Οι νέες προτιμήσεις των ταξιδιωτών – Τι αλλάζει
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣΜΟΣΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 22 Ιανουαρίου 2024 fonisalaminas
Ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι τώρα, ο κόσμος δείχνει μεγαλύτερη έφεση για ταξίδια, τα κλείνει πολύ νωρίτερα και είναι διατεθειμένος να ξοδέψει και περισσότερα, αρκεί να έχει περισσότερες εμπειρίες σε ένα πιο βιώσιμο και «πράσινο» περιβάλλον.
Η τελευταία παγκόσμια ταξιδιωτική μελέτη της Sabre Corporation, μιας εταιρείας λογισμικού και τεχνολογίας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας αποκαλύπτει μια σημαντική αλλαγή στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές και προτιμήσεις για το 2024, όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία.
Η μελέτη δείχνει μια νέα αυτοπεποίθηση μεταξύ των τουριστών, με τους ταξιδιώτες αναψυχής να προγραμματίζουν τα ταξίδια πολύ νωρίτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα, κλείνουν τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες πριν, γεγονός που σηματοδοτεί μια σαφή απόκλιση από τις τάσεις του παρελθόντος. Είναι ενδιαφέρον ότι η τάση αυτή αποκλίνει από τα συμβαίνοντα στα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι.
Θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα
Από οικονομική άποψη, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι θα ξοδέψουν ένα παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως και το 2023, αλλά ένα σημαντικό 40,7% αναμένεται να αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών της Generation Z (γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012). Αυτό αντανακλά έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για τα ταξίδια στον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πλουσιότερες εμπειρίες.
Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ότι το ταξίδι σε ζευγάρια, είναι μια κυρίαρχη τάση το 2024, που πιθανόν οφείλεται στην επιθυμία για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Η τάση αυτή, ωστόσο, διαφέρει από περιοχή σε περιοχή.
Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι αξιοσημείωτα πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου.
Κερδίζει έδαφος η βιωσιμότητα
Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε προτεραιότητα, με όλους τους ερωτηθέντες να εκφράζουν την προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα είναι μάλιστα έτοιμο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αυξανόμενη συνείδηση σχετικά με περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού.
Όσον αφορά τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής και των επαγγελματιών ταξιδιωτών συνεχίζουν να αποκλίνουν. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην αποδοτικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά ελαφρύτερα ταξίδια χωρίς παραδοτέες αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και την άνεση, με την επιλογή της θέσης να αποτελεί κοινή προτεραιότητα και για τις δύο ομάδες.
Οι ανέσεις της Generation Z
Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να επενδύουν περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ σε σύγκριση με σε σχέση με τους ομολόγους τους των επιχειρήσεων, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή των καθισμάτων. Η κύρια ανησυχία της Generation Z είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής των αποσκευών, ένα συναίσθημα που πιθανότατα επηρεάζεται από τα ποσοστά περιστατικών μετά την πανδημία και την αυξημένη ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα.
Αυτές οι εξελισσόμενες τάσεις θέτουν προκλήσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση του περιεχομένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.
Ο Ανδρέας Συρίγος, περιφερειακός ανώτερος διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη και τις Βόρειες χώρες της Sabre Travel Solutions, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων: «Με την αξιοποίηση των παγκόσμιων δεδομένων της Sabre Services, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία, σημειώνει ο κ. Συρίγος, μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να συμβαδίζουν με τις δυναμικές προτιμήσεις των σημερινών ταξιδιωτών και να διασφαλιστεί ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει ευέλικτη στις απαιτήσεις της αγοράς».
ot.gr