Πώς παθαίνει ζημιά ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου; Πώς παθαίνει ζημιά ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου;
O καταλύτης είναι ένα από τα βασικότερα εξαρτήματα στη λειτουργία του αυτοκινήτου, αλλά και ένα από αυτά που την αξία του καταλαβαίνουμε μόνο όταν έρθει η ώρα του... Πώς παθαίνει ζημιά ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου;

καταλύτης είναι ένα από τα βασικότερα εξαρτήματα στη λειτουργία του αυτοκινήτου, αλλά και ένα από αυτά που την αξία του καταλαβαίνουμε μόνο όταν έρθει η ώρα του ΚΤΕΟ ή μας τον κλέψουν. Ο αφανής ήρωας του συστήματος εξαγωγής φροντίζει τόσο για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων στα νόμιμα όρια, όσο για τη μείωση των ντεσιμπέλ από την εξάτμιση (σε συνδυασμό με τα σιλανσιέ). Άλλο «αφανής», άλλο «υπερ» ήρωας όμως. Ο καταλυτικός μετατροπέας μπορεί να πάθει ζημιά ακόμα και με φαινομενικά αθώες κινήσεις από μέρους μας, τις οποίες θα πρέπει να αποφεύγουμε ώστε να τον διατηρούμε σε πλήρως λειτουργική κατάσταση.



Ο καταλυτικός μετατροπέας έχει έντονη ευπάθεια στην άκαυτη ή την κακής ποιότητας βενζίνη, από όποια αιτία κι αν προέρχεται. Τα στοιχεία του «δηλητηριάζονται» και σταδιακά χάνουν τις ιδιότητές τους, καθιστώντας άχρηστο τον καταλύτη – και μάλιστα δίχως να το καταλαβαίνουμε. Ο καταλύτης δεν δίνει συμπτώματα δυσλειτουργίας, παρά μόνο αποτελέσματα. Λόγου χάρη όταν πάμε να βγάλουμε την κάρτα καυσαερίων και «κοπούμε». Για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις, δεν κάνουμε τα εξής απλά πράγματα:



• Δεν γυρίζoυμε τον κινητήρα με τη μίζα για περισσότερα από 10 δευτερόλεπτα τη φορά.

• Δεν θέτουμε  τον κινητήρα σε λειτουργία αν δεν λειτουργεί κάποιο μπουζί ή έχει αποσυνδεθεί το καλώδιο.

• Δεν ξεκινάμε το όχημα με σπρώξιμο ή ρυμούλκηση, παρά μόνο με τα καλώδια της μπαταρίας.

• Δεν σβήνουμε τον κινητήρα ενώ το αυτοκίνητο κινείται.

• Αποφεύγουμε το άδειασμα του ρεζερβουάρ και τις μετακινήσεις με «λαμπάκι».



Σε όλες, πλην της τελευταίας, περιπτώσεις ο εχθρός είναι η άκαυτη βενζίνη. Η οδήγηση με άδειο ρεζερβουάρ και το «λαμπάκι» όλη την ώρα αναμμένο, όπως γίνεται με την αντλία καυσίμου και τα φίλτρα, περνάει σκουπιδάκια και «μάκα» στον καταλύτη, φράζοντας σταδιακά τις διόδους και ελαχιστοποιώντας τη λειτουργικότητά του. Προφανώς ταυτόσημες αντενδείξεις ισχύουν και για κακής ποιότητας καύσιμο.



Μπόνους χρηστική συμβουλή και έξτρα προσοχή, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες: Δεν παρκάρουμε, ούτε αφήνουμε το αυτοκίνητο στο ρελαντί μετά από οδήγηση και πάνω σε ξεραμένα φύλλα, χόρτα ή άλλα εύφλεκτα υλικά, καθώς ο καταλύτης και η εξάτμιση εκπέμπουν υψηλή θερμότητα και ενδέχεται να προκληθεί πυρκαγιά.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!