ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΚΑΤΑΛΗΛΛΗ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΚΑΤΑΛΗΛΛΗ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΕΡΚΟΥΛογοθεραπεύτρια MSc, MEd, BSc Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας πάντα με πολλά νέα ξεκινήματα και ειδικότερα για τους γονείς, ο μήνας αναζήτησης κατάλληλων... ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΚΑΤΑΛΗΛΛΗ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΕΡΚΟΥ
Λογοθεραπεύτρια MSc, MEd, BSc

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας πάντα με πολλά νέα ξεκινήματα και ειδικότερα για τους γονείς, ο μήνας αναζήτησης κατάλληλων εξωσχολικών δραστηριοτήτων για τα παιδιά τους. Τα παιδιά έχουν στην καθημερινότητα τους το σχολείο, τις ξένες γλώσσες και συχνά θέλουν να εντάξουν στο πρόγραμμα τους κάποια από τις εξωσχολικές δραστηριότητες που υπάρχουν κοντά τους ώστε να περνούν δημιουργικά τον ελέυθερο χρόνο τους.
Οι εξωσχολικές δραστηριότητες ποικίλουν σχετικά με το είδος τους, παρέχοντας πολλαπλά οφέλη στα παιδιά. Ενδεικτικά, αναφέρουμε την ωρίμανση των νοητικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη της ικανότητας αλληλεπίδρασης μεταξύ συνομηλίκων, τον εμπλουτισμό των ακαδημαϊκών εφοδίων των παιδιών και τη βελτίωση της κοινωνικές τους συμπεριφοράς.

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες είναι δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους, δηλαδή τον χρόνο που έχουν εκτός των σχολικών τους υποχρεώσεων και μέσω των οποίων αποκτούν σημαντικές δεξιότητες.
Για την επιλογή του αθλήματος πρέπει να λάμβάνονται υπόψη τα εξής:

  1. Την επιθυμία και τις αντοχές του παιδιού
  2. Την ηλικία και τις κλίσεις του παιδιού
  3. Tην σωματική ανάπλαση και την νοητική του ωριμότητα
  4. Την αναπτυξιακή του κατάσταση: εάν μπορεί να κατανοήσει, να συνεργαστεί, να προσέχει, να συγκεντρωθεί, να ακολουθήσει κανόνες ομοίως με τα παιδιά της ηλικίας του
  5. Η σωματική του ακεραιτότητα-παιδιά με σωματικές αναπηρίες δεν πρέπει να αποκλείονται από δραστηριότητες, μερικές από τις οποίες μάλιστα έχουν και θεραπευτικές ιδιότητες, όπως πχ η θεραπευτική ιππασία για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση, αλλά απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό και ένας προπονητής ανά παιδί
  6. Η φυσική του κατάσταση.Τυχόν ιατρικές παθήσεις όπως καρδιοπάθεις, αναπνευστικά προβλήματα, είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση και τόσο το παιδί όσο και οι γονείς θα πρέπει να λαμβάνουν σαφείς οδηγίες από τον ειδικό που το παρακολουθεί
  7. Τον χώρο, τον επαγγελματία εκπαιδευτικό / προπονητή και τυχόν φίλους που μπορεί να έχει

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εξωσχολικές δραστηριότητες έχουν πολλαπλά οφέλη για το σώμα, το πνεύμα, το συναίσθημα και την προσωπικότητα ενός παιδιού. Σημαντική είναι επίσης η συμβολή των δραστηριοτήτων στην ψυχοκοινωνική ωρίμανσή του και στην μείωση της συχνότητας εμφάνισης προβλημάτων συμπεριφοράς στην πορεία της ζωής του.

Οι επιλογές είναι πολλές, ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής δραστηριότητες:
Για παιδιά προσχολικής ηλικίας έως 4-5 χρόνων
• Βaby swimming
• Παιδικό θέατρο
• Ομάδες παιχνιδιού
• Μουσικοκινητική
• Μessy play
• Ζωγραφική

Για παιδιά από 5 ετών και άνω:
• Ρομποτική
• Μαγειρική
• Θέατρο
• Ζωγραφική
• Μουσική (πιάνο, κιθάρα)
• Προσκοπισμός
• Ποδόσφαιρο
• Μπάσκετ
• Πολεμικές τέχνες
• Ρυθμική
• Στίβος
• Χορός
• Θαλάσσια Αθλήματα
• Τέννις
• Κολύμβηση

Τέλος…. Λίγη σκέψη παραπάνω με κάποιες μικρές Συμβουλές:

Δώστε στο παιδί όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα παίζοντας στο σπίτι μαζί του και παρατηρήστε το πώς αντιδράει ωστέ να δείτε τις κλίσεις του παιδιού σας. Παρατηρήστε τον τρόπο που μαθαίνει, με τι ασχολείται στον ελεύθερο χρόνο του και αναγνωρίστε έτσι ποιες είναι οι δραστηριότητες που του κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον πλαστελίνη, παζλ, μπάλα, πειράματα. Ή έχει αστείρευτη φαντασία και του αρέσει το γράψιμο και οι αφηγήσεις ή ζωγραφίζει καλά, θέλει να τραγουδά, χοροπηδά.
Μην είστε υπερβολικοί με την ποσότητα και τον χρόνο όπου απασχολείται με τις δραστηριότητες από πολύ νωρίς καθώς τα παιδιά πιέζονται, δεν απομένει έπειτα πραγματικός ελεύθερος χρόνος με απόρροια να μην απολαμβάνει την δραστηριότητα ώστε να αποκομίζει μόνο τα θετικά στοιχεία.
Μείνετε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και παρακινήστε το να δοκιμάζει καινούριες δραστηριότητες είτε ατομικές, είτε ομαδικές, είτε αθλητικές είτε καλλιτεχνικές, καθώς θα το βοηθήσουν να διευρύνει όλους τους αναπτυξιακούς τομείς. Επιτυγχάνουμε την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, της κοινωνικοποίησης, της συνεργασίας και της ευγενούς άμιλλας, χαρακτηριστικά που θέλουμε τα παιδιά του μέλλοντος να έχουν. .

από την έντυπη “Φωνή της Σαλαμίνας”

error: Content is protected !!