Σπριντ κατασχέσεων από την εφορία σε 9 βήματα! Σπριντ κατασχέσεων από την εφορία σε 9 βήματα!
Η ΑΑΔΕ εντείνει τη λήψη αναγκαστικών μέτρων μέσω των Κέντρων Βεβαίωσης και Είσπραξης εναντίον των οφειλετών 4 εκατ. οφειλετών Εντατικοποίηση των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης... Σπριντ κατασχέσεων από την εφορία σε 9 βήματα!

Η ΑΑΔΕ εντείνει τη λήψη αναγκαστικών μέτρων μέσω των Κέντρων Βεβαίωσης και Είσπραξης εναντίον των οφειλετών 4 εκατ. οφειλετών

Εντατικοποίηση των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης κατά των οφειλετών του δημοσίου δρομολογεί η ΑΑΔΕ, καθώς συνεχίζεται η διόγκωση ληξιπρόθεσμων χρεών, αφού αρκετοί φόροι μένουν απλήρωτοι, λόγω οικονομικής αδυναμίας νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Το ύψος των ληξιπρόθεσμων χρεών είναι ήδη πάνω από 107 δισ. ευρώ, και όπως σημειώνει στην έκθεσή του ο ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι παγκόσμια πρωταθλήτρια με βάση των ποσοστό των απλήρωτων οφειλών ως προς το σύνολο των εισπραττόμενων φορολογικών εσόδων, το οποίο ανέρχεται στο 190,6%.



Προκειμένου να περιορίσει το στοκ των ληξιπρόθεσμων η ΑΑΔΕ εντείνει τη λήψη αναγκαστικών μέτρων μέσω των ΚΕΒΕΙΣ, τα κέντρα βεβαίωσης και είσπραξης, που έχουν ενεργοποιηθεί.

Στο στόχαστρό τους είναι οι κατασχέσεις τραπεζικών καταθέσεων καθώς και οι δεσμεύσεις και οι πλειστηριασμοί ακινήτων.

Οι κινήσεις των εισπρακτικών υπηρεσιών της Εφορίας περιγράφονται αναλυτικά στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ, οι οποίες προβλέπουν τα ακόλουθα 9 βήματα:



