Νέος ΚΟΚ: Έρχονται αλλαγές στα όρια ταχύτητας; Ο ρόλος των δήμων Νέος ΚΟΚ: Έρχονται αλλαγές στα όρια ταχύτητας; Ο ρόλος των δήμων
Διευκρινίσεις για τον νέο ΚΟΚ που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έδωσε ο υφυπουργός  Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης  Παπαδόπουλος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η... Νέος ΚΟΚ: Έρχονται αλλαγές στα όρια ταχύτητας; Ο ρόλος των δήμων

Διευκρινίσεις για τον νέο ΚΟΚ που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έδωσε ο υφυπουργός  Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης  Παπαδόπουλος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η μείωση των ορίων στους ελληνικούς δρόμους δεν έχει ακόμα αποφασιστεί, σημείωσε ο  κ. Παπαδόπουλος ωστόσο είπε πως «θα μπορεί ο κάθε δήμος να διαβαθμίζει τα όρια ταχύτητας. Ο ΚΟΚ θα βγει σε διαβούλευση, θα ακούσουμε προτάσεις και είναι κάτι που το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποφασιστεί. Θα υπάρξει αυστηροποίηση της λογικής του ΚΟΚ, όπου δεν μπορεί κάποιος εσκεμμένα να έχει έναν παραβατικό ρόλο και να λειτουργεί σε βάρος των πολιτών».



Τι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα

Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε και για τα ανασφάλιστα οχήματα. «Έπειτα από 1-2 μήνες ενημερώνεται το υπουργείο Οικονομικών και υπάρχει πρόστιμο. Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ είναι κινητές βόμβες στο δρόμο και θα ανακαλυφθούν όσοι παραβατούν. Επίσης πήραμε ένα χρήσιμο μέτρο όσον αφορά στις αλυσίδες που πρέπει να έχουμε στο αυτοκίνητό μας. Όταν χιονίζει βλέπουμε πως μπλοκάρει η χώρα. Όλοι έχουν υποχρέωση να έχουν αλυσίδες ή χιονολάστιχα στο αυτοκίνητο όταν ανακοινώνει η Πολιτική Προστασία ότι ο καιρός αλλάζει. Το λογικό είναι να τις έχουν πάντα στο αυτοκίνητό τους για να τις χρησιμοποιήσουν όταν ο καιρός χαλάει, όταν έχει χιονόπτωση ή και πάγο» τόνισε.

Γιατί έρχεται νέος ΚΟΚ

Εν συνέχεια αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους το υπουργείο θα φέρει νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  «Η νοοτροπία δεν είναι μόνο να υπάρχει αυστηρό πρόστιμο. Αυτό σίγουρα δίνει ένα μήνυμα. Όμως η δημιουργία μιας διαχρονικής κουλτούρας στην οδήγηση είναι το πιο σημαντικό όλων των θεμάτων. Ο νέος ΚΟΚ που θα δημοσιοποιηθεί το επόμενο διάστημα, απενεχοποιεί το όχημα που δεν φταίει αν γίνει μια παράβαση, ενώ από την άλλη θα αυστηροποιηθούν κάποιες διαδικασίες για παραβατικές λειτουργίες που κάνει ο καθένας μας.

Ο συνδυασμός και των δύο, δηλαδή της κουλτούρας και του νέου ΚΟΚ, θα φέρει το αποτέλεσμα που θέλουμε»  είπε ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνοντας πως «η οδηγική ασφάλεια είναι μια προτεραιότητα της κυβέρνησης και αποτελεί μια προτεραιότητα του υπουργείου Μεταφορών. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων είναι κάτι καθοριστικό, είναι σημαντικό όχι μόνο για τις ανθρώπινες ζωές που χάνονται, αλλά και για όλο τον κύκλο της καθημερινότητάς μας».



Το νέο σχέδιο για τα ατυχήματα και την ηλεκτροκίνηση

Μίλησε δε και για το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο για τα ατυχήματα. «Θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα ατυχήματα όπως αναφέρει και το στρατηγικό μας σχέδιο, ώστε να υπάρξει μείωση των ατυχημάτων κατά 30%-50%. Θεωρώ ότι είναι ένας εφικτός στόχος για τα καταφέρουμε όλοι μαζί» τόνισε και ανέφερε πως « η μείωση των ατυχημάτων κατά 50% μέχρι το 2030 είναι εφικτός στόχος. Θέλουμε να μειωθούν τα τροχαία. Πέρα από τις ζωές των ανθρώπων που είναι ανεκτίμητης αξίας, υπάρχει και ένας κύκλος οικονομικός που είναι αβάστακτος. Υπάρχουν παραπληγικοί που ταλαιπωρούνται απίστευτα. Όλη αυτή η διαδικασία μόνο προβληματική για την καθημερινότητά μας μπορεί να είναι».

Τέλος, αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε  πως ο κόσμος την έχει αγκαλιάσει. «Σήμερα έχουμε χιλιάδες φορτιστές, ενώ το μέχρι το 2027 θέλουμε να διπλασιάσουμε τους φορτιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά.

enikos.gr

error: Content is protected !!