Νομοθετική παρέμβαση για τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων για τα παιδιά ζητούν οι καταναλωτικές οργανώσεις Νομοθετική παρέμβαση για τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων για τα παιδιά ζητούν οι καταναλωτικές οργανώσεις
Οι εταιρείες παραβιάζουν τους κανόνες που αποφάσισαν οι ίδιες και οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων βομβαρδίζουν τα παιδιά μας». Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή της η... Νομοθετική παρέμβαση για τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων για τα παιδιά ζητούν οι καταναλωτικές οργανώσεις

Οι εταιρείες παραβιάζουν τους κανόνες που αποφάσισαν οι ίδιες και οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων βομβαρδίζουν τα παιδιά μας». Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) εφιστώντας την προσοχή των γονέων και των ελεγκτικών μηχανισμών.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «παρά την εθελοντική πρωτοβουλία και δέσμευση μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων να περιορίσουν και να ελέγξουν τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στα παιδιά, αυτό στην πράξη αναιρείται από τις ίδιες…έτσι, η δέσμευσή τους να εμπορεύονται υπεύθυνα τα προϊόντα τους, αποτυγχάνει να προστατεύσει τα παιδιά της Ευρώπης».

Αυτό, συνεχίζει η ανακοίνωση, είναι το συμπέρασμα έρευνας της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών και άλλων 10 μελών της που αποδεικνύει ότι η αυτορρύθμιση δεν λειτουργεί, κάνοντας πλέον εμφανή την ανάγκη νομοθετικής παρέμβασης την οποία ζητούν οι οργανώσεις καταναλωτών.

Σημειώνεται ακόμη , ότι, η ισχυρή επιρροή που ασκεί το μάρκετινγκ των ανθυγιεινών τροφίμων στις διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών, είναι γενικά αποδεκτό από τον επιστημονική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένου και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ενώ τα στοιχεία δείχνουν πως, 1 στα 3 παιδιά της Ευρώπης είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, ενώ στις Μεσογειακές χώρες το ποσοστό υπερβαίνει το 40%. Με αυτά τα δεδομένα, και, έχοντας αναλύσει τα ευρήματα της έρευνας, όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, οι ενώσεις καταναλωτών ζητούν να απαγορευθούν, σε ευρωπαϊκό επίπεδο:

1. η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων ιστοσελίδων εταιρειών τροφίμων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

2. η διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων στην τηλεόραση, μεταξύ 6 π.μ.-11 μ.μ. αφού τα παιδιά δεν βλέπουν μόνο παιδικές εκπομπές.

3. η χρήση τεχνικών μάρκετινγκ στις συσκευασίες τροφίμων που προσελκύουν τα παιδιά (π.χ. χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων και μασκότ μάρκας)

Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2021 και συμμετείχαν σε αυτήν, εκτός από την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC), οι εξής οργανώσεις -μέλη: Altroconsumo (Iταλία), CLCV (Γαλλία), Consumentenbond (Ολλανδία), DECO (Πορτογαλία), Forbrugerrådet Tænk (Δανία), KEΠKA (Eλλάδα), OCU (Ισπανία), Test Achats/Test Aankoop (Bέλγιο), vzbv (Γερμανία), Zveza potrošnikov Slovenije (Σλοβενία). Συνοπτικά, η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας δείχνει ότι: •

Τα διατροφικά κριτήρια που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Δέσμευση των βιομηχανιών τροφίμων είναι πολύ αδύναμα, αφού βάσει αυτών τα τρόφιμα που θεωρούνται κατάλληλα για την διατροφή των παιδιών, περιέχουν πολύ υψηλότερα επίπεδα λιπών-ζάχαρης-αλατιού από ό, τι συνιστούν οι αρχές δημόσιας υγείας.

• Δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές διαρρέουν στο διαδίκτυο – παρά το τεράστιο ποσοστό παιδιών που το παρακολουθούν.

• Οι κανόνες της αυτορρυθμιστικής πρωτοβουλίας υποτιμούν την σημαντική έκθεση των παιδιών και την μεγάλη επιρροή των τακτικών μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο.

• Οι εταιρείες παραβιάζουν τους κανόνες που αποφάσισαν οι ίδιες.

ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!