ΥΠΕΝ: ρυθμίσεις για αυθαίρετα στο κύμα, λατομεία σε δάση και ιδιώτες στην ΚΥΔΟΜ ΥΠΕΝ: ρυθμίσεις για αυθαίρετα στο κύμα, λατομεία σε δάση και ιδιώτες στην ΚΥΔΟΜ
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανοίγει την υπαγωγή  αυθαιρέτων για ακίνητα που χαρακτηρίζει «δημοσίου ενδιαφέροντος» ακόμη και στον παλαιό αιγιαλό και νομιμοποιεί αυθαίρετες τουριστικές εγκαταστάσεις στην... ΥΠΕΝ: ρυθμίσεις για αυθαίρετα στο κύμα, λατομεία σε δάση και ιδιώτες στην ΚΥΔΟΜ

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ανοίγει την υπαγωγή  αυθαιρέτων για ακίνητα που χαρακτηρίζει «δημοσίου ενδιαφέροντος» ακόμη και στον παλαιό αιγιαλό και νομιμοποιεί αυθαίρετες τουριστικές εγκαταστάσεις στην Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας, ενω διευκρινίζει ότι «κανένα εκ των δύο άρθρων δεν συνδέεται με το άνοιγμα ή μη της κατηγορίας 5 των αυθαιρέτων». Παράλληλα ρυθμίζει δικαιώματα ιδιωτών για λατομεία σε δάση και ενεργοποιεί την άμεση στελέχωση της Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης (ΚΥΔΟΜ),  με δυνατότητα «να συνεπικουρούν στο έργο της ιδιώτες».

Οι σχετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στις πολεοδομικές χωροταξικές ρυθμίσεις του νέου πολυνομοσχεδίου με τίτλο: «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων», που το ΥΠΕΝ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση μέσω του opengov.gr από τις 29 Αυγούστου 2024 έως τις 12 Σεπτεμβρίου 2024.

Η νέα νομοθετική τρύπα για τα αυθαίρετα 

Το ΥΠΕΝ έχει ανακοινώσει ότι θα επανεξετάσει το θέμα της επαναφοράς δυνατότητας υπαγωγών αυθαιρέτων κατηγορίας 5 (μεγάλα αυθαίρετα με πολεοδομικές υπερβάσεις άνω του 40% ή κτίσματα χωρίς οικοδομική άδεια) για ιδιωτικά ακίνητα στο μέλλον, αφού πρώτα ολοκληρώσει πρόγραμμα κατεδαφίσεων αυθαιρέτων.

Στο μεταξύ με τις διατάξεις στο νέο πολυνομοσχέδιο προχωρά σε υπαγωγή σε τακτοποίηση νέων αυθαιρέτων όπως σημειώνει το υπουργείο «προς  επίλυση χρόνιων προβλημάτων, που αφορούν στην αξιοποίηση ακινήτων της δημόσιας περιουσίας λόγω εγκατάστασης σε αυτά αυθαίρετων κατασκευών με λειτουργική και στατική εξάρτηση με το νόμιμο κτίριο».



Με νεότερη ενημέρωση το ΥΠΕΝ διευκρινίζει ότι «κανένα εκ των δύο άρθρων δεν συνδέεται με το άνοιγμα ή μη της κατηγορίας 5 των αυθαιρέτων».

Αυθαίρετα σε παλαιό αιγιαλό, με εισήγηση ΚΕΣΥΠΟΘΑ και τεχνική έκθεση μηχανικού

Συγκεκριμένα η νέα ρύθμιση αφορά στα ακίνητα: «τα οποία ανήκουν στο Δημόσιο κατά ποσοστό ανώτερο του 50% και τα διαχειρίζονται η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. ή δημόσιες επιχειρήσεις, στις οποίες το Δημόσιο είναι κύριος του συνόλου ή άνω του 51%, καθώς και ακίνητα που βρίσκονται ή θα περιέλθουν στην κυριότητα της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε» (σύμφωνα με  την περίπτωση ζ, του άρθρου 114 του νόμου 4495/2017 Α’167).



