ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023
ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ “ΕΚΤΡΩΜΑ” ΤΗΣ Ν.Δ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ  ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ. ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ... ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023

ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ “ΕΚΤΡΩΜΑ” ΤΗΣ Ν.Δ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ  ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023.

Το Εργασιακό  Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή μας γυρίζει στην εποχή του Μεσαίωνα και συνθλίβει όποιο εργασιακό δικαίωμα είχε παραμείνει από την λαίλαπα των Μνημονίων. 

Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται:

1.ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ- 13 ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑ

Με την εν λόγω διάταξη η Κυβέρνηση έρχεται να νομιμοποιήσει το γεγονός ότι πάρα πολλοί εργαζόμενοι εξαιτίας του ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα λόγω των απαράδεκτων μισθών, λόγω της βάρβαρης αντεργατικής και αντιλαϊκής πολιτικής της Κυβέρνησης, και της ακρίβειας που τσακίζει κόκκαλα, αναγκάζονται να κάνουν και δεύτερη δουλειά.

Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την ανάγκη των εργαζομένων για δεύτερη δουλειά προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην δύσκολη καθημερινότητα, αντιτιθέμεθα όμως  το χρέος της Πολιτείας μέσα απο το εργατικό δίκαιο να προστατεύει την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων. 

Το νέο εργασιακό Νομοσχέδιο μας γυρίζει 137 χρόνια πίσω όταν το εργατικό κίνημα αγωνιζόταν να κατακτήσει το “8 ώρες εργασία, 8 ώρες ξεκούραση, 8 ώρες κοινωνική ζωή”. 

Λέει αναίσχυντα ο Κ. Γεωργιάδης: “Εγώ δίνω την δυνατότητα εάν το επιλέγει ο εργαζόμενος να δουλέψει και 2η δουλειά! Είναι για το καλό του ! Εξάλλου είναι κάτι που ήδη γίνεται!”.

Αλήθεια ποιος εργαζόμενος  έχει επιλογή να δουλεύει 10,11,12 και 13 ώρες την ημέρα?

Η σωστή πολιτική δεν είναι να νομιμοποιήσουμε κάτι που κακώς και από ανάγκη γίνεται?

Η σωστή πολιτική , η ανθρωποκεντρική πολιτική είναι να εξαλείψουμε την ανάγκη για 2η δουλειά προκειμένου να συμπληρώσουμε το πενιχρό εισόδημα.

Άραγε θα μας απαντήσει ο κ. Υπουργός:

-Για τα ατυχήματα που θα δημιουργηθούν με 13 ώρες εργασία ποιος θα φταίει? Η κακιά η ώρα?

-Για την καταστροφή της υγείας των εργαζομένων ποιος θα φταίει?

-Η ανεργία πως θα μειωθεί? Πως θα πέσει κάτω από 10%?

-Ελεύθερος χρόνος στους εργαζόμενους θα μένει καθόλου ή δεν τον χρειάζονται?

-Γνωρίζει ότι το άρθρο 167 της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας ορίζει ότι ο χρόνος εβδομαδιαίας εργασίας των εργαζομένων δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά περίοδο 4μηνών τις 48 ώρες  κατά μέσο όρο συμπεριλαμβανόμενων των υπερωριών?

Αυτό θα το ξεπεράσει ο κ. Υπουργός μη λαμβάνοντας το υπόψη? 

2.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΕΝΘΗΜΕΡΟΥ-6ΗΜΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Με αυτή την διάταξη έρχεται να ελαστικοποιήσει ακόμα πιο πολύ τις σχέσεις εργασίας.

Η προτεινόμενη διάταξη είναι πολύ χειρότερη από το άρθρο 8 του Ν.3845/2010 (κατά παραγγελία των δανειστών την εποχή των Μνημονίων)  αφού μέχρι τώρα η έκτη ημέρα εργασίας προϋπέθετε συμφωνία του εργαζόμενου, ενώ τώρα θεσμοθετείται ως δικαίωμα του εργοδότη. 

Οι νέες διατάξεις των άρθρων 25 και 26 βάζουν τέλος στο πενθήμερο και επαναφέρουν την αγορά εργασίας πολλές δεκαετίες πίσω. 

Από την 4ημερη εργασια φτάσαμε στο υποχρεωτικό 6ημερο και με την κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας  σύντομα η Κυβέρνηση θα μας οδηγήσει σε απασχόληση 7 ημέρες την εβδομάδα, ανατρέποντας οικογενειακό προγραμματισμό, κοινωνικές σχέσεις, καθημερινότητα. 

Ενώ άλλες Χώρες κινούνται σε ρυθμούς 4ημερης εργασίας και μείωσης των ωρών εμείς πάμε σε 6ημερη εργασία και 13ωρα! 

3.ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ  ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

Το νέο Νομοσχέδιο, εκτός των άλλων δίνει την δυνατότητα για εφαρμογή συστήματος ευέλικτης διευθέτησης του χρόνου εργασίας με βάση την ατομική συμφωνία εργοδότη – εργαζόμενου χωρίς καν να απαιτείται προηγούμενο “αίτημα” του εργαζόμενου όπως στην περίπτωση της τετραήμερης εβδομάδας εργασίας του Νόμου Χατζηδάκη, 

Με αυτόν τον τρόπο οι εργαζόμενοι θα είναι εντελώς απροστάτευτοι σε κάθε απαίτηση του εργοδότη ο οποίος με την απειλή της απόλυσης θα καθιερώνει 10ωρα χωρίς αμοιβή σε περιόδους φόρτου εργασίας. 

