Αυτές τις μέρες και τις περισσότερες κατά τη θερινή περίοδο, επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες στο περιβάλλον. Όσο αυξάνονται, τόσο «καίγεται» και το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου που βρίσκεται εκτεθειμένο για ώρες κάτω από τις καυτές ακτίνες του ήλιου.
Επειδή παράλληλα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται μαύρα πλαστικά και αντίστοιχης απόχρωσης επενδύσεις σε διάφορα σημεία, η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο. Σίγουρα στους περισσότερους οδηγούς έχει τύχει όταν μπαίνουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τους (το οποίο έχει γίνει φούρνος), να μην αγγίζεται το τιμόνι. Αν μάλιστα οι επενδύσεις στα καθίσματα είναι μαύρες δερμάτινες, τότε καίνε κυριολεκτικά.
Για όλα αυτά όμως υπάρχει η λύση, έτσι ώστε ο οδηγός και επενδύσεις να μην τσουρουφλίζονται και η καμπίνα να δροσίσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Καταρχήν μια πολύ φθηνή λύση που προστατεύει ταμπλό και τιμόνι, είναι η ηλιοπροστασία. Μια καλής ποιότητας κοστίζει περίπου 10 ευρώ, τοποθετείται εύκολα και πρέπει να καλύπτει ολόκληρο το παρμπρίζ (υπάρχουν διάφορα μεγέθη). Πιο αποτελεσματική είναι σίγουρα μια κουκούλα που καλύπτει ολόκληρο το αμάξωμα, όμως δεν είναι ότι πιο εύκολο και πρακτικό, όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται συνέχεια. Η τοποθέτηση μιας μεγάλης βαμβακερής πετσέτας πάνω στο κάθισμα, το προστατεύει από το να καεί το ύφασμα ή το δέρμα της επένδυσης, αλλά και τα μαλακά μόρια του οδηγού.
Από τη στιγμή που ο θάλαμος των επιβατών έχει υπερθερμανθεί, η πρώτη κίνηση είναι το άνοιγμα όλων των θυρών και παραθύρων, έτσι ώστε να φύγει η εγκλωβισμένη ζέστη. Κατόπιν ενεργοποιείστε τον κλιματισμό του αυτοκινήτου (όχι στην ανακύκλωση) και καθίστε για ένα – δυο λεπτά έξω από το αυτοκίνητο (με ανοιχτές τις πόρτες), προκειμένου ο κρύος αέρας να διώξει το ζεστό. Αφού λοιπόν έχει δροσίσει η καμπίνα, μπείτε μέσα, κλείστε πόρτες και παράθυρα και ενεργοποιείστε την ανακύκλωση για να δροσίσει ταχύτερα. Πάντα όταν ένα αυτοκίνητο κινείται, ο κλιματισμός του θα δουλέψει καλύτερα και πιο αποδοτικά, από όταν είναι ο κινητήρας στο ρελαντί.
Όταν η θερμοκρασία στην καμπίνα έχει έρθει σε κανονικά επίπεδα, μειώνουμε την ένταση του ανεμιστήρα, ενώ αν υπάρχει ηλεκτρονικός κλιματισμός, το ρυθμίζουμε γύρω στους 22 με 23 βαθμούς Κελσίου.
Ποτέ δεν οδηγούμε με πολύ ζέστη μέσα στο αυτοκίνητο, γιατί υπάρχει ο κίνδυνος πρόκλησης θερμοπληξίας. Επίσης, είναι εγκληματικό να αφήνουμε στην καμπίνα έστω και για ελάχιστο χρόνο με κλειστά παράθυρα και χωρίς ενεργοποιημένο τον κλιματισμό κάποιον επιβάτη ή κατοικίδιο ζώο, γιατί προκαλείται γρήγορα ασφυξία και θάνατος.
autogreeknews.gr