Η αεροπορική εταιρεία που σας προτείνει να αφήσετε τα ρούχα σας στο σπίτι Η αεροπορική εταιρεία που σας προτείνει να αφήσετε τα ρούχα σας στο σπίτι
Δεν ξέρετε τι να πάρετε μαζί σας από την ντουλάπα σας για διακοπές στην Ιαπωνία; Αν πετάτε με την Japan Airlines, η απάντηση μπορεί να είναι…... Η αεροπορική εταιρεία που σας προτείνει να αφήσετε τα ρούχα σας στο σπίτι

Δεν ξέρετε τι να πάρετε μαζί σας από την ντουλάπα σας για διακοπές στην Ιαπωνία; Αν πετάτε με την Japan Airlines, η απάντηση μπορεί να είναι… απολύτως τίποτα.

Ο εθνικός αερομεταφορέας της Ιαπωνίας δοκιμάζει για ένα χρόνο μια υπηρεσία που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να παραγγέλνουν ένα σετ ρούχων – που καλύπτει διαφορετικά ενδυματολογικά στυλ και εποχές – και να το παραλαμβάνουν στο ξενοδοχείο τους κατά την άφιξή τους. Στο τέλος της διαμονής τα ρούχα επιστρέφονται, για να πλυθούν και να ξαναχρησιμοποιηθούν.



Με την ονομασία Any Wear, Anywhere, η υπηρεσία θα λειτουργήσει δοκιμαστικά μέχρι το τέλος Αυγούστου του 2024 και η Japan Airlines ελπίζει ότι θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μειώνοντας το βάρος που μεταφέρουν τα αεροπλάνα της.

Περίπου 10 κιλά που εξοικονομούνται σε αποσκευές ισοδυναμούν με περίπου 7,5 κιλά που εξοικονομούνται σε εκπομπές ρύπων – το ισοδύναμο της λειτουργίας ενός σεσουάρ επί 10 λεπτά την ημέρα για 78 ημέρες.

Ενα σετ casual γυναικείων καλοκαιρινών ρούχων από την Any Wear, AnywhereAny Wear, Anywhere

«Λατρεύω τα ταξίδια και έχω πάει σε πολλές ξένες χώρες, αλλά ποτέ δεν μου άρεσε να σέρνω αποσκευές ή να πλένω ρούχα στο εξωτερικό», λέει η Miho Moriya, η οποία είχε την ιδέα και διαχειρίζεται το Any Wear, Anywhere για την Sumitomo, την ιαπωνική εταιρεία που αναλαμβάνει τις κρατήσεις, τις παραδόσεις και το πλύσιμο των ρούχων.

«Όταν ταξιδεύω, τα τρία πιο σημαντικά πράγματα για μένα είναι η διαμονή, το φαγητό και τα ρούχα», προσθέτει. «Όταν ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, υπάρχουν ξενοδοχεία και εστιατόρια που παρέχουν διαμονή και φαγητό επιτόπου, αλλά όχι ρούχα. Γιατί πρέπει να φέρνουμε τα ρούχα μας από το σπίτι;»



Ρούχα για όλες τις εποχές

Οι χρήστες της υπηρεσίας συνδέονται στην ιστοσελίδα της και πραγματοποιούν μια σειρά από επιλογές: γυναικεία ή ανδρικά ρούχα∙ για ποια εποχή προορίζονται∙ smart ή casual στυλ∙ τον αριθμό των πάνω ρούχων (μπλούζες, πουκάμισα, πουλόβερ κλπ) και των κάτω (παντελόνια, φούστες κλπ)∙ τις ημερομηνίες παραλαβής και επιστροφής. Οι επιλογές τους θα τους περιμένουν στο ξενοδοχείο, σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 31 και 45 ευρώ για ολόκληρη την περίοδο ενοικίασης.

Σετ casual ανδρικών ρούχων για άνοιξη / φθινόπωροAny Wear, Anywhere

Όλα τα ρούχα είναι είτε μεταχειρισμένα είτε προέρχονται από τα απούλητα στοκ εταιρειών, αν και οι χρήστες δεν μπορούν να δουν αυτές τις πληροφορίες σχετικά με την επιλογή τους. Η υπηρεσία λειτουργεί από τις αρχές Ιουλίου, και η Moriya λέει ότι η ανταπόκριση είναι εξαιρετικά θετική. «Έχουμε αιτήματα από όλο τον κόσμο και από περισσότερες από 115 χώρες συνολικά, παρόλο που δεν κάνουμε κανενός είδους προώθηση», λέει, προσθέτοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία είναι οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών.



Μείωση βάρους, μείωση εκπομπών

Ο πραγματικός αντίκτυπος της δοκιμής θα αποκαλυφθεί μόνο στο τέλος, μόλις η Japan Airlines καταμετρήσει την εξοικονόμηση βάρους και υπολογίσει την ακριβή μείωση των εκπομπών. «Πρέπει να δούμε τα τελικά αποτελέσματα προτού μπορέσουμε να πούμε αν αυτή η υπηρεσία είναι βιώσιμη ή όχι», λέει η Moriya, προσθέτοντας ότι στους υπολογισμούς θα συμπεριληφθούν οι εκπομπές που παράγονται από τις παραδόσεις των ρούχων και το πλύσιμό τους.



Η μείωση του βάρους, πάντως, είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών και έχει ληφθεί υπόψη από τους κατασκευαστές αεροσκαφών και τις αεροπορικές εταιρείες εδώ και πολύ καιρό. Για παράδειγμα, με τον σχεδιασμό ελαφρύτερων καθισμάτων επιβατών ή την αντικατάσταση των βαριών χάρτινων εγχειριδίων με tablets. Ακόμη και μικρές αλλαγές μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο: όταν η Qantas επανασχεδίασε τα σερβίτσια της για την πρώτη και την business θέση ώστε να είναι μόλις 11% ελαφρύτερα, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι άρχισε να εξοικονομεί 535 τόνους καυσίμων ετησίως.

Η Moriya ελπίζει να επεκτείνει τη συνεργασία με την Japan Airlines και σε άλλα μέλη της OneWorld Alliance, στην οποία περιλαμβάνονται η American Airlines, η British Airways και η Quantas – και στη συνέχεια σε άλλες συμμαχίες. «Απώτερος στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την υπηρεσία σε όλο τον κόσμο», λέει.

Με πληροφορίες από: Japan Airlines wants to help you leave your suitcase at home by Jacopo Prisco, CNN

error: Content is protected !!