Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού
Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου έχει τους κανόνες και τα μυστικά της, τα οποία είναι καλό να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, για τη δική τους... Συμβουλές ορθής χρήσης ταχυτήτων, φρένων, γκαζιού

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου έχει τους κανόνες και τα μυστικά της, τα οποία είναι καλό να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, για τη δική τους ασφάλεια, των τριγύρω αλλά και του αυτοκινήτου. Αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε σε απλές και χρήσιμες καλές πρακτικές οδήγησης, που αφορούν την ορθή χρήση του χειροκίνητου ή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, των φρένων και του γκαζιού.

Καταρχήν. μπορείτε να επιτύχετε τη βέλτιστη απόδοση κινητήρα και οικονομίας αν πατάτε ή αφήνετε μαλακά το πεντάλ γκαζιού. Ειδικά στα νέα μοντέλα με τα υβριδικά συστήματα, η ομαλή εκκίνηση με τη βοήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας εξοικονομεί πολύτιμο καύσιμο. Παράλληλα το άφημα του γκαζιού συνεπάγεται διακοπή λειτουργίας του κινητήρα και φόρτιση της μπαταρίας.

Μην οδηγείτε με το πόδι να ακουμπάει πάνω στο πεντάλ φρένων. Ακόμα και ελαφριά αλλά σταθερή πίεση του πεντάλ, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα υπερθέρμανση των φρένων, φθορά φρένων και πιθανόν βλάβη στα φρένα. Το ίδιο ισχύει και για το πεντάλ του συμπλέκτη, το οποίο ορισμένοι χρησιμοποιούν για να ξεκουράζουν το πόδι τους.

Όταν οδηγείτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επιβραδύνετε πριν κατεβάσετε σε χαμηλότερη ταχύτητα. Διαφορετικά, η χαμηλότερη ταχύτητα μπορεί να μην μπει αν οι στροφές κινητήρα είναι εκτός του επιτρεπόμενου εύρους. Επίσης, πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί όταν οδηγείτε σε ολισθηρό οδόστρωμα, γιατί απότομες κινητήρες σε φρενάρισμα, επιτάχυνση και αλλαγή ταχύτητας, ενδέχεται να προκαλέσουν απώλεια ελέγχου του οχήματος.

Στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, μην αλλάζετε ποτέ τον μοχλό ταχυτήτων από τη θέση P (Παρκάρισμα) ή N (Νεκρά) σε καμία άλλη θέση με το πεντάλ γκαζιού πατημένο. Επίσης, μη μετακινείτε ποτέ τον μοχλό στη θέση P (Παρκάρισμα), ενώ το αυτοκίνητο κινείται. Σιγουρευτείτε ότι το αυτοκίνητο είναι τελείως ακινητοποιημένο πριν επιχειρήσετε να αλλάξετε ταχύτητα στη θέση R (Όπισθεν) ή D (Οδήγηση).

Μη μετακινείτε τον μοχλό στη θέση N (Νεκρά) ενώ οδηγείτε. Αν το κάνετε μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα ατύχημα, εξαιτίας της απώλειας φρεναρίσματος του κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να πάθει ζημιά. Όταν οδηγείτε σε ανηφόρα ή κατηφόρα, πάντοτε να είστε στη θέση D (Οδήγηση) όταν οδηγείτε προς τα εμπρός ή στη θέση R (Όπισθεν) κατά την οπισθοπορεία. Ελέγξτε τη θέση της ταχύτητας που φαίνεται στον πίνακα οργάνων πριν οδηγήσετε. Εάν οδηγείτε προς την αντίθετη κατεύθυνση της επιλεγμένης ταχύτητας κινητήρας θα σβήσει και ενδέχεται να προκύψει σοβαρό ατύχημα λόγω της χαμηλής απόδοσης του φρένου.

Όταν παρκάρετε, μη βασίζεστε στο να βάζετε τον επιλογέα στη θέση P (Παρκάρισμα) για να μείνει ακίνητο το αυτοκίνητο, αλλά πρέπει πάντα να τραβάτε και το χειρόφρενο πριν αποβιβαστείτε από το αυτοκίνητο.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!