Καλύπτει κατ΄ εξαίρεση της σχετικής απαγόρευσης τις «περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων εντός του παλαιού αιγιαλού, εφόσον υφίστανται νομίμως εμπράγματα δικαιώματα πολιτών που προϋφίστανται της σχετικής οριοθέτησης του παλαιού αιγιαλού, καθώς και οι περιπτώσεις στον παλαιό αιγιαλό για τις οποίες εκκρεμεί δικαστική απόφαση, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, για την εξαίρεση των κτισμάτων σύμφωνα με τη σχετική χάραξη» (σύμφωνα με την περ. ζ της παρ. 2 του άρθρου 89, του νόμου 4495/2017 Α’167). Και προβλέπεται τακτοποίηση της μεγάλης γκάμας αυθαιρέτων της δημόσιας περιουσίας, τα οποία βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές της Αττικής και ολόκληρης της χώρας μετά από θετική εισήγηση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ και με τεχνική έκθεση μηχανικού.

Σκοπός δημοσίου συμφέροντος η άντληση εσόδων

Στα ακίνητα αυτά της δημόσιας περιουσίας «η αξιοποίηση τους  εξυπηρετεί, μέσω των εσόδων που εξ αυτών δημιουργούνται, σκοπούς δημοσίου συμφέροντος» λέει το ΥΠΕΝ στην αιτιολογική έκθεση και εξηγεί σχετικά με την τακτοποίηση τους ως αυθαιρέτων ότι: «λαμβάνοντας υπόψη και την ιδιαιτερότητα των ενιαίων κτιρίων με λειτουργική και στατική εξάρτηση, όπου υφίσταται αδυναμία της εν μέρει κατεδάφισης αυτών, εισάγεται ειδική ρύθμιση».

Η νομοθετική διάταξη

Η σχετική νομοθετική διάταξη «ειδικές περιπτώσεις υπαγωγών κατασκευών ακινήτων δημόσιου ενδιαφέροντος – Τροποποίηση άρθρου 114 ν. 4495/2017» (άρθρο 65) στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ διατυπώνεται ως εξής:



«Στο άρθρο 114 του ν. 4495/2017 (Α’167), περί αυθαιρέτων κατασκευών ακινήτων δημοσίου ενδιαφέροντος, προστίθεται παρ. 2 Α ως εξής: «2Α. Σε περίπτωση που τμήμα κτιρίου εντός ακινήτου της περ. ζ της παρ. 1 βρίσκεται εντός περιοχής της περ. ζ της παρ. 2 του άρθρου 89, δύναται να υπαχθεί στην αναστολή επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του ενιαίου ειδικού προστίμου, εφόσον υφίσταται θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων σχετικά με την τεχνική αδυναμία κατεδάφισης αυτού ύστερα από υποβολή σχετικής τεχνικής έκθεσης μηχανικού.».

Νομιμοποίηση αυθαιρέτων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα με «διόρθωση σφάλματος»

Με άλλη νομοθετική διάταξη στο νέο πολυνομοσχέδιο, το ΥΠΕΝ δίνει δυνατότητα νομιμοποίησης και προβλέπει τη διατήρηση αυθαιρέτων κτισμάτων στην Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας, σε «ακίνητα τουριστικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται εγκατεστημένες σε ακίνητα του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων του Ταμείου Αξιοποίησης του Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου», με «διόρθωση σφάλματος» σε παλαιότερο διάγραμμα του Προεδρικού Διατάγματος του 2004, που προέβλεψε προστασία και απομάκρυνση αυθαίρετων χρήσεων από την παράκτια ζώνη της Αττικής.



Η σχετική ρύθμιση που προωθεί το ΥΠΕΝ προβλέπει ότι«Τουριστικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εγκατεστημένες σε ακίνητα του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων του Ταμείου Αξιοποίησης του Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, και οι οποίες υφίστανται προ της έναρξης ισχύος του από 1.3.2004 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 254), περί καθορισμού ζωνών προστασίας, χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην παραλιακή ζώνη της Αττικής από το Φαληρικό Όρμο μέχρι την Αγία Μαρίνα Κρωπίας, οι οποίες δεν σημειώνονται στο συνημμένο αυτού διάγραμμα, παρόλο που υφίσταντο κατά την έναρξη ισχύος του, αλλά διαθέτουν προγενέστερες αυτού διαπιστωτικές πράξεις νομιμότητας κτιριακών εγκαταστάσεων του Γενικού Γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, δύναται να διατηρούνται καθ’ υπέρβαση των περιορισμών της περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 3 και των περ. γ και ζ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ως άνω π.δ. κατά την έκταση που περιγράφονται στις διαπιστωτικές πράξεις. Αν στο ανωτέρω π.δ. δεν προβλέπεται ρητά η απομάκρυνση των χρήσεων αυτών, αυτές δύναται να διατηρούνται κατά την έκταση που διαπιστώνεται στις σχετικές πράξεις».

