόστιμο για παράβαση στο κατάστημα από εκεί που δεν το περιμένει. Γι’ αυτό το πουρμπουάρ είναι πιο βολικό σε μετρητά. Είναι προσωπική συναλλαγή».

ieidiseis.gr



error: Content is protected !!