Σας καλούν από εισπρακτικές; Αυτά είναι τα δικαιώματά σας – Τι πρέπει να κάνετε Σας καλούν από εισπρακτικές; Αυτά είναι τα δικαιώματά σας – Τι πρέπει να κάνετε
Η συντριπτική πλειοψηφία των δανείων που έχουν πάρει οι Έλληνες από τις τράπεζες περνάει πλέον σε ξένες εταιρίες, που τα διαχειρίζονται με Eταιρίες Διαχείρισης... Σας καλούν από εισπρακτικές; Αυτά είναι τα δικαιώματά σας – Τι πρέπει να κάνετε

Η συντριπτική πλειοψηφία των δανείων που έχουν πάρει οι Έλληνες από τις τράπεζες περνάει πλέον σε ξένες εταιρίες, που τα διαχειρίζονται με Eταιρίες Διαχείρισης Απαιτήσεων. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Πολλά είναι τα ερωτήματα πολιτών που έχουν πάρει δάνεια από τράπεζες τα οποία έχουν περάσει πλέον σε ξένες εταιρίες, που τα διαχειρίζονται με Eταιρίες Διαχείρισης Απαιτήσεων που εδρεύουν στην Ελλάδα και επικοινωνούν με τους δανειολήπτες.

Οι δανειολήπτες βρίσκονται προ εκπλήξεως όταν αντιλαμβάνονται πως έχουν αλλάξει πάροχο δανείο και όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό γεννώνται ερωτήματα για τι πρέπει να κάνουν στη συνέχεια.

Οδηγός για τις εταιρείας διαχείρισης απαιτήσεων

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κ. Κορσάνου ισχύουν τα εξής:

Έχω δάνειο σε τράπεζα και μου τηλεφωνούν από μια εταιρεία που δεν την ξέρω. Είναι νόμιμο αυτό;

Είναι νόμιμο αυτό, εξήγησε η κα Κορσάνου παρόλο που ο δανειολήπτης δεν γνωρίζει την εταιρία, καθώς έχουν στείλει κάποια έγγραφα που ενημερώνουν για την μεταβίβαση του δανείου τους. Σημειώνεται ότι κατά την υπογραφή του δανείου, υπήρχε όρος που έδινε το δικαίωμα μεταβίβασης του δανείου. Σε ότι αφορά την μεταβίβαση των προσωπικών δεδομένων επειδή στην αρχική σύμβαση δεν ήταν ξεκάθαρο αυτό τώρα στις νέες ρυθμίσεις που υπογράφει ο δανειολήπτης με τις εταιρίες διαχείρισης υπάρχει ειδική αναφορά εκτάσεως δυο με τρεις σελίδες.

Τι εταιρείες είναι αυτές;

Είναι το ίδιο με τα funds. Το Fund είναι ο νέος ιδιοκτήτης του δανείου, η ξένη εταιρεία. Οι εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων, είναι οι συνεργάτες των ξένων εταιριών στην Ελλάδα που έχουν την ευθύνη να επικοινωνούν με τον δανειολήπτη, να κάνουν προτάσεις και ρυθμίσεις, να τις υπογράφουν, να κάνουν τα δικαστήρια, να καταθέτουν διαταγές πληρωμής.

Δεν έπρεπε να με ρωτήσουν όταν μεταβιβάστηκε το δάνειό μου; Εγώ δεν ήθελα να μεταβιβαστεί

Το δάνειο σίγουρα μπορούσε να μεταβιβαστεί σύμφωνα και με την υπογραφή του πρώτου συμβολαίου. Σε ότι αφορά το αμφιλεγόμενο θέμα των προσωπικών δεδομένων έγιναν δικαστήρια που δικαίωσαν δανειολήπτες

Γιατί δεν μου είπαν να πληρώσω ένα ποσό μικρό και να το κλείσουμε το δάνειο αφού το πούλησαν σε τόσο χαμηλή τιμή;

