Το 2024 δεν θα είναι χρονιά για… πολυτέλειες – «Προσγείωση» για τα ακριβά brands
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣΜΟΣ 23 Νοεμβρίου 2023 fonisalaminas
Τα πολυτελή brands με τις συνεχείς ανατιμήσεις «έδιωξαν« τον μέσο καταναλωτή που είδε λόγω πληθωρισμού να συρρικνώνεται το διαθέσιμο εισόδημά του. Η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών αντιπροσωπεύει το 40% των καταναλωτών ειδών πολυτελείας παγκοσμίως
Επειτα από χρόνια ανάπτυξης, ο κλάδος ειδών πολυτελείας ενδέχεται να αντιμετωπίσει επιβράδυνση, σύμφωνα με την RBC Capital Markets. Η μετοχή της LVMH, μετά τις ανακοινώσεις των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων της, υποχώρησε κατά -7%, η μεγαλύτερη πτώση από τις αρχές του 2020. Οι αναλυτές έχουν αρχίσει να μειώνουν τις εκτιμήσεις τους, αναμένοντας διόρθωση της αγοράς που θα φέρει βραδύτερη ανάπτυξη τα επόμενα τρίμηνα.
Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν αυτή την τάση:
Η συνολική αγορά ειδών πολυτελείας βρίσκεται περίπου 25% πάνω από τα επίπεδα του 2019, με ρυθμούς ανάπτυξης πολύ υψηλότερους από τους μέσους όρους για τις περισσότερες εταιρείες: «Αυτό δεν είναι βιώσιμο και αναμένουμε μετριοπαθείς τάσεις αύξησης των εσόδων από εδώ και πέρα», αναφέρει η RBC. Αυτό σημαίνει ότι αρχίζει η διόρθωση της αγοράς, κάτι που θα χαμηλώσει τον πήχη της ανάπτυξης, σε σχέση με τα τελευταία τρία χρόνια.
Οι καταναλωτές ειδών πολυτελείας κάνουν οικονομία
Ενας άλλος βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην κάμψη του κλάδου είναι η συγκράτηση αυτών των καταναλωτών που συνήθως πραγματοποιούν λίγες συναλλαγές τον χρόνο αγοράζοντας πιο προσιτά προϊόντα πολυτελείας, όπως αξεσουάρ και φέτος περιόρισαν τις σπατάλες τους, επηρεάζοντας έτσι τους περισσότερους ομίλους ειδών πολυτελείας.
Ωστόσο, η τάση αυτή είναι ορατή από την αρχή του έτους, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, με εταιρείες όπως η Kering και η LVMH να αποδίδουν τις αδύναμες επιδόσεις τους στην Αμερική στην έλλειψη ζήτησης από τους καταναλωτές.
Τη συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών φαίνεται να μην την έλαβαν όσο σοβαρά έπρεπε οι πολυτελείς οίκοι, καθώς συνέχισαν να αυξάνουν τις τιμές, με αποτέλεσμα να τους χάσουν από πελάτες και να διατηρήσουν μόνο εκείνους που μπορούν να αντέξουν τον υψηλό πληθωρισμό, δηλαδή τα πολύ μεγάλα πορτοφόλια.
Λαμβάνοντας υπόψη το αυξανόμενο κόστος ζωής και τον φόβο της ύφεσης, οι καταναλωτές σκέφτονται πλέον δύο φορές πριν προχωρήσουν σε αγορές πολυτελείας. Η τάση αυτή έχει σαφή αντίκτυπο στα πολυτελή brands, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών αντιπροσωπεύει το 40% των καταναλωτών ειδών πολυτελείας παγκοσμίως.
«Σοβαρή ύφεση» στον κλάδο
«Οι μέσοι καταναλωτές έχουν πλέον μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα, κάτι που πιθανόν να να επηρεάσει τις δαπάνες τους», τονίζει η RBC. Η επενδυτική τράπεζα πιστεύει επίσης ότι η ύφεση στον κλάδο της πολυτέλειας αναμένεται να είναι αρκετά σοβαρή, δεδομένων των υψηλών επιτοκίων, της οικονομικής αβεβαιότητας και της υποτονικής ζήτησης στην Κίνα.
Οπως επισημαίνει η RBC, η ανησυχία πλέον είναι γενική, για επιβράδυνση της ζήτησης από τους καταναλωτές στην Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές μετοχές πολυτελών ειδών υποχωρούν μετά τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη αύξηση των εσόδων, με αποτέλεσμα οι επενδυτικές τράπεζες να μειώσουν τις προβλέψεις τους κατά 5% ή περισσότερο για τα κέρδη ανά μετοχή τους το 2024, σύμφωνα με το Reuters.
imerisia.gr