Η σκέψη μου είναι πάντα στα παιδιά, στο ΜΕΛΛΟΝ!!! Η σκέψη μου είναι πάντα στα παιδιά, στο ΜΕΛΛΟΝ!!!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΑΜΠΑΡΑ “Όποιος μπορεί να περπατήσει, μπορεί και να τρέξει. Όποιος μπορεί να μιλήσει, μπορεί και να τραγουδήσει“. Κοβάνη. Η «ΦΩΝΗ»... Η σκέψη μου είναι πάντα στα παιδιά, στο ΜΕΛΛΟΝ!!!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΑΜΠΑΡΑ

Όποιος μπορεί να περπατήσει, μπορεί και να τρέξει. Όποιος μπορεί να μιλήσει, μπορεί και να τραγουδήσει“. Κοβάνη.

Η «ΦΩΝΗ» συνάντησε την μαέστρο του Απολλωνά κα. Ευαγγελία Λαμπάρα και μας μίλησε για τα σχέδια της και την αγάπη της στην μουσική.

Τι πιστεύετε πως προσφέρει η χορωδία- ως γενικότερη έννοια- στην δημιουργική ανάπτυξη των παιδιών;
Τα παιδαγωγικά οφέλη που απορρέουν από το χορωδιακό τραγούδι είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Καταρχήν τα παιδιά διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες, εφόσον έρχονται σε επαφή με έργα μεγάλων μουσουργών και συνθετών τα οποία καλούνται να ερμηνεύσουν. Εξοικειώνονται με διάφορα μουσικά είδη. Αποκτούν πειθαρχία και ευγενή άμιλλα αφού μαθαίνουν να λειτουργούν συνεργατικά και αρμονικά. Άρα αναπτύσσεται η συλλογικότητα, η συγκέντρωσή τους αλλά και η αλληλοβοήθεια μεταξύ τους μιας και στόχος είναι κοινός.
Επίσης συμμετέχοντας σε μια χορωδία, τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους αποκτώντας ηρεμία και ψυχική ισορροπία. Μαθαίνουν να καλλιεργούν της φωνής του και να βελτιώσουν την αναπνευστική – καρδιακή τους λειτουργία. Η χορωδία πλάθει τον χαρακτήρα ενός παιδιού και ταυτόχρονα αναπτύσσει την συνεργασία και την ομαδικότητα. Φυσικά η χορωδία είναι διασκέδαση!!!

ΘΑ ΣΕ ΞΑΝΑΒΡΩ ΣΤΟΥΣ ΜΠΑΞΕΔΕΣ. ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΗ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 2011
ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΗ! Μια εξαιρετική εμπειρία! Οι Έλληνες είμαστε άρρηκτα δεμένοι με την Κωνσταντινούπολη, με την Αγία Σοφία…
Μου δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία σε συνεργασία με έναν εξαιρετικό μαέστρο από τη χορωδία Λιτοχώρου, τον κ. Ευθύμη Μαυρίδη να συνυπάρξουμε οι 2 χορωδίες (ΑΠΟΛΛΩΝ και Ιωάννη Σακελλαρίδη Λιτοχώρου) σε μια συναυλία σε αυτό το μοναδικό μέρος. Το εγχείρημα τεράστιο μιας και οι χορωδίες έπρεπε να διδαχτούν κοινά έργα και να παρουσιαστούν χωρίς ΚΑΜΙΑ πρόβα! Καταλαβαίνετε πως και οι δυο μαέστροι έπρεπε να είναι ακριβείς μιας και δεν υπήρχε περιθώριο λάθους! Η συγκίνησή μας μεγάλη τραγουδώντας ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΘΑ ΣΕ ΞΑΝΑΒΡΩ ΣΤΟΥΣ ΜΠΑΞΕΔΕΣ,ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΗΛΙΕ ΝΟΗΤΕ κ. α. σε ένα μεικτό κοινό αποτελούμενο από Έλληνες και Τούρκους παρατηρητές …Μεγάλη μου τιμή η στιγμή της παραλαβής μεταλλίου από την Ελληνίδα υποδιευθύντρια!
2/6/2018 με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μουσικής, βραβεύτηκατε από το σύλλογο ΦΙΛΩΝ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ και ΟΠΕΡΑΣ «ΚΥΨΕΛΗ ΤΡΑΝΤΑΛΙΔΗΣ» στην ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Η βράβευσή μου αυτή ήρθε εντελώς αναπάντεχα!!! Έλαβα ένα μήνυμα από τον πρόεδρο(άγνωστος σε εμένα) λέγοντάς μου για το γεγονός αυτό….Αρχικά ήμουν επιφυλακτική όμως έπειτα οι αμφιβολίες μου ξεπεράστηκαν όταν μου έγιναν γνωστά ονόματα καλλιτεχνών (σολίστ πιάνου ,τραγουδιού, μαέστροι κ.α.) που θα βραβεύονταν την ίδια ημέρα. Αφορμή ήταν οι παρουσιάσεις μου με την χορωδία ΑΠΟΛΛΩΝ σε κλασσικά έργα και όπερα και πως ένα ερασιτεχνικό σύνολο χωρίς γνώσεις μουσικές αποδίδει αυτά τα έργα!!! Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουν την δουλειά σου άνθρωποι της τέχνης και άγνωστοι, απλά παρακολουθώντας την εξέλιξή σου από το διαδίκτυο!!!

