Ξεκίνησε η μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού αερίου, μέσω βυτιοφόρου, από τη Ρεβυθούσα Ξεκίνησε η μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού αερίου, μέσω βυτιοφόρου, από τη Ρεβυθούσα
Η πρώτη τροφοδοσία με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) στην Ελλάδα μέσω βυτιοφόρου από τη Ρεβυθούσα πραγματοποιήθηκε από την MYTILINEOS, σε συνεργασία με την Blue... Ξεκίνησε η μεταφορά Υγροποιημένου Φυσικού αερίου, μέσω βυτιοφόρου, από τη Ρεβυθούσα

Η πρώτη τροφοδοσία με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) στην Ελλάδα μέσω βυτιοφόρου από τη Ρεβυθούσα πραγματοποιήθηκε από την MYTILINEOS, σε συνεργασία με την Blue Grid, ενώ και η Coral πραγματοποίησε τον πρώτο εφοδιασμό με LNG.

   Το πρώτο φορτίο θα παραδοθεί σε τελικό καταναλωτή στο εξωτερικό ενώ εντός του 2023 θα ξεκινήσει η τροφοδοσία και ελληνικών βιομηχανιών με LNG (πρόκειται για την Κολιός στο Κιλκίς και την Elpack στη Φθιώτιδα).



   “Η MYTILINEOS, σε συνεργασία με την BLUEGRID, στο πλαίσιο της επέκτασης των ενεργειακών δραστηριοτήτων της, πετυχαίνει άλλη μία «πρωτιά» στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου και γίνεται η πρώτη εταιρεία που παρέχει από τον Τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) Ρεβυθούσας, υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), μέσω βυτιοφόρου, εγκαινιάζοντας ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για τη βιώσιμη ενεργειακή τροφοδοσία βιομηχανιών, οχημάτων και πλοίων στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης”, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.

   Η Blue Grid είναι μέλος της Molgas Energy Holding του μεγαλύτερου ομίλου προμήθειας small Scale LNG στην Ευρώπη. Επιπλέον, η εταιρεία, εντός του 2023 θέτει σε λειτουργία και τα πρώτα δύο πρατήρια LNG για την τροφοδοσία βαρέων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανοίγοντας τον δρόμο για το «πρασίνισμα» των εμπορευματικών μεταφορών με ένα καθαρότερο και πιο ανταγωνιστικό καύσιμο σε σχέση με αντίστοιχα πετρελαιοειδή. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Όμιλος Molgas ελέγχει σήμερα περίπου το 10% της πανευρωπαϊκής αγοράς πρατηρίων LNG.



   Τέλος, η Blue Grid, με τον στόλο βυτιοφόρων που ήδη διαθέτει – και σύντομα και με δικά της πλωτά μέσα – μπορεί να προσφέρει LNG και ως ναυτιλιακό καύσιμο σε ελληνικά λιμάνια.

   Όπως επισημαίνεται, τα ειδικά βυτιοφόρα που μεταφέρουν το καύσιμο στον προορισμό του μέσω θαλάσσης ή οδικώς είναι εξοπλισμένα με ειδικά συστήματα ασφαλείας για την αποφυγή διαρροών και εκρήξεων. Επιπλέον απαιτούνται εκπαιδευμένοι και έμπειροι οδηγοί και πληρώματα για την ασφαλή μεταφορά του φορτίου.

   Χθες, εξάλλου, στη Ρεβυθούσα πραγματοποιήθηκε ο πρώτος εφοδιασμός βυτιοφόρου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) της Coral Gas.

   Συνολικά 3 μεταφορικά μέσα (βυτιοφόρο και containers) της Coral Gas θα μεταφέρονται με πλωτά μέσα στη Ρεβυθούσα για τον εφοδιασμό τους με LNG.



   “Η Coral Gas έχει πλέον τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τους πελάτες της και με την ενεργειακή λύση του small scale LNG (SSLNG), αναφέρει η εταιρεία και προσθέτει: “Με αυτήν την εφαρμογή διανομής LNG, βυτιοφόρα οχήματα μεταφορτώνουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο και το μεταφέρουν σε ειδικές δεξαμενές εγκατεστημένες στον χώρο βιομηχανιών (εντός και εκτός Ελλάδας), που δεν έχουν πρόσβαση στο δίκτυο φυσικού αερίου, προσφέροντάς τους όλα τα πλεονεκτήματα και την οικονομία που χρειάζονται. Τέτοιου τύπου εγκαταστάσεις, έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν ακόμα και ολόκληρες βιομηχανικές περιοχές ή πόλεις, λειτουργώντας ως σημεία εφοδιασμού σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αυτή η πρακτική θα μπορεί να αξιοποιηθεί στη χώρα μας μετά από τη σχετική προσαρμογή του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου.

   Ακόμη μία εφαρμογή του LNG, που είναι ιδιαίτερα ανερχόμενη στην Ευρώπη, είναι ως καύσιμο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι κατασκευαστές φορτηγών έχουν ήδη παρουσιάσει οχήματα με κινητήρες LNG, όπου το σημαντικό τους πλεονέκτημα είναι η αυτονομία, καθώς το LNG καταλαμβάνει πολύ μικρότερο όγκο σε σύγκριση με το CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο)”.

ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!