Οι διευκρινίσεις του ΥΠΕΝ για τις νέες τακτοποιήσεις αυθαιρέτων 

Το ΥΠΕΝ σε νεότερη ανακοίνωση του με θέμα «διευκρινίσεις ως προς τα άρθρα 64 και 65 του υπό δημόσια διαβούλευση ΝΣ του ΥΠΕΝ» αναφέρει τα ακόλουθα:

«Σημειώνεται ότι κανένα εκ των δύο άρθρων δεν συνδέεται με το άνοιγμα ή μη της κατηγορίας 5 των αυθαιρέτων. Επίσης και στις δύο περιπτώσεις εφαρμόζεται η «κόκκινη γραμμή» της 28ης. 7.2011 για την οποία το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παραμένει αμετακίνητο».

Οι εν λόγω ρυθμίσεις επιλύουν ειδικότερα ζητήματα για λόγους δημοσίου συμφέροντος.



Ειδικότερα,

Το άρθρο«64 – Διόρθωση σφάλματος περί υφιστάμενων τουριστικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται εγκατεστημένες σε ακίνητα του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων του Ταμείου Αξιοποίησης του Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» αφορά μόνο σε περιπτώσεις που διαθέτουν προγενέστερες του από 1.3.2004 πδ διαπιστωτικές πράξεις νομιμότητας κτιριακών εγκαταστάσεων του Γενικού Γραμματέα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Το άρθρο«65 – Ειδικές περιπτώσεις υπαγωγών κατασκευών ακινήτων δημόσιου ενδιαφέροντος – Τροποποίηση άρθρου 114 ν. 4495/2017»αφοράμόνο σε τμήματα κτιρίων τα οποία βρίσκονται σε ακίνητα δημοσίου ενδιαφέροντος και βρίσκονται εντός περιοχών της περ. ζ της παρ. 2 του αρ. 89 του ν. 4495/2017 όπου δηλαδή υφίσταντο περιορισμοί λόγω θέσης για την υπαγωγή. Οι περιορισμοί που σχετίζονται με το είδος της κατηγορίας αυθαιρέτου (π.χ. παύση δυνατότητας υπαγωγών αυθαιρέτων κατηγορίας 5) όπως και αυτοί της «κόκκινης γραμμής» της 28ης. 7.2011 εξακολουθούν να εφαρμόζονται καθότι πάντοτε, όπως και στις άλλες περιπτώσεις του άρθρου όπου πραγματοποιείται η προσθήκη, γίνεται σωρευτική εφαρμογή των διατάξεων».

 Αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες λατομείων που βγαίνουν από τους Δασικούς Χάρτες 

Οι ιδιοκτήτες λατομείων σε χαρακτηρισμένες δασικές εκτάσεις, που βγαίνουν από τους δασικούς χάρτες και καταφέρουν να αποδείξουν την κυριότητα της έκτασης του λατομείου ως ιδιοκτησία τους  θα πάρουν πίσω από το δημόσιο τα χρήματα που πλήρωναν τα προηγούμενα χρόνια ως μίσθωμα για την εκμετάλλευση της έκτασης ως δασικής.



Σημειώνεται σχετικά ότι η αμφισβήτηση του δικαιώματος κυριότητας του Δημοσίου επί των εκτάσεων αυτών δεν εμποδίζει την εκμετάλλευση λατομείων. Οι εκτάσεις αυτές θεωρούνται δημόσιες μέχρι την οριστική επίλυση του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος. Μέχρι την επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος αποδίδονται στο Δημόσιο τα οφειλόμενα μισθώματα και το προβλεπόμενο από τη δασική νομοθεσία αντάλλαγμα χρήσης και τηρούνται οι λοιπές απορρέουσες από τις οικείες διατάξεις υποχρεώσεις.

