Για 210.000 ευρώ πουλήθηκε σε μάντρα ως «παλιοσίδερα» το ιστορικό υποβρύχιο (S110) «Γλαύκος»! Για 210.000 ευρώ πουλήθηκε σε μάντρα ως «παλιοσίδερα» το ιστορικό υποβρύχιο (S110) «Γλαύκος»!
Πουλήθηκε, τελικά, ως παλιοσίδερα το ιστορικό υποβρύχιο Type 209/1100 «Γλαύκος» (S-110) με την ολοκλήρωση του μειοδοτικού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει το ΓΕΕΘΑ για την εκποίηση του... Για 210.000 ευρώ πουλήθηκε σε μάντρα ως «παλιοσίδερα» το ιστορικό υποβρύχιο (S110) «Γλαύκος»!

Πουλήθηκε, τελικά, ως παλιοσίδερα το ιστορικό υποβρύχιο Type 209/1100 «Γλαύκος» (S-110) με την ολοκλήρωση του μειοδοτικού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει το ΓΕΕΘΑ για την εκποίηση του ως σκραπ (άχρηστο μέταλλο), αν και υπήρξαν δύο προσφορές ιδιωτών για την διάσωση και μετατροπή του σε ναυτικό μουσείο!

Το υποβρύχιο που έχει αποσυρθεί πριν μία δεκαετία από τη ενεργό δράση και έδωσε το όνομά του σε μία ολόκληρη κλάση υποβρυχίων του ΠΝ (μέχρι σήμερα υπηρετούν ακόμα τρία υποβρύχια Type 209/1100), θα… τεμαχιστεί και θα εμπορευθεί ως άψυχο μέταλλο από την εταιρεία ΡΙΜΕΤΑΛ ΣΚΡΑΠ ΟΕ που εδρεύει στην περιοχή του Βόλου και επικράτησε του χθεσινού διαγωνισμού, αντί… 210.000 ευρώ.

Τόσο κοστολογήθηκε η ιστορία του υποβρυχίου και η «ψυχή» του…

Είναι πραγματικά ερωτηματικό γιατί το ιστορικό υποβρύχιο θα γίνει παλιοσίδερα, όταν υπήρχαν προσφορές ιδίας οικονομικής αξίας για να γίνει μουσείο. Για να σβήσει η ντροπή του ΠΝ για το 1974;

Τότε, σύμφωνα με την άκρως απόρρητη έκθεση που συνέταξε ο πλωτάρχης Βασίλειος Γαβριήλ, κυβερνήτης του υποβρυχίου το 1974 και περιλαμβάνεται στον φάκελο της Κύπρου, δύο υποβρύχια το «Γλαύκος» και το «Νηρεύς», ταξίδεψαν μέχρι τα ανοιχτά της Κύπρου (60 μίλια από τον τουρκικό Στόλο που έπλεε προς την Κύπρο) ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η απόβαση των Τούρκων στις ακτές της Κερύνειας αλλά ανακλήθηκαν δύο φορές. Ετσι χάθηκε μια μάχη γιατί, πολύ απλά, ποτέ δεν δόθηκε με την τότε εντολή του ΓΕΝ.

Φωτό ντοκουμέντο της αποστολής: 

Στην κάτωθι φωτό η κατάδυση προς συνάντηση του τουρκικού Στόλου. Λήφθηκε από πλοίο συνοδείας, στην περιοχή των Δωδεκανήσων τον Ιούλιο του 1974.

Στην δεύτερη φωτό στις δοκιμές μετά τον εκσυγχρονισμό του με τον πρόγραμμα Neptune 1:

Το σημερινό Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-6, το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.

Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β Type 209 (1100), αλλά και το πρώτο και ομώνυμο στη σειρά των υποβρυχίων τύπου “ΓΛΑΥΚΟΣ” που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό. Είναι, ότι ακριβώς είναι σήμερα αντίστοιχα και το S120 »Παπανικολής»: Το πρώτο παγκοσμίως της κλάσης!



Άρχισε να ναυπηγείται στα ναυπηγεία της Howaldtswerke (HDW), στο Κίελο της Γερμανίας, στις 1 Σεπτεμβρίου 1968 και καθελκύστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 1970.

Την 6 Σεπτεμβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ύψωσης της Σημαίας, με πρώτο κυβερνήτη τον Πλωτάρχη (ΠΝ) Γ. Πουλοπάτη. Την 6 Δεκεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων του Στόλου.

Από τον Μάρτιο του 1996 έως τον Αύγουστο του 1998 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, στο πλαίσιο του προγράμματος “Neptune I” για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση, στις απαιτήσεις του σύγχρονου πολέμου. Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας του Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ.

defencenet.gr

error: Content is protected !!