Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αναπόδραστη εξέλιξη στις μετακινήσεις και βασικό πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού της περιφέρειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ 21 Ιανουαρίου 2022 fonisalaminas
Με αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση, σκοπεύουμε να για ασφαλέστερες μετακινήσεις στην Αττική μας, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και σημαντικό περιορισμό της ηχορύπανσης, είπε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, παρουσιάζοντας τα πρώτα αποτελέσματα του υπό εξέλιξη προγράμματος «Περιφέρεια Αττικής – ηλεκτροκίνηση 2021» ως τμήμα του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για ασφαλέστερες μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους, στο 5o συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση που συνδιοργάνωσε διαδικτυακά η Ελληνική Εταιρία Ενεργειακής Οικονομίας και η οικονομική ιστοσελίδα insider.gr
Στην τοποθέτηση του ο περιφερειάρχης αφού εξέφρασε την ευαισθησία για τη «βιώσιμη κινητικότητα με αιχμή του δόρατος την ηλεκτροκίνηση» και τη βούληση της περιφέρειας να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την προώθηση του σχετικού σχεδιασμού, παρέθεσε τα πρώτα απτά αποτελέσματα από την υλοποίηση του, λέγοντας ότι:
– Στο μητροπολιτικό πάρκο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Αντώνης Τρίτσης» έχουν εγκατασταθεί οι πρώτοι ταχυφορτιστές και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυκλοφορεί για την εξυπηρέτηση των αναγκών του πάρκου.
– Δρομολογήθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 40 νέων, αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τα οποία θα αντικαταστήσουν το μεγαλύτερο μέρος των πεπαλαιωμένων οχημάτων.
– Διαμορφώνεται ένα δίκτυο φορτιστών στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αττικής και σε υπηρεσίες που βρίσκονται σε κομβικά σημεία με εύκολη πρόσβαση για τους πολίτες.
– Σχεδιάζεται η δημιουργία τμήματος Ηλεκτροκίνησης στην αρμόδια Διεύθυνση που εποπτεύει και συντηρεί το οδικό δίκτυο.
– Έχει δρομολογηθεί η εκπαίδευση των οδηγών, των υπαλλήλων και των στελεχών της περιφέρειας στην οικολογική και ασφαλή οδήγηση μέσω ηλεκτροκίνησης.
Ο κ. Πατούλης σημείωσε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί την αναπόδραστη εξέλιξη στις μετακινήσεις και παρατήρησε ότι σε 5,5 έτη σημειώνεται πλήρης απόσβεση του ποσού των 25.000 ευρώ που στοιχίζει ένα μικρό ηλεκτροκίνητο όχημα. Στο σημείο αυτό παρουσίασε συνοπτικά τα οφέλη που προκύπτουν σε ετήσια βάση από την αντικατάσταση 40 παλαιών οχημάτων, μέσης ηλικίας 15 ετών και μέσου κυβισμού 1.600 κυβικών εκατοστών και είναι:
* 200.000 τόνοι λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα θα μολύνουν το περιβάλλον
* 112.000 λίτρα βενζίνης ή diesel θα εξοικονομηθούν, κάτι που μεταφράζεται σε ετήσια εξοικονόμηση 200.000 ευρώ
* Εξοικονόμηση 10.000 ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας και 30.000 από το κόστος συντήρησης
Αναφορικά με το υψηλό κόστος υλοποίησης του προγράμματος ο κ. Πατούλης τόνισε τη σημασία της συνέργειας των δυνάμεων και την έξυπνη διαχείριση πόρων. Χαρακτήρισε «αγαστή και αποτελεσματική» τη συνεργασία μεταξύ κεντρικής διοίκησης και τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσα από την διαρκή επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία, τους αρμοδίους γενικούς γραμματείς (κα. Σδούκου και Μπακογιάννη) και του δημάρχους των 66 δήμων της Αττικής
Υπογράμμισε ότι η περιφέρεια έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για μια σύγχρονη και έξυπνη πόλη με παρεμβάσεις απαραίτητες για να μπορέσει να αποδώσει η ηλεκτροκίνηση.
Σε αυτές περιλαμβάνεται αφενός η δημιουργία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας το οποίο βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, αφετέρου, η συνεχής βελτίωση του οδικού δικτύου με την εγκατάσταση νέας φωτεινής σηματοδότησης με σώματα Led, καλύτερη ποιότητα ασφαλτοτάπητα, έξυπνα φανάρια και διαβάσεις, καταγραφή παραβάσεων του ΚΟΚ, νέες πινακίδες πληροφόρησης των οδηγών τεχνολογίας full Matrix κλπ.
Κ. Ρουμελιώτη – ΑΠΕ ΜΠΕ