Υποβολή την ύστατη στιγμή θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε. Υποβολή την ύστατη στιγμή θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε.
ΕΡΩΤΗΣΗ Αθήνα, 15/12/2023 Του: Βασίλειου Βιλιάρδου, Βουλευτή Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών ΘΕΜΑ:... Υποβολή την ύστατη στιγμή θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 15/12/2023

Του: Βασίλειου Βιλιάρδου, Βουλευτή Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: «Ανάγκη για θεσμοθέτηση της εναλλακτικής χρήσης εκ μέρους των δικαιούχων μαγνητικής κάρτας ή κουπονιών στην διαδικασία της παροχής τροφίμων προς απόρους από τις αρμόδιες κρατικές Υπηρεσίες»

Κύριοι Υπουργοί,

Δεχόμαστε κάποιες διαμαρτυρίες ενδιαφερόμενων για το ότι ο τρόπος διανομής των τροφίμων στους απόρους (Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους – ΤΕΒΑ), είναι απαρχαιωμένος, με συνέπεια να δημιουργούνται προβλήματα στους λήπτες και τελικά, να μην μπορούν να αξιοποιηθούν από όλους τους λήπτες-δικαιούχους τα τρόφιμα που διανέμονται και πολλά από αυτά να καταλήγουν στα σκουπίδια. Επιπλέον, εκ του δεδομένου ότι η διανομή τροφίμων γίνεται μια φορά το μήνα, το βάρος των πακέτων προς παραλαβή, ενίοτε, είναι πολύ μεγάλο και όποιος δικαιούχος δεν έχει δικό του μεταφορικό μέσο, πρακτικά, δεν μπορεί να τα μεταφέρει στον χώρο κατοικίας του. Επίσης, μας δηλώνεται, πως επειδή διανέμονται τρόφιμα, τα οποία για να καταναλωθούν, χρειάζονται μαγείρεμα, συμβαίνει, πολλοί δικαιούχοι, είτε λόγω διαφόρων προβλημάτων υγείας και ελλιπούς σωματικής αντοχής, είτε λόγω διακοπής της ρευματοδότησης στα οικήματά τους για λόγους οφειλής, να μη μπορούν να μαγειρέψουν όσα παραλαμβάνουν, με αποτέλεσμα να τους είναι άχρηστα. Πέραν από το τελευταίο, υπάρχει και το ζήτημα της έλλειψης δυνατότητας συντήρησής τους για μια σειρά από παράγοντες, όπως η μη δυνατότητα λειτουργίας ψυγείου, που άπτεται του τελευταίου ως άνω αναφερόμενου κωλύματος.

Παράλληλα, κατόπιν σχετικής διερεύνησης επί του θέματος, λάβαμε πληροφορίες περί του ότι ακόμα και στελέχη δημοτικών Κοινωνικών Υπηρεσιών προκρίνουν ως πιο πρόσφορη μέθοδο παράδοσης τροφίμων αυτήν της προμήθειάς τους με ειδική μαγνητική κάρτα ή κουπόνια, καθώς, με τον τρόπο αυτό θα απεμπλακεί από την ανάγκη δέσμευσης εργατοωρών πολυάριθμου προσωπικού υπηρετούντων στις δημοτικές Υπηρεσίες ο εκάστοτε Δήμος, κάθε φορά που διεξάγεται διανομή τροφίμων. Αναλόγως, το τελευταίο προτεινόμενο κρίνεται ως η πλέον προσφορότερη μέθοδος παράδοσης τροφίμων στα πλαίσια της κοινωνικής βοήθειας και από τους δικαιούχους του κοινωνικού συσσιτίου των Δήμων, αφού, ακόμα και αυτή η μέθοδος παροχής κοινωνικής βοήθειας υλοποιείται, κατά τις πληροφορίες μας, από επί τούτου ευρω-

