Πυρηνική «κιβωτός του Νώε» για δισεκατομμυριούχους – Το Earth 300 σχεδιάστηκε για να σώσει τον κόσμο Πυρηνική «κιβωτός του Νώε» για δισεκατομμυριούχους – Το Earth 300 σχεδιάστηκε για να σώσει τον κόσμο
Το απόλυτο σύμβολο του πλούτου, το σούπερ γιοτ, γνώρισε μια δραματική αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι πολύ πλούσιοι λαχταρούσαν την ιδιωτικότητα και... Πυρηνική «κιβωτός του Νώε» για δισεκατομμυριούχους – Το Earth 300 σχεδιάστηκε για να σώσει τον κόσμο

Το απόλυτο σύμβολο του πλούτου, το σούπερ γιοτ, γνώρισε μια δραματική αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι πολύ πλούσιοι λαχταρούσαν την ιδιωτικότητα και την κοινωνική αποστασιοποίηση στην πιο πολυτελή, αποκλειστική μορφή της.

Οι παραγγελίες πολλαπλασιάστηκαν και στον παγκόσμιο στόλο προστέθηκαν χιλιάδες σούπερ γιοτ, τα οποία όμως έχουν δυσανάλογα αρνητικό αντίκτυπο στον πλανήτη.

Σύμφωνα με έναν υπολογισμό ανθρωπολόγων του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, ένα μεγάλο γιοτ με μόνιμο πλήρωμα, ελικοδρόμιο, υποβρύχια και πισίνες εκπέμπει πάνω από 7.000 τόνους διοξείδιο του άνθρακα (Co2) ετησίως.

Εάν πολλαπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό επί 300, που εκτιμάται ότι είναι ο αριθμός των σούπερ γιοτ παγκοσμίως, το αποτέλεσμα ισοδυναμεί με πάνω από 2 εκατομμύρια τόνους CO2, περισσότερο από τις ατομικές ετήσιες εκπομπές περίπου του ενός τετάρτου των χωρών του κόσμου.

Σύμφωνα με το CNN ο Άαρον Ολιβέρα (Aaron Olivera), ένας επιχειρηματίας που εδρεύει στη Σιγκαπούρη αλλά γεννήθηκε στο Γιβραλτάρ, θέλει να συνδυάσει την πολυτέλεια των σούπερ γιοτ και την επιστημονική έρευνα, για την κατασκευή ενός μεγάλου πλοίου χωρίς εκπομπές ρύπων, που θα φέρει σε επαφή επιστήμονες του κλίματος και πλούσιους, σε μια τολμηρή προσπάθεια να σωθεί ο πλανήτης.

«Γιατί να μην πάρουμε τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, να τους φέρουμε κοντά με τους πιο έξυπνους και λαμπρούς επιστήμονες και να τους επιτρέψουμε να βιώσουν από πρώτο χέρι τι συμβαίνει;», αναρωτιέται.

«Οι πλούσιοι άνθρωποι μπορούν να πάνε στο διαδίκτυο και να αγοράσουν ό,τι θέλουν, αλλά δεν μπορούν να αγοράσουν ένα νέο νοητικό μοντέλο με το οποίο να βλέπουν τον κόσμο», προσθέτει.

via earth300.com

Ένας πλωτός υπολογιστής

Το νέο σκάφος- που θα ονομάζεται Earth 300- θα έχει μήκος 300 μέτρα και θα επισκιάσει ακόμη και το μεγαλύτερο σούπερ γιοτ στον κόσμο – το Azzam μήκους 180 μέτρων, που ανήκει στη βασιλική οικογένεια του Άμπου Ντάμπι.

Το Earth 300 θα κινείται με πυρηνική ενέργεια και θα στεγάσει δεκάδες επιστημονικά εργαστήρια. Οι επιστήμονες εκεί, θα συλλέγουν δεδομένα από τα ταξίδια του πλοίου, με στόχο να βρουν λύσεις για να βοηθήσουν στον μετριασμό της κλιματικής κρίσης.

Το σκάφος χωρητικότητας 425 ατόμων θα φιλοξενήσει δύο κύριες ομάδες: 165 άτομα πλήρωμα και 160 επιστήμονες. Θα υπάρχουν επίσης 20 φοιτητές και μια ομάδα 20 μόνιμων εμπειρογνωμόνων – οικονομολόγοι, μηχανικοί, εξερευνητές, καλλιτέχνες, ακτιβιστές και πολιτικοί.

Οι μόνοι επισκέπτες που θα πληρώνουν θα είναι οι πλούσιοι τουρίστες που θα διαμένουν στις 20 σουίτες VIP του πλοίου, με προβλεπόμενο κόστος λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια ανά άτομο, ποσό που θα χρηματοδοτήσει την επιστημονική έρευνα.

«Αυτό το πλοίο θα είναι ένας πλωτός υπολογιστής που θα επιτρέπει σε ανθρώπους από όλο τον κόσμο να συμμετέχουν στο ταξίδι. Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα πλούσια άτομα που θα επιβιβαστούν στο πλοίο θα πρέπει να μοιραστούν την εμπειρία με τον κόσμο, όχι μόνο μεταξύ τους», εξηγεί ο Ολιβέρα.

