Ηλεκτρικό ή μηχανικό χειρόφρενο; Ηλεκτρικό ή μηχανικό χειρόφρενο;
Είναι γνωστό πως μαζί με το χειροκίνητο κιβώτιο, το παραδοσιακό χειρόφρενο τείνει προς εξαφάνιση. Η τελευταία έρευνα που είχε γίνει μέχρι πριν από δύο χρόνια... Ηλεκτρικό ή μηχανικό χειρόφρενο;

Είναι γνωστό πως μαζί με το χειροκίνητο κιβώτιο, το παραδοσιακό χειρόφρενο τείνει προς εξαφάνιση. Η τελευταία έρευνα που είχε γίνει μέχρι πριν από δύο χρόνια ανέφερε πως μόλις το 30% των νέων ταξινομήσεων παγκοσμίως φέρουν ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ποσοστό το οποίο σήμερα θα έχει σίγουρα αυξηθεί κατακόρυφα, αφού τα περισσότερα πλέον καινούργια αυτοκίνητα έχουν κουμπί αντί για τον κλασικό μοχλό. Η ηλεκτρική βερσιόν του, κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού έχει σχεδόν εξαλείψει τη διαχρονική κίνηση του χεριού. Κατά πόσο δικαιολογείται αυτή η αλλαγή, όμως;

Η αλήθεια για το κλασικό χειρόφρενο, όσο ρομαντικοί κι αν είμαστε, λέει πως το ηλεκτρικό προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Πρώτο και βασικότερο, η απελευθέρωση χώρου στην κονσόλα. Η αντικατάσταση ενός προεξέχοντος μοχλού με ένα κομβίο, έχει κάνει το χώρο ανάμεσα στα καθίσματα να «ανασάνει». Παράλληλα, δεν υπάρχει η ανησυχία να μην «κουμπώσει» στο παρκάρισμα, ή να μείνει «δεμένο» στην αρχή της διαδρομής. Το τελευταίο είναι αρκετά συχνό φαινόμενο στους νέους οδηγούς, ενώ το πρώτο απασχολεί κόσμο που μένει σε δρόμους με έντονες κλίσεις. Με το ηλεκτρικό χειρόφρενο δεν τίθεται θέμα. Στο «δέσιμο» απλά πατάς το κουμπί, ακούς τον χαρακτηριστικό ρομποτικό ήχο, βλέπεις αν έχει ανάψει η λυχνία στον πίνακα οργάνων και τέλος. Το ξεκίνημα είναι ακόμα πιο εύκολο: πατάς το γκάζι και φεύγεις (κάποια μοντέλα ζητούν από τον οδηγό να πατάει το πεντάλ του φρένου, ως προσομοίωση της παραδοσιακής διαδικασίας).

BMW-330e gearbox

Ακόμα και σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, η τεχνολογία δίνει ευκολότερα την λύση. Αν για παράδειγμα, χρειαστεί να φρενάρουμε το αυτοκίνητο με το χειρόφρενο στην κλασική του διάταξη, θα πρέπει να ρεγουλάρουμε την ισχύ της πέδησης με το ανεβοκατέβασμα του χεριούΣτο ηλεκτρικό συμβαίνει αυτόματα, αποτρέποντας τυχόν μπλοκάρισμα των πίσω τροχών. Στη μόνη περίπτωση που το χειροκίνητο κάνει καλύτερη δουλειά, είναι στο ακραίο ενδεχόμενο που θα απαιτηθεί να «γυρίσουμε» το αυτοκίνητο με χαμηλή ταχύτητα ή και ολισθηρό οδόστρωμα, ώστε να κερδίσουμε χώρο και να μην χτυπήσουμε τον μπροστινό.

Και φυσικά, σε πάσης φύσεως «ξεσάλωμα»! Όσα ατού και να προσφέρει η τεχνολογία στο ηλεκτρικό, την σχέση που αναπτύσσει ο οδηγός με τους πίσω τροχούς μέσω του παραδοσιακού δεν πρόκειται να την υποκαταστήσει ποτέ. Φουρκέτες και κλειστές στροφές, αποκτούν άλλο νόημα -αυτό της παιδικής χαράς, συγκεκριμένα- με το τράβηγμα του χειρόφρενου. Στο χώμα, δε, τα SUV χάνουν μεγάλο μέρος της διασκεδαστικής δυναμικής τους με το ηλεκτρικό. Οπότε το ερώτημα είναι σαφέστατο: Τι προτιμάτε; Κουμπί ή χέρι στο χειρόφρενο;

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!