παϊκό πρόγραμμα, απαλλάσσοντας τους δικαιούχους από τα προβλήματα της περιστασιακής ακαταλληλότητας του διανεμόμενου φαγητού, της κατ’ οίκον μεταφοράς και της προπαρασκευής τους, ως γεύμα.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Προτίθεσθε να λάβετε την πρόνοια να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα της εμπλοκής, είτε μαγνητικής κάρτας, είτε κουπονιών, στην διαδικασία της διανομής τροφίμων στα πλαίσια της οργανωμένης παροχής επισιτιστικής βοήθειας προς τους απόρους από κρατικές Υπηρεσίες, με σκοπό να διευκολυνθεί εκείνη η μερίδα δικαιούχων, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, είτε με την καταλληλότητα και την συντήρηση των ποσοτήτων των διανεμόμενων τροφίμων, είτε με την διαδικασία της μεταφοράς τους κατ’ οίκον και της προπαρασκευής τους, ως γεύμα;

Ο ερωτών βουλευτής
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΙΛΙΑΡΔΟΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ
& ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Για τη Διοικητική Υποστήριξη
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Αθήνα

Αριθ. Eσωτ. Πρωτ.:119

ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων Δ/νση Κοιν/κού Ελέγχου Τμήμα Ερωτήσεων

KOIN. : Πολιτική Γραμματεία Υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας

ΘΕΜΑ: «Ανάγκη για θεσμοθέτηση της εναλλακτικής χρήσης εκ μέρους των δικαιούχων μαγνητικής κάρτας ή κουπονιών στην διαδικασία της παροχής τροφίμων προς απόρους από τις αρμόδιες κρατικές Υπηρεσίες».

ΣΧΕΤ: Η αριθ. πρωτ. 2299/15-12-2023 Ερώτηση.

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατατέθηκε στη Βουλή από το βουλευτή   κ. Βασίλειο Βιλιάρδο, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα :

Με τον αριθ. 223/2014 Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2014 ιδρύθηκε το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους. Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους υλοποιείται μέσω αποκεντρωμένων προμηθειών, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο περί προμηθειών δημοσίου τομέα. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία υπαγορεύεται από το δίκαιο της ΕΕ έτσι ώστε να διαφυλάσσονται οι βασικές αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης, του ανοιχτού ανταγωνισμού και της ορθής διαχείρισης των διαδικασιών.

Με την εκτελεστική Απόφαση (ΕΕ)C(2014)9803 final της 15ης Δεκεμβρίου 2014 εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠΙ) για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ), σύμφωνα με το οποίο η χρηματοδότηση καταβάλλεται στον Επικεφαλής Εταίρο/Δικαιούχο, ο οποίος, και μόνο αυτός, διενεργεί τους διαγωνισμούς για την προμήθεια τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής για ολόκληρη την Κοινωνική Σύμπραξη και μεριμνά για την κάλυψη των διοικητικών αναγκών των εταίρων στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος. Ως εκ τούτου ο ρυθμός υλοποίησης επηρεάζεται από το θεσμικό πλαίσιο περί δημοσίων συμβάσεων και τις προθεσμίες που προβλέπονται από αυτό.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το προοίμιο του αριθ. 223/2014 Κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2014 και συγκεκριμένα την παρ. 7 «Το

Ταμείο αναμένεται να ενισχύσει την κοινωνική συνοχή συμβάλλοντας στη μείωση της φτώχειας, και εν τέλει στην εξάλειψη των χειρότερων μορφών φτώχειας στην Ένωση με την υποστήριξη εθνικών συστημάτων που παρέχουν μη οικονομική βοήθεια για την ανακούφιση της στέρησης τροφής και της σοβαρής υλικής στέρησης ή/και να συμβάλλει στην κοινωνική ένταξη των απόρων».

Ως εκ τούτου μέσω του Ταμείου υποστηρίζονται Εθνικά Συστήματα μέσω των οποίων διανέμονται στους απόρους Τρόφιμα  και Βασική Υλική Συνδρομή,  καθώς επίσης και δραστηριότητες σχετικά με τη συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση και διανομή δωρεών τροφίμων. Πάντως, ως προς την αντικατάσταση της επισιτιστικής συνδρομής από προπληρωμένη κάρτα – κουπόνια, οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν επισημάνει, ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται ρητά από τους κανονισμούς της.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ


ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 4/1/2024

Των: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Υποβολή την ύστατη στιγμή θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε.»