Ο συντονισμός τόσων παιδιών μοιάζει με άθλο. Πώς τα καταφέρνετε;
Πράγματι η ύπαρξη μιας παιδικής χορωδίας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής μιας και οι ηλικίες που την αποτελούν διαφέρουν. Επίσης έχουν διαφορετικά ακούσματα, βιώματα και προσεγγίζουν το κάθε τι με ξεχωριστό τρόπο. Εδώ λοιπόν αναλαμβάνει το ρόλο του καθοδηγητή – συντονιστή – παιδαγωγού – φίλου. Ο μαέστρος. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και ευρηματικότητα, πρώτα για να αποκτήσεις την εμπιστοσύνη τους και έπεται η επίτευξη ενός αξιόλογου αποτελέσματος. Πολύ αγάπη πρώτα για τα παιδιά και σίγουρα για τη μουσική!!! Τα παιδιά είναι το μέλλον και αξίζουν ξεχωριστής προσοχής!!!

Η προβολή της παράδοσης με ποιοτικές εκπομπές όπως του Μυλωνά, όπου και σας είδαμε μαζί με την χορευτική ομάδα του Μανώλη Καπετανάκη, πόσο βοηθούν την ευαισθητοποίηση του κόσμου και τον παραδειγματισμό των νέων;
Κατ’ αρχήν είναι τιμή μου που ο Μανώλης Καπετανάκης μου ζήτησε εκτός από το να χορέψω στην ομάδα του ,να τραγουδήσω και με την ορχήστρα παραδοσιακών οργάνων, την οποία αποτελούσαν εκπληκτικοί μουσικοί.
Η παράδοση μας επιτρέπει να οργανώσουμε την προσωπική μας ζωή σε σταθερές βάσεις και να ικανοποιήσουμε την ανάγκη μας για κοινωνικότητα. Διευρύνει τα πνευματικά ενδιαφέροντα και αποτελεί πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Εμπνέει σεβασμό και είναι φορέας ηθών και εθίμων, κοινωνικοποιεί το άτομο και μεταλαμπαδεύει αξίες (φιλία, άμιλλα, φιλοξενία, προώθηση κοινωνικού συμφέροντος). Προσφέρει πρότυπα για μίμηση και ενισχύει το πνεύμα της συλλογικότητας και της συνεργασίας. Επίσης αποτελεί συνδετικό κρίκο των γενεών, ενώ αποτελεί δημιουργική αξιοποίηση παλαιών και νέων προτάσεων για την πρόοδο του πολιτισμού. Επηρεάζει την Τέχνη και συντελεί στην πολιτισμική επικοινωνία ανθρώπων και λαών. Συνοψίζοντας θεωρώ ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούν να έχουν γιατί προβάλλουν την πολιτιστική μας κληρονομιά και δίνουν ερεθίσματα στους νέους για κάτι διαφορετικό.