Από το 2017 και το 2018 που άρχισαν οι πρώτες μεταβιβάσεις γίνονταν γενναίες ρυθμίσεις και διαγραφές δανείων που έδωσαν την ευκαιρία σε πολλούς δανειολήπτες να «ξεμπερδέψουν» με ευνοϊκούς όρους. ‘Άλλοι δεν το κατάλαβαν ή και δεν μπορέσαν να το αξιοποιήσουν. Η κα Κορσάνου εξήγησε ότι η Τράπεζα δεν εξετάζει κατά περίπτωση το δάνειο αλλά αντιμετωπίζει το σύνολο τους ως «πακέτα» δανείων, δηλαδή δεξαμενές εκατομμυρίων Ευρώ τις οποίες διέθεσε για την χρηματοδότηση της.

Οι εταιρείες αυτές λειτουργούν ανεξέλεγκτα; Αν έχω κάποιο παράπονο που μπορώ να απευθυνθώ;

Είναι δύσκολη η επικοινωνία με τις εταιρίες αυτές που λειτουργούν σε χαώδη κατάσταση, αναγνώρισε η κ. Κορσάνου, πρόσθεσε ωστόσο ότι και αυτές εποπτεύονται από την Τράπεζα της Ελλάδος και αν υπάρχουν παράπονα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν σε αυτήν καθώς και στον συνήγορο του καταναλωτή. Επιπρόσθετα στις ιστοσελίδες αυτών των εταιριών υπάρχει ειδική φόρμα παραπόνων. Με την υποβολή της είναι υποχρεωμένοι εντός 45 ημερών να δώσουν απάντηση.

Προσπαθώ να βρω συμβιβαστική λύση με τις εταιρίες αυτές για το δάνειό μου και δεν βρίσκω άκρη γιατί; Με πιέζουν πάρα πολύ να υπογράψω ρύθμιση χωρίς να κατανοώ πολύ καλά τι υπογράφω να το κάνω;

Κατά την πρακτική των εταιριών υπάρχει βομβαρδισμός επικοινωνίας με τους δανειολήπτες μόλις τους εντοπίσουν. Στην αντίθετη όμως περίπτωση η επικοινωνία είναι δύσκολη. Στόχος του κάθε υπαλλήλου της εταιρίας είναι η επίτευξη γρήγορου συμβιβασμού προκειμένου να ικανοποιήσει την στοχοθεσία για την εργασία του. Ο δανειολήπτης απ’ την πλευρά του οφείλει να παραμείνει ψύχραιμός να διαβάσει τους όρους της νέας ρύθμισης ώστε να γνωρίζει τι υπογράφει, ενδεχομένως να διαπραγματευτεί και κάποιους όρους.

Η κ.Κορσάνου συνέστησε επίσης σε κάθε επικοινωνία των δανειοληπτών με υπάλληλους των εταιριών αυτών, να ζητούν το τηλέφωνο και το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο (e-mail). Είπε ακόμη ότι, στην πρακτική τους οι εταιρίες αυτές, αποφεύγουν την επικοινωνία με δικηγόρους των δανειοληπτών. Οι δανειολήπτες πρέπει να διαβάζουν σχολαστικά το τι υπογράφουν, είτε μόνοι του είτε με τη βοήθεια δικηγόρου, και να μην μένουν μόνο στο ποσό της δόσης που μπορεί να ακούγεται «βολικό». Αν το δάνειο έχει μεγαλύτερη αξία από το ακίνητο ή την περιούσια του δανειολήπτη τότε υπάρχει έδαφος για ευνοϊκότερες ρυθμίσεις ή και διαγραφή μέρους του δανείου.

Τι εναλλακτικές έχω αν δεν μου αρέσει η ρύθμιση που μου προτείνουν;

Υπάρχει ο εξωδικαστικός μηχανισμός της πλατφόρμας από το Κράτος όπου γίνεται μια καθολική ρύθμιση χρεών και δεν κινδυνεύει η ακίνητη περιουσία και μετά ο πτωχευτικός νόμος , όπου διαγράφονται τα χρέη αλλά ρευστοποιείται η ακίνητη περιουσία του δανειολήπτη.