  1. Η επιλογή οφειλέτη: Ο οφειλέτης στον οποίο θα επιβληθεί η κατάσχεση επιλέγεται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας, κατόπιν προτεραιοποίησης των υποθέσεων, με κριτήρια το ύψος και την παλαιότητα της οφειλής, τη φορολογική συμπεριφορά, τη διακοπή της παραγραφής κ.λπ. ή με κριτήρια που τίθενται από τη διοίκηση (όπως, ενδεικτικά, διασταυρώσεις οφειλετών κ.λπ.).
  2. Ο εντοπισμός απαιτήσεων του οφειλέτη εις χείρας τρίτων: Η αρμόδια φορολογική υπηρεσία πραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό χρηματικών, κυρίως, απαιτήσεων του οφειλέτη από τρίτους (μισθών από εργοδότες, συντάξεων από ασφαλιστικά ταμεία, ενοικίων από μισθωτές, λοιπών απαιτήσεων από τρίτους κ.λπ.). Σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου καταθέσεων σε τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη η κατάσχεση επιδιώκεται να επιβληθεί με την αποστολή ηλεκτρονικού κατασχετηρίου στην τράπεζα, που θεωρείται «τρίτος» και έχει ως στόχο τη δέσμευση ποσού από το υπόλοιπο του καταθετικού λογαριασμού του οφειλέτη, προκειμένου να αποδοθεί στο Δημόσιο. Η έρευνα για τον εντοπισμό απαιτήσεων του οφειλέτη στα χέρια τρίτων διενεργείται με αναζήτηση πληροφοριών μέσω του Συστήματος Φορολογίας TAXIS, του Συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών (ΣΜΤΛ και Λ.Π.) ή μέσω άλλων πηγών πληροφόρησης.
  3. Η δημιουργία ηλεκτρονικού κατασχετηρίου από το σύστημα TAXISnet κατασχετήριο στα χέρια τρίτων ή στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων, ως τρίτων. Το κατασχετήριο δημιουργείται με την εισαγωγή των στοιχείων του οφειλέτη ή των οφειλετών, αν πρόκειται για μαζικό κατασχετήριο στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων, των στοιχείων του τρίτου, των ληξιπρόθεσμων ατομικών οφειλών και των χρεών συνυποχρέωσης ή συνυπευθυνότητας του οφειλέτη στον πίνακα χρεών.
  4. Η εκτύπωση, έγκριση και υπογραφή κατασχετηρίου: Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ακολουθείται η εξής «διαδρομή»: ανάκτηση του αριθμού ειδικού βιβλίου του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, εκτύπωση, εις διπλούν, για έγκριση και υπογραφή από τον τμηματάρχη και τον διευθυντή της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας.
  5. Η ανάθεση του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου σε υπάλληλο της υπηρεσίας ή σε συνεργαζόμενο με τη φορολογική υπηρεσία δικαστικό επιμελητή για την επίδοση του κατασχετηρίου στον τρίτο. Καταχωρούνται τα στοιχεία του οριζόμενου υπαλλήλου ή του δικαστικού επιμελητή στο σχετικό πεδίο του κατασχετηρίου. Επίσης, στην εκτύπωση παραλαβής του κατασχετηρίου, καταχωρείται η ημερομηνία παραλαβής προς επίδοση.
  6. Η επίδοση αποστολή του κατασχετηρίου στον τρίτο: α) Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ο οριζόμενος υπάλληλος ή ο δικαστικός επιμελητής επιδίδει αυτοπροσώπως το κατασχετήριο και επιστρέφει αντίγραφο του αποδεικτικού επίδοσης στην εκδούσα αρμόδια φορολογική υπηρεσία ή αποστέλλει το κατασχετήριο στον τρίτο ταχυδρομικά. Η αρμόδια υπηρεσία καταχωρεί την ημερομηνία επίδοσης. Αν δεν καταστεί δυνατό να εντοπιστεί ο τρίτος στη δοθείσα διεύθυνση / έδρα, συντάσσεται το σχετικό αποδεικτικό. Το κατασχετήριο επιστρέφεται στην εκδούσα φορολογική αρχή και καταχωρείται στο πεδίο των παρατηρήσεων ο λόγος που δεν επιδόθηκε αυτό.
  7. Η παραλαβή δήλωσης τρίτου: α) Σε περίπτωση επίδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ο τρίτος, εντός 8 ημερών από την επίδοση του κατασχετηρίου, είτε υποβάλλει εγγράφως δήλωση για την ύπαρξη ή μη του κατασχετέου ποσού στα χέρια του, διά αναφοράς που επιδίδεται με δικαστικό επιμελητή στον προϊστάμενο της υπηρεσίας που εξέδωσε το κατασχετήριο, είτε προβαίνει σε προφορική δήλωση ενώπιον του ειρηνοδίκη της κατοικίας ή διαμονής του, ο οποίος συντάσσει σχετική έκθεση την οποία αποστέλλει ταχυδρομικά στην αρμόδια υπηρεσία. β) Σε περίπτωση αποστολής ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, παραλαμβάνεται ηλεκτρονικά και εκτυπώνεται η δήλωση της τράπεζας επί του κατασχετηρίου, είτε θετική είτε αρνητική.
  8. Η αξιολόγηση του περιεχομένου της δήλωσης τρίτου: α) Εξετάζεται η ειλικρίνεια της δήλωσης και αξιολογείται η σκοπιμότητα άσκησης ανακοπής κατά αυτής. β) Διαβιβάζεται με έγγραφο υπογεγραμμένο από τον προϊστάμενο της φορολογικής υπηρεσίας στην Κεντρική Υπηρεσία του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) επικυρωμένο φωτοαντίγραφο του κατασχετηρίου, του αποδεικτικού επίδοσης, της δήλωσης τρίτου, προκειμένου αυτό να αποφασίσει αν συντρέχουν λόγοι άσκησης ανακοπής. γ) Σε περίπτωση αξιολόγησης του περιεχομένου της δήλωσης τρίτου ως ανειλικρινούς, το ΝΣΚ καταθέτει ανακοπή.
  9. Η παρακολούθηση για την άμεση απόδοση εντός 10 εργάσιμων ημερών της κατασχεθείσας απαίτησης.

sofokleousin.gr





error: Content is protected !!