Ένα παγκόσμιο σκάφος

Ο Ολιβέρα οραματίζεται το Earth 300 να γίνει ένα εμβληματικό αντικείμενο της γενιάς του και κάνει συγκρίσεις με την ολυμπιακή δάδα και τον πύργο του Άιφελ.

«Ο λόγος που κατασκευάζουμε το πλοίο είναι ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, οπότε χρειάζεται ένα παγκόσμιο όχημα», λέει, προσθέτοντας ότι οι ωκεανοί είναι η καρδιά του πλανήτη που χτυπάει, επειδή απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του άνθρακα. Θέλει όμως οι άνθρωποι να συναντηθούν σε ένα περιορισμένο περιβάλλον, βιώνοντας μια αίσθηση περιπέτειας ή και κινδύνου.

«Οι δεσμοί που δημιουργούνται σε ένα πλοίο είναι πολύ διαφορετικοί από εκείνους που δημιουργούνται σε ένα στατικό κτίριο. Πότε ήταν η τελευταία φορά που είχατε περιπέτεια μέσα σε ένα κτίριο;»

Ο Ολιβέρα, ο οποίος έχει προϋπηρεσία στον κόσμο της πολυτέλειας και της φιλοξενίας στη Σιγκαπούρη, λέει ότι η έμπνευση για το Earth 300 ήρθε όταν έκανε κατάδυση στις Μαλδίβες και είδε τα κοράλλια που πεθαίνουν. Οραματίζεται το πλοίο ως έναν τρόπο συνδυασμού δύο συγκρουόμενων κόσμων – της πολυτέλειας και του περιβαλλοντισμού.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα μάρκα πεφωτισμένου εξερευνητή, να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βλέπουν τους πλούσιους και να δείξουμε ότι μπορούν και πρέπει να ηγηθούν της εκστρατείας για το κλίμα», λέει.

Η ιδέα ενός πολυτελούς ερευνητικού σκάφους δεν είναι εντελώς νέα. Το REV Ocean, ένα παρόμοιο σχέδιο που προέρχεται από τη Νορβηγία, είναι ένα σούπερ γιοτ μήκους 182 μέτρων, αξίας 350 εκατομμυρίων δολαρίων, σχεδιασμένο για να διερευνήσει την υπεραλίευση, την κλιματική αλλαγή και τη ρύπανση από πλαστικά.

Χρηματοδοτούμενο από τον μεγιστάνα της αλιείας και των γεωτρήσεων πετρελαίου Kjell Inge Røkke, επρόκειτο να αποπλεύσει το 2022, αλλά το έργο έχει καθυστερήσει κατά τρία έως πέντε χρόνια λόγω προβλημάτων στην κατασκευή του πλοίου.

Με 700 εκατομμύρια δολάρια, το προβλεπόμενο κόστος του Earth 300 είναι διπλάσιο από αυτό του REV Ocean, και ο Ολιβέρα εξετάζει ναυπηγεία στη Γερμανία και τη Νότια Κορέα για την κατασκευή του. Λέει ότι ο προκαταρκτικός σχεδιασμός και η ναυπηγική του πλοίου έχουν ολοκληρωθεί και ελπίζει να είναι έτοιμο για το παρθενικό ταξίδι αυτή τη δεκαετία.

«Νομίζω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε μέσα στο 2025. Μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου, πιστεύω ότι θα έχουμε έτοιμο το πακέτο χρηματοδότησης», λέει, προσθέτοντας ότι η χρηματοδότηση θα προέλθει από ιδιώτες επενδυτές καθώς και από «παραδοσιακά τραπεζικά μέσα».

via earth300.com

Πυρηνική ενέργεια;

Αρχικά, το πλοίο θα χρησιμοποιεί πράσινα συνθετικά καύσιμα, αλλά για να ικανοποιήσει την απαίτηση να είναι εντελώς απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων, o Ολιβέρα   σχεδιάζει να μετασκευάσει τελικά έναν αντιδραστήρα τηγμένου άλατος, έναν σύγχρονο τύπο πυρηνικού αντιδραστήρα.
Αυτό θα επιτρέψει στο πλοίο να παραμείνει στη θάλασσα επ’ αόριστον, με πλήρη ενεργειακή αυτονομία. Ακριβώς όπως και ο κβαντικός υπολογιστής, ωστόσο, αυτή η τεχνολογία δεν υπάρχει ακόμη, αλλά αναπτύσσεται από τη βρετανική εταιρεία Core Power σε συνεργασία με την TerraPower, μια εταιρεία πυρηνικής μηχανικής με πρόεδρο τον Μπιλ Γκέιτς. Είναι μία από τις δώδεκα οντότητες που έχουν ανακοινώσει δεσμούς με το έργο, όπως η IBM, το στούντιο ναυπηγικής αρχιτεκτονικής Iddes Yachts και η εταιρεία ταξινόμησης πλοίων RINA.

To earth 300 σε αριθμούς:
·         Μήκος: 300 μέτρα
·         Πλάτος: 46 μέτρα
·         Ύψος: 60 μέτρα
·         22 εργαστήρια
·         20 καμπίνες VIP
·         160 επιστήμονες
·         20 ειδικοί επί τόπου
·         20 Φοιτητές
·         40 VIP επισκέπτες
·         165 άτομα πλήρωμα

hellasjournal.com

error: Content is protected !!