Μια επιχείριση λύνει το πρόβλημα της αποκομιδής των σκουπιδιών
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝΚΟΙΝΩΝΙΑ 6 Ιανουαρίου 2024 fonisalaminas
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Can Monkey
Ο Μάρκ Ζάγκουρι ξεχνούσε συνεχώς να βγάζει τα σκουπίδια ενώ αυτή η δουλειά-αγγαρεία ήταν συχνό σημείο τριβής και καβγάδων με την οικογένεια του. Περνώντας ο καιρός ανακάλυφε ότι πολλοί γείτονες του στο Σκοτντέηλι της Αριζόνας είχαν ακριβώς το ίδιο πρόβλημα και αυτό του γέννησε μια επιχειρηματική ιδέα.
Το 2018, όπως αναφέρει ο Business Insider, ίδρυσε μια startup με την ονομασία Can Monkey, η οποία πληρώνεται να βγάζει έξω τους γεμάτους κάδους για αποκομιδή τη σωστή ημέρα και στη συνέχεια να τους παίρνει πίσω όταν αδειάσουν.
Το Can Monkey αρχικά εξυπηρετούσε περίπου 100 ακίνητα στην πόλη της Αριζόντας. Στη συνέχεια, το 2019, ο συνιδρυτής της, Άλεξ Σαπίρο άκουσε έναν φίλο που διατηρούσε ένα Airbnb να παραπονιέται για την υλικοτεχνική υποδομή της αποκομιδής των σκουπιδιών σε τρία διαφορετικά ακίνητα.
«Θα πλήρωνα κάποιον 100 δολάρια το μήνα για να το φροντίζει για μένα», είπε ο φίλος, σύμφωνα με τον Shapiro.
Σήμερα, η Can Monkey βγάζει τα σκουπίδια για περισσότερα από 7.000 ακίνητα σε 18 πόλεις από το Μαϊάμι μέχρι το Σαν Ντιέγκο. Σύφμωνα με την εταιρεία περισσότερο από το 80% των κατοικιών είναι Airbnbs ή άλλες βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις.
Τα τέλη καθαρισμού υπήρξαν πολλές φορές αντικείμενο διαμαρτυρίας των επισκεπτών της Airbnb μαζί με τις δουλειές που ζητούν ορισμένοι οικοδεσπότες κατά το checkout να χαρακτηρίζονται πολύ επαχθείς. Η προσφορά της Can Monkey να βγάζει τα σκουπίδια ώστε να μην χρειάζεται να το κάνουν οι επισκέπτες και οι οικοδεσπότες βοηθάει ιδιαίτερα τους ανθρώπους που μπορεί να διαχειρίζονται τα ενοικιαζόμενα ακίνητά τους από μακριά ή ως παράλληλη απασχόληση με την καθημερινή τους εργασία. Για 49 δολάρια το μήνα, είναι ένα λιγότερο άγχος για τους ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική επιχείρηση.
«Τα δύο μεγαλύτερα ζητήματα για τους επισκέπτες είναι «Ποιος είναι ο κωδικός πρόσβασης στο Wi-Fi;» και «Πότε βγάζουμε τα σκουπίδια;» εξηγεί ο Σαπίρο στο Business Insider. «Εμείς επιλύουμε το ένα από τα δύο»
Πώς λειτουργεί
Με 49 δολάρια το μήνα, οι πελάτες της Can Monkey γνωρίζουν ότι οι κάδοι τους θα παραλαμβάνονται και θα επιστρέφονται εγκαίρως και σύμφωνα με τα τοπικά δρομολόγια.
Οι χρήστες κατεβάζουν την εφαρμογή Can Monkey και μπορούν να γράφουν προσαρμοσμένες οδηγίες για τον υπεύθυνο για την αποκομιδή των σκουπιδιών τους, που ονομάζεται runner. Η εταιρεία έχει σήμερα 500 ενεργούς δρομείς.
Οι δρομείς λειτουργούν όπως οι οδηγοί των Doordash, Uber Eats ή Grubhub, δήλωσε ο Shapiro. Συνδέονται στην εφαρμογή όποτε θέλουν να μαζέψουν κάποιες ώρες και η Can Monkey τους παρουσιάζει μια διαδρομή που, για παράδειγμα, θα χρειαστεί μια ώρα για να ολοκληρωθεί και θα πληρώσει 40 δολάρια. Οι δρομείς μπορούν να επιλέξουν να κάνουν όσες διαδρομές θέλουν στην περιοχή τους.
Σύμφωνα με τον Σαπίρο πολλοί οδηγοί αναλαμβάνουν τις διαδρομές Can Monkey εκτός ωραρίου από τις άλλες δουλειές τους.
Πελάτες από το Facebook
Η Can Monkey βρήκε πελάτες ξεκινώντας ομάδες στο Facebook για οικοδεσπότες και ιδιοκτήτες της Airbnb. Τα μέλη χρησιμοποιούν τα φόρουμ για να ζητήσουν συμβουλές, όπως πώς να βρουν καλές υπηρεσίες καθαρισμού, ή να μοιραστούν προβλήματα, όπως πώς να αντιμετωπίσουν έναν φιλοξενούμενο που κάνει ζημιές στην ιδιοκτησία.
Από την ίδρυσή της, η Can Monkey έχει επεκταθεί σε 18 διαφορετικές αγορές, όπως το Μαϊάμι, το Όστιν, το Ντένβερ και το Σαν Ντιέγκο. Οι πιο πολυσύχναστες αγορές της είναι η αρχική της βάση, το Scottsdale και το Ορλάντο, οι οποίες προσελκύουν ταξιδιώτες όλο το χρόνο.
Οι υπάλληλοι του Can Monkey έχουν δει καλεσμένους να πετούν ολοκαίνουργιες βαλίτσες, ελάχιστα χρησιμοποιημένα περίτεχνα διακοσμητικά πάρτι και διάφορα απίθανα αντικείμενα.«Θα μπορούσε να υπάρξει μια ολόκληρη άλλη επιχείρηση που θα αγοράζει και θα μεταπωλεί τα πράγματα που αφήνουν πίσω τους οι επισκέπτες στα Airbnbs» καταλήγει ο Σαπίρο
ot.gr