Τι βλάπτει σοβαρά τους νέους κινητήρες βενζίνης; Τι βλάπτει σοβαρά τους νέους κινητήρες βενζίνης;
Οι σύγχρονοι turbo κινητήρες βενζίνης απέχουν έτη φωτός σε απόδοση από τα παλιά ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα. Ωστόσο υπάρχουν και κάποια βασικά σημεία που χρήζουν προσοχής, έτσι... Τι βλάπτει σοβαρά τους νέους κινητήρες βενζίνης;

Οι σύγχρονοι turbo κινητήρες βενζίνης απέχουν έτη φωτός σε απόδοση από τα παλιά ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα. Ωστόσο υπάρχουν και κάποια βασικά σημεία που χρήζουν προσοχής, έτσι ώστε να μη δημιουργηθούν μακροχρόνια προβλήματα. Καταρχήν, όλα σχεδόν τα turbo downsized μηχανικά σύνολα διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου και συνοδεύονται με φίλτρα GPF.

Με την άνοδο στην τιμή της βενζίνης, είναι εύλογο οι οδηγοί να κινούν το αυτοκίνητό τους όσο πιο οικονομικά γίνεται. Όμως έτσι γίνονται κάποια βασικά λάθη, στην προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου. Ένα από αυτά είναι η οδήγηση σε πάρα πολύ χαμηλές στροφές και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατάλληλο πεδίο λειτουργίας ενός νέου turbo μηχανικού συνόλου είναι περίπου οι 2.000-3.000 σ.α.λ., γιατί εκεί αποδίδει τη μέγιστη ροπή του και έχει αρκετή ιπποδύναμη για να επιταχύνει άνετα, δίχως να κομπιάζει.

Όταν δεν γίνεται σωστή καύση, τότε το μοτέρ χτυπάει πειράκια (χαρακτηριστικό κροτάλισμα), που σημαίνει ότι οι πρώτοι «παθόντες» είναι ο άμεσος ψεκασμός γιατί κατακάθεται η άκαυστη βενζίνη και κατόπιν το GPF και ο καταλύτης. Άλλα μέρη που καταπονούνται είναι τα έμβολα, οι αλυσίδες κίνησης και ο σφόνδυλος. Χώρια που με αυτό το στιλ οδήγησης, τελικά δεν πετυχαίνεται μείωση της κατανάλωσης.



Τι γίνεται όμως όταν το κακό έχει γίνει και άναψε η σχετική λυχνία ότι το φίλτρο σωματιδίων είναι φραγμένο; Πρώτα από όλα αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου, η ισχύς του κινητήρα μειώνεται και ενδεχομένως να μην είναι διαθέσιμη η λειτουργία Start-Stop. Για να ξεμπουκώσει το GPF, αρκεί να γίνει μια απλή διαδικασία, δίχως να απαιτούνται τεχνικές γνώσεις.

Πρώτη προϋπόθεση είναι ο κινητήρας να έχει ζεσταθεί, όχι αφήνοντάς τον να λειτουργεί στο ρελαντί για ώρα, αλλά το αυτοκίνητο να βρίσκεται εν κινήσει. Οδήγηση με ταχύτητα το λιγότερο 80 χλμ./ώρα και με τις στροφές του κινητήρα τουλάχιστον 3.000-5.000 σ.α.λ. Διαδοχικά ο οδηγός θα πρέπει να αφήνει το πεντάλ γκαζιού και το όχημα να κυλήσει για μερικά δευτερόλεπτα με την επιλεγμένη ταχύτητα. Μια διαδικασία που θα πρέπει να επαναληφθεί αρκετές φορές.

Αν ο καθαρισμός του φίλτρου ολοκληρωθεί επιτυχώς, σβήνει και η λυχνία ελέγχου. Εάν η ένδειξη ανάβει ή εφόσον δεν σβήσει η ενδεικτική λυχνία μέσα σε 30 λεπτά, τότε ο καθαρισμός φίλτρου δεν πραγματοποιήθηκε. Οπότε ή θα συνεχίστε με προσοχή τη διαδικασία ή διαφορετικά θα πρέπει το αυτοκίνητο να μεταβεί σε συνεργείο.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!