Κύριε Υπουργέ,

Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι η Κυβέρνηση σε μείζονα ζητήματα, τα οποία άπτονται εφαρμογής οδηγιών της Ε.Ε. προς όφελος της χώρας μας, αμελεί ή αδιαφορεί να προβεί στις δέουσες ενέργειες. Έτσι, κι ενώ είχε ερωτηθεί στο παρελθόν πολλάκις αφ’ ημών ποια είναι η πρόθεσή της και τι θα πράξει για την εκπόνηση και υποβολή θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε., αγνόησε ακόμη και την πιο πρόσφατη ερώτησή μας, αφού έμεινε αναπάντητη (Αρ. Πρωτ. Ερώτ. 3569/26-1-2021). Το δε ζήτημα καθίσταται επιπρόσθετα μέγιστης αδιαφορίας από μέρους του ΥΠΕΝ, λόγω του δεδομένου ότι με τον Ν. 4546/2018 ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η Οδηγία 2014/89/ΕΕ, «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό»), όπου βάσει της παρ. 3, του άρθρου 15, της Οδηγίας 2014/89/εΕ: «Τα θαλάσσια χωροταξικά σχέδια που αναφέρονται στο άρθρο 4 (με τίτλο: Θέσπιση και εφαρμογή θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού) θεσπίζονται το συντομότερο δυνατό και το αργότερο έως την 31η Μαρτίου 2021» https://eur-lex.europa.eu/legal- content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014L0089&from=es. Ωστόσο κι αφού η Κυβέρνηση δεν προέβη στις απαραίτητες ενέργειες εκπόνησης και κοινοποίησης των θαλασσίων χωροταξικών σχεδίων στην Ε.Ε., μοιραία αποφασίστηκε από αυτήν η παραπομπή της χώρας μας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε όπως, έστω την ύστατη στιγμή, προβείτε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες εκπόνησης και κοινοποίησης των θαλασσίων χωροταξικών μας σχεδίων, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπομπή της χώρας μας στο Δικαστήριο της Ε.Ε., το οποίο θα σήμαινε το λιγότερο επιβολή προστίμου κάποιων εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του πολύπαθου ελληνικού λαού;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Υπηρεσία Συντονισμού
Γραφείο Νομικών & Κοινοβουλευτικών Θεμάτων

Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΥΠΣΥΝ/2018/30

Ηµ/νία: 09/02/2024

ΠΡΟΣ: Βουλή των Ελλήνων

ΚΟΙΝ.: Βουλευτές κ.κ.:

  • Βελόπουλο Κυριάκο
  • Χήτα Κωνσταντίνο

ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε Ερώτηση»

ΣΧΕΤ: Η με αριθμό πρωτ. 2465/8-1-2024 Ερώτηση

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από τους ανωτέρω αναφερόμενους Βουλευτές, σας γνωστοποιούμε ότι επί του του ζητήματος που τίθεται η εθνική αντιπροσωπεία ενημερώθηκε αναλυτικά στις 15-1-2024 στο πλαίσιο της συζήτησης σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης. Παραθέτουμε αποσπάσματα από τα Πρακτικά της Βουλής:

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας):

«Επί της ουσίας του θέματος, αναφέρεστε στη θαλάσσια χωροταξία. Εδώ και εκατό χρόνια -και αναφέρομαι οριζόντια σε θέματα χωρικού σχεδιασμού- υπάρχει το Εθνικό Χωρικό Σχέδιο στη χερσαία ζώνη -θα αναφερθώ μετά σε αυτό- αλλά και η Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον θαλάσσιο σχεδιασμό. Σε αυτόν αναφέρεστε με την επίκαιρη ερώτησή σας.