-«Σε περίπτωση αναγνώρισης της κυριότητας των εκτάσεων υπέρ φυσικού ή νομικού προσώπου, τα καταβληθέντα υπέρ του Δημοσίου μισθώματα επιστρέφονται στον αναγνωρισθέντα ιδιοκτήτη, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα. Επίσης επιστρέφεται το αντάλλαγμα χρήσης κατά ποσοστό 20% λόγω της διαφοράς του ποσοστού αυτού από το αντάλλαγμα χρήσης δημόσιας δασικής έκτασης, σε σχέση με αυτό της χρήσης ιδιωτικής. Η επιστροφή των μισθωμάτων κατά το πέμπτο εδάφιο γίνεται ατόκως από το Ελληνικό Δημόσιο απευθείας στον αναγνωρισθέντα ιδιοκτήτη», λέει η νέα ρύθμιση του ΥΠΕΝ.

Αλλάζει η διαδικασία αποχαρακτηρισμού λατομικών περιοχών που έχουν περιέλθει σε αδράνεια

Υπάρχουν περιπτώσεις θεσμοθετημένων λατομικών περιοχών εξόρυξης λατομικών ορυκτών (όπως μαρμάρων), στις οποίες ενώ ισχύουν απαγορευτικές διατάξεις για τη μη εκχώρηση τους για εκμετάλλευση, εν τούτοις το αρχικό καθεστώς ρύθμισης τους παραμένει αναφέρει το ΥΠΕΝ στην αιτιολογική έκθεση της ρύθμισης και εξηγεί συγκεκριμένα:

-«Υφίστανται (κυρίως) π.δ. που θέσπισαν καθεστώτα προστασίας ειδικότερων περιοχών, ορίζοντας ταυτόχρονα εντός αυτών, λατομικές ζώνες για τα ήδη λειτουργούντα λατομεία ορυκτών υλών. Σε ορισμένες, δε, από τις περιπτώσεις αυτές, θεσμοθετήθηκαν και ρυθμιστικά ή πάσης φύσεως χωροταξικά σχέδια, που καθόρισαν απαγορευτικές κατευθύνσεις για τέτοιου είδους λειτουργίες. Για τις παραπάνω περιπτώσεις ορίζονταν αρχικά μεταβατικές λειτουργίες, προκειμένου να μην αναστατωθεί η λειτουργία των αντίστοιχων λατομικών επιχειρήσεων, οι οποίες επειδή δεν συνάδουν με το καθεστώς των ρυθμίσεων που ακολούθησαν, περιέπιπταν, σε καθεστώς αδράνειας, μετά τη λήξη της αδειοδότησής τους. Με την προτεινόμενη ρύθμιση, προσδιορίζεται η διαδικασία, ώστε αυτού του είδους οι περιοχές να αποχαρακτηρίζονται».

Τι αλλάζει  για την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης του ΥΠΕΝ

Στο  νέο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ)  περιλαμβάνεται  αφενός μεν μεταβατική ρύθμιση, η οποία προβλέπει ότι για 3 χρόνια η ΚΥΔΟΜ  ασκεί αποκλειστικά τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών δόμησης της Περιφέρειας Θεσσαλίας αφετέρου δε, ρύθμιση για άμεση κάλυψη των αναγκών της Κ.Υ.ΔΟΜ. σε προσωπικό μηχανικών με ευέλικτες διαδικασίες, τοποθέτηση προϊσταμένου μετακλητού υπαλλήλου, «με τοποθέτηση υπαλλήλου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, είτε με απόσπαση υπαλλήλου από οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου» και «την Κ.Υ.ΔΟΜ. δύναται να συνεπικουρούν στο έργο της ιδιώτες κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών κατά τον ν. 4412/2016 (Α’ 147)».