Δάνεια: Χρωστάς σε τράπεζες; Κάνε αίτηση για να σου πληρώνει δόσεις το κράτος

Το κράτος πληρώνει δάνεια ιδιωτών άνω των 300 εκατ. ευρώ. Tι ισχύει για όσους έχουν λάβει έγκριση της επιδότησης στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2». Παράταση για 3 μήνες παίρνει και η κρατική επιδότηση του προγράμματος κρατικής επιδότησης δόσεων δανείων «ΓΕΦΥΡΑ 1».

Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021, οι επιχειρήσεις που έχουν ήδη λάβει έγκριση της επιδότησης στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2», μπορούν να έρθουν σε συνεννόηση με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείου, ώστε να ρυθμίσουν τα δάνεια τους και στη συνέχεια θα λάβουν την κρατική επιδότηση για συνολικά 8 μήνες.

Επιπλέον, στο εξής η οφειλή θα θεωρείται ληξιπροθέσμη (με ό,τι συνέπειες συνεπάγεται αυτό για τον οφειλέτη στο πλαίσιο τήρησης των υποχρεώσεών του) όταν ανέλθει στο ύψος δύο καθυστερούμενων μηνιαίων δόσεων.

Παράλληλα, ;όπως αναφέρει το newmoney.gr, παράταση για 3 μήνες παίρνει και η κρατική επιδότηση του προγράμματος κρατικής επιδότησης δόσεων δανείων «ΓΕΦΥΡΑ 1», το οποίο παρέχει στήριξη σε δανειολήπτες που πλήττονται από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού και έχουν δάνεια με υποθήκη στην Α΄ κατοικία.

Οι δικαιούχοι δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια καθώς η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Για αυτούς που έχει ολοκληρωθεί η 9 μηνών επιδότηση, θα καταβάλουν το μέρος της δόσης που τους αναλογεί για ακόμα 3 μήνες, με έναρξη το μήνα Οκτώβριο και τους επόμενους 2 μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Για τους υπόλοιπους δικαιούχους που δεν έχει ολοκληρωθεί η 9μηνη επιδότηση, θα συνεχίσουν να καταβάλουν το μέρος της δόσης που τους αναλογεί για ακόμα 3 μήνες μετά το πέρας του 9μηνου.

Για τους 3 αυτούς μήνες:

· η συνεισφορά του Δημοσίου για την υποστήριξη πληγέντων που έχουν ενήμερα δάνεια ανέρχεται στο 40% της μηνιαίας δόσης.

· για όσους έχουν ρυθμίσει δάνεια που είχαν καθυστέρηση μικρότερη των 90 ημερών, η συνεισφορά ανέρχεται στο 35% της μηνιαίας δόσης.

· για τα δάνεια που είχαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών και έχουν πλέον ρυθμιστεί, η επιδότηση ανέρχεται στο 20% της μηνιαίας δόσης.

Μέσω του προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ Ι» μέχρι στιγμής έχουν δοθεί επιδοτήσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ περίπου σε 76.000 δικαιούχους – φυσικά πρόσωπα.

Αντίστοιχα, μέσω του προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ ΙI» έχουν διατεθεί – μέχρι σήμερα – επιδοτήσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ σε περισσότερες από 10.300 επιχειρήσεις, μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Η κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα καλύπτει τόσο το κεφάλαιο όσο και τους τόκους του δανείου. Αφορά στήριξη σε δανειολήπτες που πλήττονται από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού και έχουν δάνεια με υποθήκη στην Α΄ κατοικία.

Η τρίμηνη παράταση της επιδότησης, αφορά στους υφιστάμενους δικαιούχους οι οποίοι είτε λαμβάνουν είτε ήδη έλαβαν την επιδότηση για 9 μήνες και έτσι θα λάβουν οικονομική στήριξη συνολικά για 12 μήνες.

xristika.gr

error: Content is protected !!