Πρεμιέρα για το «καλάθι της Σαρακοστής» – Τα νέα προϊόντα
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑ 22 Φεβρουαρίου 2023 fonisalaminas
Σάρκα και οστά παίρνει από σήμερα 22 Φεβρουαρίου το «καλάθι της Σαρακοστής», με στόχο την κάλυψη των ιδιαίτερων διατροφικών αναγκών των καταναλωτών κατά την περίοδο της νηστείας.
Με το βλέμμα στην Καθαρά Δευτέρα που φέτος «πέφτει» στις 27 Φεβρουαρίου, το καλάθι του νοικοκυριού εμπλουτίζεται προσωρινά με νηστίσιμα τρόφιμα που παραδοσιακά επιλέγουν οι καταναλωτές την περίοδο της Σαρακοστής, προκειμένου να συνεχιστεί η προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο καλάθι της Σαρακοστής μπαίνουν
-χαλβάς
-νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές)
-δύο κατηγορίες κατεψυγμένων θαλασσινών
Υπενθυμίζεται άλλωστε πως ήδη στις βασικές κατηγορίες του καλαθιού του νοικοκυριού συμπεριλαμβάνονται κάποια προϊόντα που μπορούν να καταναλωθούν την περίοδο της Σαρακοστής, όπως τα κατεψυγμένα λαχανικά (φασολάκια, αρακάς κλπ) και τα όσπρια.
Το σαρακοστιανό καλάθι αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ έως και λίγες ημέρες πριν το Πάσχα, προκειμένου στη συνέχεια να δώσει τη θέση του στο πασχαλινό καλάθι, το οποίο επίσης θα εμπλουτιστεί με προϊόντα που παραδοσιακά καταναλώνουν οι Έλληνες την περίοδο του Πάσχα.
Από σήμερα οι νέες κατηγορίες προϊόντων στο καλάθι
Παράλληλα με τις προσωρινές προσθήκες λόγω Σαρακοστής, το καλάθι του νοικοκυριού εμπλουτίζεται από σήμερα – και σε μόνιμη βάση – με περισσότερες κατηγορίες προϊόντων. Πλέον θα περιλαμβάνει 60 κατηγορίες, από 51 που ήταν μέχρι πρότινος, με στόχο να καλύπτονται ακόμη περισσότερες διατροφικές ανάγκες του καταναλωτικού κοινού και δη των πλέον ευάλωτων νοικοκυριών.
Ειδικότερα, στο καλάθι του νοικοκυριού εισέρχονται μόνιμα:
-το νωπό μοσχάρι (είχε προστεθεί προσωρινά και κατά την περίοδο των Χριστουγέννων),
-το λευκό τυρί
-η σοκολάτα
Ταυτόχρονα:
-το κοτόπουλο σπάει σε δύο κατηγορίες, ολόκληρο και τεμαχισμένο
-τα όσπρια σπάνε σε τρεις κατηγορίες, ώστε να βρίσκονται μέσα στο καλάθι υποχρεωτικά: φακές, φασόλια και ρεβίθια
-στο γάλα προστίθεται και το γάλα υψηλής παστερίωσης ή μακράς διάρκειας, πλήρες και με χαμηλά λιπαρά
-στα αλλαντικά μπαίνουν υποχρεωτικά και οι δύο κατηγορίες γαλοπούλα και πάριζα, έναντι της επιλογής για μια εκ των δύο που υπήρχε μέχρι σήμερα.
Πάει ως αρχές καλοκαιριού το καλάθι του νοικοκυριού
Όπως αποκάλυψε την περασμένη εβδομάδα στους δημοσιογράφους ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, το μέτρο για το καλάθι του νοικοκυριού αναμένεται να λάβει μια τρίμηνη παράταση. Υπενθυμίζεται ότι η πρωτοβουλία που ξεκίνησε στις 2 Νοεμβρίου 2022 έχει αρχική ισχύ μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023.
«Προσανατολίζομαι σε μια τρίμηνη παράταση του καλαθιού, μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού. Το έχω ήδη συζητήσει με την Επιτροπή Ανταγωνισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Περιθώριο ενός μήνα στα σούπερ μάρκετ να εφαρμόσουν τις αλλαγές στα ταμπελάκια
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, έχουν δρομολογηθεί οι αλλαγές στη σήμανση αναγραφής των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, προκειμένου η τιμή ανά κιλό να γίνει ευκρινέστερη στα προϊόντα. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνονται οι αγορές του καταναλωτικού κοινού, μέσα από τη σύγκριση των τιμών και αποφεύγονται τυχόν φαινόμενα παραπλάνησής του.
Ειδικότερα, για να είναι σε θέση οι καταναλωτές να συγκρίνουν πιο εύκολα τις τιμές των προϊόντων, έχει πλέον καταστεί υποχρεωτικό στη σήμανση η τιμή μονάδος να έχει την ίδια γραμματοσειρά με την τιμή τεμαχίου. Δηλαδή, πέρα από την τιμή του προϊόντος, θα υπάρχει και η τιμή μονάδος, είτε αυτό είναι λίτρο, είτε είναι κιλό, με την ίδια γραμματοσειρά και στο ίδιο μέγεθος.
Να σημειωθεί εδώ ότι μέχρι πρότινος, στα ράφια των σούπερ μάρκετ η τιμή που αναγραφόταν στα ταμπελάκια με μεγάλα εμφανή γράμματα ήταν η τιμή της συσκευασίας του προϊόντος (η οποία είναι συνήθως μικρότερη του ενός κιλού) και όχι η τιμή του ενός κιλού ή του ενός λίτρου που εμφανιζόταν με μικρότερα γράμματα και δεν γινόταν εύκολα αντιληπτή.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η απόφαση για την αλλαγή στη σήμανση αφορά οριζόντια σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, χωρίς κανένα όριο από πλευράς τζίρου, ενώ όλες οι επιχειρήσεις έχουν περιθώριο ενός μήνα για να την εφαρμόσουν.
insider.gr