Το 10,36% των Ελλήνων οδηγών, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας Χωρίς Ατυχήματα, ήταν πάνω από το επιτρεπτό και νόμιμο όριο αλκοόλ Το 10,36% των Ελλήνων οδηγών, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας Χωρίς Ατυχήματα, ήταν πάνω από το επιτρεπτό και νόμιμο όριο αλκοόλ
Το 10,36% των Ελλήνων οδηγών, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας Χωρίς Ατυχήματα που πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 15 Οκτωβρίου, αποδείχθηκε ότι είχε... Το 10,36% των Ελλήνων οδηγών, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας Χωρίς Ατυχήματα, ήταν πάνω από το επιτρεπτό και νόμιμο όριο αλκοόλ

Το 10,36% των Ελλήνων οδηγών, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας Χωρίς Ατυχήματα που πραγματοποιήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 15 Οκτωβρίου, αποδείχθηκε ότι είχε ποσοστά αλκοόλ πάνω από το επιτρεπτό όριο. Το 73% ήταν άνδρες και το 27% γυναίκες. Στην έρευνα (αυτοί που δέχτηκαν να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ) πήραν μέρος 2.000 οδηγοί, οι οποίοι δέχτηκαν να φορέσουν πράσινα βραχιολάκια.



Η 16η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», παράλληλα με αντίστοιχες δράσεις σε χώρες της Ευρώπης και τη συμμετοχή εκατοντάδων χώρων νυχτερινής διασκέδασης. Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε σε μεγάλες πόλεις και κύρια αστικά κέντρα της ελληνικής επικράτειας με σκοπό την ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα οδικής ασφάλειας και τη διάδοση σε όλη την Ελλάδα και ειδικά στους νέους ανθρώπους του μηνύματος ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί. Συμμετείχαν επίσης οι Περιφέρειες Αττικής, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης και Πελοποννήσου, ενώ τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Κ.Ε.Δ.Ε. (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας), με την αρωγή της ΕΛ.ΑΣ. και τη συμβολή της Τροχαίας στις κατά τόπους εκδηλώσεις.



Στο τέλος της βραδιάς(Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022) από τους 2.000 οδηγούς, οι 1.581 εξ αυτών επέστρεψαν για να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ. Από το σύνολο όλων όσων πήραν μέρος το 49.4% (58% άντρες και 42% γυναίκες) είχαν μηδενικά αλκοτέστ, ενώ το 10.36% (73% άνδρες και 27% γυναίκες) ήταν πάνω από το όριο.

Οι πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά, μεταξύ άλλων, ήταν το Άργος και η Άρτα, ενώ οι πόλεις που παρουσίασαν ανησυχητικά ποσοστά ήταν ο Πειραιάς και η Λάρισα, με το 30% των οδηγών να είναι πάνω από το επιτρεπτό όριο αλκοόλ σε σχέση με το πανελλαδικό 10.36%. Στις δύο μεγάλες πόλεις (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) το ποσοστό ήταν μεγαλύτερο του 26% πάνω από το όριο και ακολούθησαν Φλώρινα και Τρίκαλα με ποσοστό πάνω από το 24%. Από τα υψηλότερα ποσοστά που έδειξαν τα αλκοτέστ ήταν ενός νέου οδηγού 18 ετών από τα Τρίκαλα που είχε 1.50 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, ένας άνδρας οδηγός 28 ετών από την Φλώρινα με 1.48 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και ένας άνδρας 31 ετών στην Κόρινθο με 1,14 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα όταν το επιτρεπτό καινόμιμο όριο, ορίζεται στα 0,25 mg ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα (μέτρηση με συσκευή αλκοτέστ).

Όλα αυτά όταν τους καλοκαιρινούς μήνες στην Ελλάδα το 2021, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ χάθηκαν στο δρόμο 190 ζωές, ενώ 219 χρήστες του οδικού δικτύου τραυματίστηκαν σοβαρά. Τα βασικά αίτια πρόκλησης τροχαίων συμβάντων ήταν η επιθετική συμπεριφορά στο δρόμο, τα γονεϊκά πρότυπα σε σχέση με τη μελλοντική οδηγική συμπεριφορά των παιδιών, η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής καθώς και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα.

Κυριάκος Παρασίδης – ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!