ΣΟΦΡΑ ΡΟΥΛΑ
Τέχνες 9 Απριλίου 2021 fonisalaminas
Η ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ
Γεννήθηκε: 13/12/1971 στην Σαλαμίνα.
Ζει: Σαλαμίνα
Πιστεύει: Στους ανθρώπους.
Ονειρεύεται: Έναν κόσμο χωρίς υποκρισία.
Ζωγραφίζει: Τοπία, νεκρές φύσεις, θέματα που έχουν σχέση με την Σαλαμίνα, Θέματα όπως καρνάγια, παλιά καράβια (ναυάγια, σκουριασμένα παροπλισμένα πλοία), Ναυπηγία και ότι άλλο μου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Αγιογραφίες (οι οποίες είναι συνήθως παραγγελιές)
Πότε ξεκινήσατε την ζωγραφική;
Από μικρή ζωγράφιζα αλλά η τέχνη της ζωγραφικής άρχισε να με τραβάει περισσότερο στο Γυμνάσιο.
Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία σας στο χώρο των εικαστικών
Ξεκίνησα τα πρώτα μου σοβαρά μαθήματα στην Σαλαμίνα με την εικαστικό κυρία Ειρήνη ΠαπασώτηριουΚρουστάλη. Συνέχισα στο Εργαστήριο του γλύπτη Νικόλαου Στέφου στην Κυψέλη, με δάσκαλο τον ίδιο φυσικά αλλά και για ένα διάστημα τον Γιώργο Ρόρρη μόνο όσον αφορούσε το χρώμα . Από το 1991 έως και σήμερα διδάσκω ζωγραφική και αργότερα και Αγιογραφία στην Σαλαμίνα. Τα πρώτα χρόνια με προγράμματα της Νομαρχίας (ΝΕΛΕ) , αργότερα με προγράμματα του Δήμου, και όταν σταμάτησαν και αυτά με τον Σύλλογο Οικοκυρικής στον οποίο ήμουν μέλος από το 1991 που ξεκίνησα. Ταυτόχρονα έπαιρνα και παίρνω μέρος σε διάφορες εκθέσεις που γίνονται στο νησί και έξω από αυτό. Όπως και κατασκευές σκηνικών και κουστουμιών για κάποιες παραστάσεις και επίσης εικονογράφηση δύο παραμυθιών. Από το 1998 έως το 2003 παρακολούθησα μαθήματα Αγιογραφίας στην σχολή του Σπύρου Καρδαμάκη στα Άνω Ηλύσια, και από τότε ασχολούμαι και με την Αγιογραφία.
Πως αισθάνεστε όταν βλέπετε ένα έργο σας ολοκληρωμένο;
Πολλές φορές όταν τελειώνει ένα έργο, το κοιτάω και το ξανακοιτάω για μέρες μέχρι να αποφασίσω ότι όντως έχει τελειώσει και δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Με κάποια έργα δένομαι συναισθηματικά που όταν τελειώσουν είναι δύσκολο να τα αποχωριστώ. Γι’ αυτό και τα κρατάω λίγο παραπάνω στο εργαστήριο για να στεγνώσουν καλύτερα , για να περαστούν βερνίκι…
Έχετε φτιάξει σκηνικά για πολλές θεατρικές παραστάσεις, καθώς επίσης και κουστούμια. Πόσο δύσκολο είναι για εσάς να αναδείξετε και να συμπληρώσετε με συνέπεια την σκηνική δράση;
Μετά την ανάγνωση ενός θεατρικού έργου, και τις πρώτες ιδέες, πρέπει να ληφθεί υπόψιν ο χώρος στον οποίο θα παιχτεί η παράσταση, οι ηθοποιοί , και τι ανάγκες έχει το συγκεκριμένο έργο. Αυτό συνήθως γίνεται με πολλές συζητήσεις με τον σκηνοθέτη, γιατί εκείνος ξέρει πως θέλει να κινείται ο θίασος πάνω στην σκηνή και τι είναι πιο λειτουργικό. Επίσης πρέπει να ξέρω και πόσα χρήματα διαθέτει η παραγωγή για σκηνικά και κοστούμια έτσι ώστε να ξέρω που θα κυμανθώ οικονομικά όσον αφορά τα υλικά.
Πώς προέκυψε η Αγιογραφία;
Η Αγιογραφία στην αρχή δεν μου άρεσε καθόλου. Θεωρούσα ότι ήταν πολύ στημένη και σε καλούπια. Όταν άρχισα να πειραματίζομαι πάνω στην Αγιογραφία, το έκανα καθαρά για βιοποριστικούς λόγους. Είδα όμως τα κενά που είχα και αποφάσισα να βρω κάποια σχολή. Αυτό έγινε στην Λάρισα τα Χριστούγεννα του 1997 που είχα επισκεφθεί τον πνευματικό μου Μητροπολίτη Λαρίσης. Συνάντησα στο Επισκοπείο τυχαία τον π. Σταύρο Κοφινά από το Κριεκούκι, που ήταν και εκείνος στην Λάρισα , και μου συνέστησε την σχολή του Σπυρίδωνος Καρδαμάκη. Γυρίζοντας από την Λάρισα και με την αλλαγή του χρόνου, ξεκίνησα να φοιτώ στην συγκεκριμένη σχολή. Ο δάσκαλος κ. Σπύρος με τον χαρακτήρα και το ήθος του είναι αυτός που με έκανε να αγαπήσω την Αγιογραφία και μου έδειξε ότι και στη Αγιογραφία μπορείς να δημιουργήσεις και όχι μόνο να αντιγράφεις.
Υπάρχουν τάσεις τέχνης ή τεχνικής;
Υπάρχουν τάσεις και σχολές, και πρέπει κάποιος που ασχολείται να ψάξει να διαβάσει και να βρει τι του ταιριάζει, βέβαια παίζουν ρόλο και οι δάσκαλοι. Στην Αγιογραφία π.χ υπάρχουν δύο σχολές η Μακεδονική και η Κρητική. (εγώ δουλεύω την Μακεδονική σχολή)
Η τελευταίας σας έκθεση;
Η τελευταία μου συμμετοχή σε έκθεση ήταν το φθινόπωρο που μας πέρασε με θέμα την Ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Τα μελλοντικά σας σχέδια;
Θέλω να ετοιμάσω ένα έργο για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, έχω ύποψιν μου κάποιες εικόνες και έργα που θέλω να δουλέψω, αλλά λόγω της πανδημίας δεν τα βιάζομαι και ιδιαίτερα.
Ποιες οι σχέσεις σας με τα χρώματα;
Τα χρώματα τα λατρεύω, ιδιαίτερη αδυναμία μου το κόκκινο καδμίου, και το μπλε κοβαλτίου.
Χρησιμοποιείτε σύμβολα στους πίνακές σας;
Κάποιες φορές όπως σε έργα για την Ναυμαχία της Σαλαμίνας έχω χρησιμοποιήσει σύμβολα. Σε νεκρές φύσεις και τοπία δεν νομίζω ότι χρειάζεται.
Τι είναι για εσάς η ζωγραφική;
Έκφραση και δημιουργία.