Το ρεπερτόριο της χορωδίας σας περιλαμβάνει έργα όλων σχεδόν των ειδών της μουσικής; Και ποιες ηλικίες μπορούν να συμμετάσχουν;
Το ρεπερτόριο μιας χορωδίας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από το ανθρώπινο δυναμικό (τις ηλικιακές ομάδες που την αποτελούν), τη μουσική κατάρτιση που μπορεί να έχουν τα μέλη, το είδος μιας εκδήλωσης ,αν η χορωδία είναι μεικτή (άνδρες – γυναίκες), παιδική, ανδρική, γυναικεία. Επίσης από την ευχέρεια που έχει ο διευθυντής της χορωδίας να διδάξει με την ίδια σοβαρότητα ένα έργο ενός κλασσικού συνθέτη αλλά και ένα κομμάτι έντεχνο, παραδοσιακό, spiritual, ακόμα και λαϊκό. Στη χώρα μας οι επαγγελματικές χορωδίες είναι λίγες, όμως το επίπεδο των ερασιτεχνικών είναι εξαιρετικά υψηλό. Έτσι προσπαθώ να έχει η χορωδία ποικίλο ρεπερτόριο το οποίο να ευχαριστεί τα μέλη, να ταιριάζει σε κάθε περίσταση και να έχει ένα αξιόλογο αποτέλεσμα.
Στην ενήλικη χορωδία μπορούν να λάβουν όλες οι ηλικίες μέρος, άνδρες και γυναίκες …αρκεί να αγαπούν το τραγούδι, την παρέα ,τα ταξίδια και να έχουν όρεξη για «δουλειά»!!! Σε μία συλλογική προσπάθεια δεν χωρούν εγωισμοί…μόνο κοινή προσπάθεια για έναν κοινό στόχο!!!

Ποιος είναι ο προσωπικός σας στόχος κα Λαμπάρα σε ότι αφορά την χορωδία Απόλλων;
Η χορωδία του ΑΠΟΛΛΩΝΑ είναι μέρος της ζωής μου!!! Ξεκίνησα στην ηλικία των 16 ετών ως χορωδός, γιατί στο πτυχίο μου, χρειαζόμουν βαθμό για το μάθημα της χορωδίας. Τότε μαέστρος ήταν ο εξαιρετικός Λευτέρης Μπινιάρης, από τον οποίο απέκτησα πολλές γνώσεις. Έπειτα συνόδευα την χορωδία ως πιανίστρια κατόπιν πρότασης του προέδρου της χορωδίας κ. Ηλία Κρουστάλλη, με μαέστρο την κ. Μαριλία Ηλία. Από το 2004 έως σήμερα είμαι μαέστρος με την παρότρυνση του Δ.Σ. και του προέδρου κ. Γεωργίου Βιλλιώτη. Για εμένα ήταν ένα προσωπικό στοίχημα ,μιας και το εγχείρημα ήταν μεγάλο. Το νεαρό της ηλικίας μου με τοποθετούσε στις νεαρότερες μαέστρους σε όλη την Ελλάδα!!! Θεωρώ ότι στάθηκα αντάξια των περιστάσεων, αφού ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ τολμώ να πω ότι έφτασε πολύ ψηλά! Η ανοδική πορεία δεν ήταν εύκολη…Παρόλο τις δυσκολίες μια ερασιτεχνική χορωδία τραγούδησε από άκρη σε άκρη στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό στο Νεντελίνο (Βουλγαρία) και στην Κωνσταντινούπολη, στο Μέγαρο Μουσικής (ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) προβάλλοντας την ΣΑΛΑΜΙΝΑ, με την αμέριστη συμμετοχή των χορωδών! Ένας ιστορικός σύλλογος όπως ο ΑΠΟΛΛΩΝ, 40 πλέον ετών, έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια να τελεί τουλάχιστον υπό την Αιγίδα του Δήμου. Η προσφορά του στα πολιτιστικά δρώμενα είναι αδιαμφισβήτητη. Έχει ακόμα να προσφέρει πολλά!!!

Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;
Αγαπώ πολύ τη μουσική. Σίγουρα είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό επάγγελμα, γι’ αυτό προσπαθώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου σε κάθε ευκαιρία. Αλλιώς είναι να διδάσκεις τραγούδι σε παιδιά ,αλλιώς σε ενήλικους, διαφορετική η διδασκαλία ενός μουσικού οργάνου. Η σκέψη μου είναι πάντα στα παιδιά, στο ΜΕΛΛΟΝ!!!Η πανδημία δυστυχώς άλλαξε όλα τα δεδομένα. Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχτηκε ο πολιτισμός. Αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε να τραγουδάμε… ακόμα και στο σχολείο το τραγούδι και τα λαμπερά προσωπάκια των παιδιών κρύβονται πίσω από τη μάσκα… Ιδανικά …η δημιουργία ενός πολυχώρου πολιτισμού, η δημιουργία μιας πολυπληθής παιδικής – εφηβικής χορωδίας αλλά και ο εμπλουτισμός του έμψυχου υλικού του ΑΠΟΛΛΩΝΑ αποτελούν ευσεβή πόθο. Όνειρα…;;; Ίσως… Χωρίς όνειρα όμως δεν υπάρχει Ελπίδα…

error: Content is protected !!