Πού βρισκόμαστε σήμερα -θα απαντήσω πρώτα επί της ουσίας του θέματος- στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και τι εξελίσσεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία;

Σήμερα που μιλάμε, η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο, όπως αναφέρετε και εσείς στην ερώτησή σας, αιτιολογημένης γνώμης. Και στο Κολλέγιο των Επιτρόπων -το αναφέρετε και εσείς- στις 20 Δεκεμβρίου του 2023, αποφασίστηκε η κατάθεση πρώτης προσφυγής προς το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η εν λόγω πρώτη παραπομπή και η ενδεχόμενη πρώτη καταδικαστική απόφαση -αναφέρω τα τυπικά όχι για να σταθώ σε αυτά, αλλά για να εξηγήσω αμέσως μετά, για να μη φτάσουμε στο τελικό στάδιο το πού βρισκόμαστε και πώς θα εξελιχθεί ο σχεδιασμός- και η όποια μετά από την πρώτη καταδικαστική απόφαση, που μπορεί να υπάρξει από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν συνεπάγεται και πρόστιμο.

Σε ό,τι αφορά την προσφυγή, ακόμη δεν έχει περιέλθει στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, για να λάβουμε γνώση, για να μπορώ να σας πω και περισσότερα.

Σε ό,τι αφορά την ουσία του θέματος, ρωτάτε ποιες είναι οι υπηρεσίες, ποια είναι τα συναρμόδια Υπουργεία για την ολοκλήρωση του θαλάσσιου σχεδιασμού και του χωροταξικού θαλάσσιου σχεδιασμού. Αρμόδια αρχή είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διά του αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος, αυτόν που έχει την αρμοδιότητα σήμερα. Σήμερα, η δική μου αρμοδιότητα είναι ο χωρικός σχεδιασμός.

Αρμόδια Επιτροπή, παρακάτω -εντός του Υπουργείου Περιβάλλοντος- και Γραμματεία είναι η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος και ακόμη πιο εξειδικευμένα, η Διεύθυνση Χωροταξικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Αυτά σε ό,τι αφορά την παρέμβαση από το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο, αλλά να πω και ποια είναι τα πρόσθετα συναρμόδια Υπουργεία.

Συναρμόδια Υπουργεία είναι άλλα εννέα. Είναι το Υπουργείο Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής Άμυνας, Πολιτισμού, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Τουρισμού. Προτεραιότητα στη συναρμοδιότητα έχει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που πρέπει να εκφράσει τη σύμφωνη γνώμη του για τις προδιαγραφές σύνταξης των θαλάσσιων χωροταξικών πλαισίων. Και καθοριστικής σημασίας -νομίζω ότι και εσείς το αντιλαμβάνεστε- είναι η εμπλοκή του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο θαλάσσιος χωρικός σχεδιασμός περιλαμβάνει δύο φάσεις. Η πρώτη είναι η Εθνική Χωρική Στρατηγική για τον Θαλάσσιο Χώρο. Για αυτό -και θα αναφερθώ στις λεπτομέρειές του μετά- έχει ήδη εγκριθεί από το Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας, που υπάρχει και είναι συγκροτημένο για τέτοια θέματα.

Στα πλαίσια του θαλάσσιου χωροταξικού υπό τον τίτλο «ΘΑΛ-ΧΩΡ», Διασυνοριακή Συνεργασία μαζί με την Κύπρο για την εφαρμογή του θαλάσσιου χωροταξικού -χρηματοδοτούμενο το πρόγραμμα αυτό από το INTERREG- μέσα από την ομάδα μελέτης που εκπονεί τα σχέδια που αναφέρουμε είναι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Το Σχέδιο Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο, η πρώτη φάση…

Ήδη έχει ολοκληρώσει την Εθνική Χωρική Στρατηγική -την πρώτη φάση- και έχει εγκριθεί και από το Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας και αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη παράλληλα και ταυτόχρονα και η πρώτη πιλοτική κίνηση της Θαλάσσιας Χωρικής Ενότητας Βορείου Αιγαίου, όπου καθορίζονται και προδιαγραφές. Είναι πιλοτική, για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες χωρικές ενότητες που αφορούν στον θαλάσσιο χώρο.

