Τι κάνουν 76 λίτρα νερού σε ένα μοτέρ; Τι κάνουν 76 λίτρα νερού σε ένα μοτέρ;
Το νερό είναι τόσο ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του κινητήρα, όσο και καταστροφικών συνεπειών σε περίπτωση δυσλειτουργίας. Οι καμένες φλάντζες που αφήνουν ψυκτικό να εισέλθει... Τι κάνουν 76 λίτρα νερού σε ένα μοτέρ;

Το νερό είναι τόσο ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του κινητήρα, όσο και καταστροφικών συνεπειών σε περίπτωση δυσλειτουργίας. Οι καμένες φλάντζες που αφήνουν ψυκτικό να εισέλθει στο θάλαμο καύσης είναι η πλέον χαρακτηριστική, με τον λευκό καπνό που βγαίνει από το καπό να σημαίνει τις καμπάνες της υπερθέρμανσης. Λευκός καπνός μπορεί να βγαίνει και από την εξάτμιση, αλλά σε σαφώς λιγότερες ποσότητες ύδατος εντός του κυλίνδρου. Όπως και να ‘χει, η παρουσία νερού στο θάλαμο καύσης θα πρέπει να αποφεύγεται.

Γιατί, λοιπόν, ο ιδιοκτήτης της λευκής E30 έβαλε ένα χωνί στο μοτέρ της και άρχισε να το μπουκώνει νερό; Ο Youtuber με το όνομα «LegitStreetCars» προσάρμοσε τον σωλήνα στην εισαγωγή της 325i του, προκειμένου να καθαρίσει τις επικαθίσεις άνθρακα στους κυλίνδρους. H τακτική αυτή της απανθρακοποίησης χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των κυλίνδρων, αξιοποιώντας τις πλυστικές ιδιότητες των σωματιδίων του νερού. Η ατμοποίησή του διασπά τα άτομα σε οξυγόνο και υδρογόνο, καταπολεμώντας τα ανθρακικά μόρια στα τοιχώματα των κυλίνδρων και τα έμβολα. Βέβαια άλλο η προσεκτική παροχή νερού, άλλο να το ρίχνεις με τα μπιτόνια. Ο φίλος μας ακολούθησε τη δεύτερη οδό, θεωρώντας ότι έτσι θα καθάριζε γρηγορότερα ο κινητήρας.

Η λευκή BMW είναι μοντέλο του 1989 και με 280.000 χλμ. στο οδόμετρο, ούσα πολύ καλά συντηρημένη για τα χρόνια της. Μετά τα πρώτα 38 λίτρα νερού, ο κινητήρας απενεργοποιείται και εξετάζεται. Τα μπουζί φαίνονται πεντακάθαρα, αλλά τα πιστόνια θέλουν ακόμα δουλειά. Στη συνέχεια η παροχή αλλάζει, με το νερό να ρίχνεται στην πεταλούδα του γκαζιού. Ο ρυθμός ρίψης μειώνεται, στα 3,8 λίτρα (1 γαλόνι) ανά 15 λεπτά. Έπειτα από άλλα 10 γαλόνια (38 λίτρα) η κατάσταση φαίνεται να είναι καλύτερη, πάντα με τον κινητήρα διαρκώς στο γκάζι για να μην μπουκώνει. Εν τέλει, έπειτα από 40 γαλόνια (76 λίτρα) και πολύ λευκό καπνό, τα έμβολα μοιάζουν να έχουν καθαρίσει σε σημαντικό βαθμό. Παρόλα αυτά, η καταπόνηση του κινητήρα και η επικινδυνότητα τέτοιων πειραματισμών για την ακεραιότητα των κινούμενων μερών καθιστούν τέτοιες σπιτικές «πατέντες» ως εν δυνάμει καταστροφικές.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!