Σε πόση ώρα φορτίζει η μπαταρία μετά από καλώδια;
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 10 Ιανουαρίου 2023 fonisalaminas
Από τις πλέον δυσάρεστες και εκνευριστικές αναποδιές που μπορεί να τύχουν πρωινιάτικα (ή σε οποιαδήποτε στιγμή της μέρας), είναι να γυρνάς το κλειδί στη μίζα ή να πατάς το start button και να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας. Η κλασική ατυχία με την άδεια μπαταρία, για την αντιμετώπιση της οποίας θα πρέπει να επιστρατεύσεις κάποιον γείτονα με καλώδια, να ανοίξεις καπό και να περιμένεις μέσα στο κρύο, μέχρι το γκάζι του άλλου αυτοκινήτου να δώσει επαρκές ρεύμα στο δικό σου. Υπάρχει και συνέχεια, όμως.
Μια μπαταρία που έχει φορτίσει με καλώδια επανέρχεται μεν σε λειτουργική κατάσταση, αλλά επ’ ουδενί αυτό σημαίνει πως θα παραμείνει σε αυτή έτσι απλά. Το «ηλεκτροσόκ» των καλωδίων κάνει μια χαρά δουλειά στο να τροφοδοτήσει το κύκλωμα με την απαραίτητη ενέργεια για την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά ούτε στο ελάχιστο δεν εγγυάται πως το δυναμό θα έχει το ανάλογο ρεύμα για να τον ξαναβάλει μπροστά αργότερα. Με άλλα λόγια, τα καλώδια δεν φορτίζουν πλήρως τη μπαταρία. Δίνουν όσο ρεύμα χρειάζεται για να ενεργοποιηθεί το μοτέρ, αλλά μετά εκείνος είναι που θα πρέπει να γεμίσει τις… μπαταρίες της μπαταρίας.
Προκειμένου να συμβεί κάτι τέτοιο, δυο είναι τα τινά: είτε θα πρέπει να κάνουμε χιλιόμετρα, είτε να αφήσουμε τον κινητήρα να λειτουργεί εν στάσει. Επειδή το δεύτερο δεν φορτίζει εξίσου γρήγορα, καταστρέφοντας παράλληλα τον καταλύτη και εκτινάσσοντας την κατανάλωση, το σωστό είναι οδηγούμε για ένα συγκεκριμένο διάστημα, έως ότου επανέλθουν τα επίπεδα ενέργειας στο 100%. Πόσο θα πρέπει να είμαστε στη «γύρα»; Απόλυτος κανόνας σε χρόνο ή χιλιόμετρα δεν υπάρχει, καθώς ο ρυθμός φόρτισης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (ηλικία μπαταρίας, κατάσταση εναλλάκτη, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ).
Κατά γενική ομολογία και εφαρμογή πάντως, μισή ώρα οδήγησης σε κανονικές και 45-60 λεπτά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες θα πρέπει να είναι αρκετά. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής είναι επισταμένη ανάγκη ο κινητήρας να μένει συνεχώς σε λειτουργία, οπότε αν υπάρχει start stop το απενεργοποιούμε. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να στροφάρουμε το μοτέρ όπως όταν συνδέουμε τα καλώδια. Οδηγούμε κανονικά, με νορμάλ ταχύτητες, αλλά και αδιάκοπα.
autogreeknews.gr