Σας είπα ότι είναι δύο οι φάσεις, πέρα από την εθνική χωρική στρατηγική, έχουμε και τα επιμέρους χωροταξικά πλαίσια για τις θαλάσσιες ζώνες. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι σε εξέλιξη πιλοτικά η πρώτη που αναφέρθηκα στο βόρειο Αιγαίο, όπου θα οριστούν και οι προδιαγραφές που θα ισχύσουν για τις υπόλοιπες τρεις ζώνες. Στη συνέχεια, για να ολοκληρωθεί και να εγκριθεί, θα έρθει στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση η εθνική χωρική στρατηγική για τον θαλάσσιο χώρο, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Υπουργού του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και μετά θα ενημερωθεί η Βουλή γι’ αυτό τον σχεδιασμό. Αυτό είναι το τελετουργικό της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για να εγκριθεί η εθνική στρατηγική.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους τέσσερις ζώνες που πιλοτικά έχουμε ξεκινήσει και τις υπόλοιπες τρεις, δεν είναι κάτι που θα τελειώσει σε έναν χρόνο. Θέλω να είμαι ειλικρινής, διότι όλες οι διαδικασίες έχουν κάποιες φάσεις που πρέπει να τηρηθούν και δημόσια διαβούλευση και στρατηγικές μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όμως, είμαστε εδώ για να τις ολοκληρώσουμε, για να μην αφήνουμε εκκρεμότητες και σίγουρα να διαμορφώνουμε συνθήκες στήριξης εθνικών συμφερόντων που αναφερθήκατε κι εσείς, αλλά με τάξη και με ασφάλεια. Και η ασφάλεια δεν έχει να κάνει μόνο σε εθνικό, αλλά και σε νομικό επίπεδο, επειδή είστε και νομικός στις δραστηριότητες.

Τώρα δυο λέξεις παραπάνω για την έννοια σχεδιασμός, εφόσον έχουμε και δυο λεπτά, κύριε Πρόεδρε, γιατί ένα- δύο λεπτά θα χρειαστώ.

Αναφερθήκατε σε ειδικά χωροταξικά πλαίσια, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, παράδειγμα στον ορυκτό πλούτο, στη βιομηχανία, στις υδατοκαλλιέργειες. Είναι ένα συνολικό πλέγμα σχεδιασμού που έχει επίπεδα, ξεκινώντας από εθνικό στρατηγικό πλαίσιο, περιφερειακό πλαίσιο και πηγαίνοντας κατά τόπον, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Αυτή είναι η στρατηγική εξέλιξη του σχεδιασμού στο χώρο, στο να βάλουμε κανόνες δηλαδή τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται παντού. Είναι ένα διαχρονικό κενό.

Σήμερα που συζητάμε, στον χερσαίο χώρο, εξελίσσεται στο 80% της επικράτειας στο να βάλουμε χρήσεις γης, όρους δόμησης, αυτά που αναφέρατε και για τον θαλάσσιο χώρο πριν, αυτά που δεν έγιναν τα τελευταία εκατό χρόνια. Και όλα αυτά για να υπάρχει και ασφάλεια δικαίου με Προεδρικά Διατάγματα περίπου τριακόσια και για πρώτη φορά συνολικά στην πατρίδα μας να βάλουμε τάξη και κανόνες. Οι ίδιες αρχές ισχύουν και για τον θαλάσσιο χώρο που έχει τις ιδιαιτερότητες λόγω θέσης της χώρας μας που γνωρίζετε. Δεν θέλω να κάνω περαιτέρω ανάλυση της λέξης, όμως σε κάθε περίπτωση είμαστε εδώ ό,τι εκκρεμότητα να την κλείσουμε.».

Ο Υφυπουργός
Νικόλαος Ταγαράς

error: Content is protected !!