Καλή χρονιά για τις επιχειρήσεις τροφίμων – Αύξηση του όγκου πωλήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 7 Οκτωβρίου 2024 fonisalaminas
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων, απόρροια της ενίσχυσης της κατανάλωσης, η οποία με τη σειρά της σχετίζεται και με τη μερική αποκλιμάκωση του ρυθμού αύξησης των τιμών, σε συνδυασμό με την υποχώρηση των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, έχει φέρει αισιοδοξία –έστω και συγκρατημένη– στον κλάδο των τροφίμων για τη φετινή χρονιά. Κι αυτό, διότι έπειτα από μια διετία συμπίεσης των κερδών, φέτος αναμένεται η χρονιά να κλείσει για την πλειονότητα των επιχειρήσεων τροφίμων με ενισχυμένη κερδοφορία. Η ενίσχυση του τζίρου σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους, με τις εταιρείες να αναμένουν και μείωση του κόστους χρήματος, έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότερες να σχεδιάζουν σημαντικές επενδύσεις για την επόμενη χρονιά, στην κατεύθυνση κυρίως της αύξησης της δυναμικότητάς τους, με το βλέμμα στραμμένο στις πωλήσεις εκτός Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά τις λιγοστές εισηγμένες που έχουν απομείνει στο Χ.Α. από τον κλάδο των τροφίμων, η εικόνα που προκύπτει είναι κυρίως αυτή των αυξημένων κερδών. H μεγαλύτερη εξ αυτών, η Coca-cola HBC AG, κατέγραψε στο α΄ εξάμηνο αύξηση σε οργανική βάση των καθαρών εσόδων κατά 13,6%, στα 5,17 δισ. ευρώ, με την αύξηση σε δημοσιευμένη βάση να είναι αρκετά μικρότερη, 3,1%, λόγω των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 7,5% σε οργανική βάση και διαμορφώθηκαν σε 564,1 εκατ. ευρώ. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η εταιρεία αναθεώρησε προς τα πάνω τις εκτιμήσεις της για την εξέλιξη των πωλήσεων και των κερδών (guidance) για την τρέχουσα χρήση. Ειδικότερα, αναμένει για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση κατά 8%-12% σε σύγκριση με το 2023, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν αύξηση 6%-7%. Επίσης, αναμένει ότι τα λειτουργικά της κέρδη σε οργανική βάση θα αυξηθούν κατά 7% έως 12%, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη ήταν αύξηση 3% έως 9%.
Σε αναθεώρηση προς τα πάνω του guidance προχώρησε και η Κρι Κρι, καθώς αναμένει τζίρο για το 2024 στα 245 εκατ. ευρώ, έναντι αρχικής εκτίμησης 233 εκατ. ευρώ, και κέρδη προ τόκων και φόρων 39,2 εκατ. ευρώ, έναντι 35 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση. Η Κρι Κρι έκλεισε το α΄ εξάμηνο με αύξηση τζίρου 15,8%, στα 130,7 εκατ. ευρώ και ενισχυμένα τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη κατά περίπου 24%.
Η έτερη εισηγμένη εταιρεία του κλάδου των γαλακτοκομικών, η Εβροφάρμα, παρουσίασε επίσης ενισχυμένες πωλήσεις και κέρδη προ φόρων κατά το α΄ εξάμηνο, ενώ αναμένει πιθανή περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών της για το σύνολο της χρονιάς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα για το α΄ εξάμηνο που ανακοίνωσε η ακριτική γαλακτοβιομηχανία, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, φτάνοντας τα 20,88 εκατ. ευρώ, με την αύξηση να προέρχεται από τον διπλασιασμό σε αξία και όγκο των πωλήσεων στο εξωτερικό. Για το υπόλοιπο της χρονιάς η πορεία των βασικών οικονομικών μεγεθών αναμένεται να συνεχιστεί στα ίδια επίπεδα και στον βαθμό που θα επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς και το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον πιθανόν να παρουσιάσουν βελτίωση.
Διαφορετική είναι η εικόνα για τις εισηγμένες αλευροβιομηχανίες, οι οποίες τη διετία 20222023 είχαν π ο λύση μαντική αύξηση του τζίρου, λόγω των πολύ μεγάλων αυξήσεων στις τιμές. Η «Μύλοι Λούλη» κατέγραψε υποχώρηση του ενοποιημένου κύκλου εργασιών κατά 1,37%, παρά την αύξηση του όγκου πωλήσεων, με τα κέρδη προ φόρων να υποχωρούν κατά 19,25%.
Μικρή αύξηση πωλούμενων ποσοτήτων, αλλά μείωση του τζίρου κατέγραψε και η «Κυλινδρόμυλοι Κ. Σαραντόπουλος Α.Ε.». Ειδικότερα, ο τζίρος υποχώρησε κατά 15,14%, ενώ διευρύνθηκαν οι ζημίες της εισηγμένης σε σύγκριση με πέρυσι. Με μείωση πωλήσεων αλλά αύξηση της κερδοφορίας έκλεισε το α΄ εξάμηνο για την «Μύλοι Κεπενού».
moneyreview.gr