Με το νέο σύστημα η διευθέτηση θα ενεργοποιείται και με συμφωνία εργοδότη-εργαζόμενου, αλλά και μετά από αίτημα ή πίεση ή ακόμη και εξαναγκασμό του εργοδότη προς τον εργαζόμενο. 

Αυτή η διάταξη δίνει ουσιαστικά στον εργοδότη την δυνατότητα  να έχει στην διάθεση του μεγαλύτερο όγκο απλήρωτων υπερωριών στο σύστημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας στο σύστημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας, αφού μέχρι τώρα ελάχιστοι μισθωτοί είχαν υποβάλλει αίτηση για υπαγωγή τους στον συγκεκριμένο θεσμό εργασιακής διευθέτησης, του συστήματος δηλαδή της αυξημένης- μειωμένης απασχόλησης (εντός συγκεκριμένης περιόδου αναφοράς) χωρίς την πληρωμή της προσαύξησης λόγω υπερωριών. 

4. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ – ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΩΡΩΝ.

Η Κυβέρνηση, και εδώ χωρίς να επιβάλλεται από την Ε.Ε, εισάγει και στην Χώρα μας τις συμβάσεις κατά παραγγελία και τις συμβάσεις μηδενικών ωρών. 

Με τις συμβάσεις αυτές ο εργαζόμενος δεσμεύεται να είναι σε εργασιακή ετοιμότητα για όποτε και όσο τον χρειάζεται η επιχείρηση, και πληρώνεται μόνο για τις ώρες που εργάστηκε αρκεί ένα τηλέφωνο 24 ώρες πιο μπροστά και αυτί όχι ως στάνταρ. Ο χρόνος ειδοποίησης μπορεί να είναι και λιγότερος σε εξαιρετικές συνθήκες. 

Εδώ σε αυτές τις συμβάσεις δεν ισχύει το εργατικό δίκαιο. Δεν υπάρχει υπερεργασία. Δεν υπάρχει υπερωρία. Δεν υπάρχουν Σαββατοκύριακα και νυχτερινά. 

Με αυτές τις συμβάσεις ο εργαζόμενος καθίσταται όμηρος χωρίς καμιά μισθολογική κάλυψη (αφού δεν θα δικαιούται οποιαδήποτε αμοιβή για τον χρόνο που δεσμεύεται αλλά δεν εργάζεται) και κυρίως χωρίς την δυνατότητα σταθερής απασχόλησης σε άλλο εργοδότη αφού θα δεσμεύεται για τον ίδιο χρόνο. 

5.ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΣΕ 6 ΑΠΟ 12 ΜΗΝΕΣ. 

Και με αυτό το άρθρο (που από την Οδηγία επιβάλλεται να μειωθεί ο χρόνος της δοκιμαστικής περιόδου του εργαζόμενου σε 6 μήνες, από 12) έτσι όπως το έφτιαξε η Κυβέρνηση τελικά όχι μόνο δεν βελτιώνεται η θέση του εργαζομένου, απεναντίας χειροτερεύει. 

Συγκεκριμένα ναι μεν με το άρθρο 4 του Ν/Σ και σε εφαρμογή του άρθρου 12 της Οδηγίας 2019/1152 η δοκιμαστική περίοδος μειώνεται σε έξι μήνες από 12 που είναι μέχρι σήμερα όμως, ενώ

η εξέλιξη αυτή θα ήταν υπέρ του “δοκιμαζόμενου” μισθωτού, με τα όσα αναγράφει το σχέδιο νόμου στην παραγρ. 3 του άρθρου 4 ότι δηλαδή ΑΝ ” η εξάμηνη δοκιμαστική περίοδος δεν είναι επιτυχής” η σύμβαση υπό δοκιμή λύνεται αυτοδικαίως, αποβαίνει σε βάρος του. 

Η νέα διάταξη επιδεινώνει θεσμικά την νομική θέση όλων όσοι θα προσλαμβάνονται εφεξής με σύμβαση “υπό δοκιμή” (έως έξι μηνών) αφού μέχρι σήμερα αν ο εργοδότης, μετά την συμπλήρωση της 12μηνης δοκιμαστικής περιόδου, έκρινε αρνητικά τον μισθωτό και προέβαινε σε καταγγελία της σύμβασης του, αυτός είχε το δικαίωμα στην δικαστική αμφισβήτηση της κρίσης του εργοδότη, ενώ δικαιούνταν και επίδομα ανεργίας από την ΔΥΠΑ.

Η νέα ρύθμιση θα διευκολύνει πολλούς εργοδότες να προσλαμβάνουν νέους εργαζόμενους για λιγότερο των έξι μηνών για να τους απολύουν χωρίς καταγγελία, χωρίς αποζημίωση και χωρίς επίδομα ανεργίας.  

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ΝΑ  ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ 

ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. 

 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 10.30 ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ. 

error: Content is protected !!