Πολεοδομικές αρμοδιότητες για τη Θεσσαλία και νέα στελέχωση 

Συγκεκριμένα , όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση «εισάγεται μεταβατική διάταξη σύμφωνα με την οποία, τα τρία  πρώτα έτη λειτουργίας της Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.), αντί των αρμοδιοτήτων του άρθρου 139 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί της σύστασης Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης, η εν λόγω υπηρεσία ασκεί αποκλειστικά τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών δόμησης της Περιφέρειας Θεσσαλίας που σχετίζονται με την έκδοση βεβαιώσεων όρων δόμησης, προεγκρίσεων και εκδόσεων οικοδομικών αδειών, και αναθεωρήσεις αυτών σε ακίνητα που έχουν πληγεί από φυσική καταστροφή και υποκαθιστά αυτές. Επιπλέον, ορίζεται ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μετά από εισήγηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής, δύναται να περιλαμβάνονται στην ανωτέρω μεταβατική ρύθμιση και άλλες περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές. Περαιτέρω, στην προστιθέμενη παρ 2Α ρυθμίζονται ζητήματα στελέχωσης της Κ.Υ.ΔΟΜ. Τέλος, επέρχονται τροποποιήσεις στην παρ. 3 του άρθρου 139, αναφορικά με τον προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης, καθώς προβλέπεται πλέον θέση μετακλητού υπαλλήλου με βαθμός 2ο ειδικών θέσεων, ο οποίος θα ασκεί καθήκοντα με τριετή θητεία».

Ειδικότερα στη νομοθετική διάταξη προβλέπεται ότιη  Κ.Υ.ΔΟΜ. στελεχώνεται από τουλάχιστον 20  υπαλλήλους ως εξής:

α) 7 υπαλλήλους του κλάδου Μηχανικών ειδικότητας ΠΕ αρχιτεκτόνων μηχανικών,

β) 7 υπαλλήλους του κλάδου Μηχανικών ειδικότητας ΠΕ αγρονόμων τοπογράφων μηχανικών,

γ) 4 υπαλλήλους του κλάδου Μηχανικών ειδικότητας πολιτικών μηχανικών και

δ) 2  υπαλλήλους του κλάδου Μηχανικών ειδικοτήτων μηχανολόγων μηχανικών ή ηλεκτρολόγων μηχανικών.

Η ρύθμιση για την άμεση κάλυψη των αναγκών της Κ.Υ.ΔΟΜ. σε προσωπικό με ευέλικτη διαδικασία  προβλέπει αποσπάσεις προσωπικού από φορείς του Δημοσίου Τομέα, της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης.

Αναλυτικά η σχετική νομοθετική διάταξη με τίτλο: «άμεση κάλυψη αναγκών της Κεντρικής Υπηρεσίας Δόμησης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 160 ν.4876/2021» ( Άρθρο 70) προβλέπει:

-«Η παρ. 2 του άρθρου 160 του ν. 4876/2021 (Α’251), περί της κάλυψης των αναγκών της Κεντρικής Υπηρεσία Δόμησης (Κ.Υ.ΔΟΜ.) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Για την άμεση κάλυψη των αναγκών της Κ.Υ.ΔΟΜ., είναι δυνατή για το χρονικό διάστημα έως την πρώτη στελέχωση της Κ.ΥΔΟΜ κατά τη διαδικασία της παρ. 2Α του άρθρου 139 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), να πραγματοποιείται:

α) απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετούν σε φορείς του δημοσίου τομέα, της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) με απόφαση του αρμοδίου οργάνου των Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του φορέα προέλευσης. Οι αποφάσεις αυτές δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η λήξη της απόσπασης υπαλλήλου μπορεί να γίνει οποτεδήποτε με μόνη πράξη του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο ως άνω τερματισμός δεν γεννά κανένα δικαίωμα αποζημίωσης στον υπάλληλο του οποίου η σχέση εργασίας στην Κ.Υ.ΔΟΜ. τερματίστηκε.

β) κάλυψη έως δέκα (10) θέσεων κατηγορίας ΠΕ των ειδικοτήτων της παρ. 2Α του άρθρου 139 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), με προσλήψεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας έως τριών (3) ετών, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της αναγνώρισής τους ως συμβάσεων αορίστου χρόνου. Οι εν λόγω προσλήψεις πραγματοποιούνται κατά παρέκκλιση του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σύμφωνα με το άρθρο 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), με την έκδοση σχετικής προκήρυξης, ύστερα από έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία προσδιορίζει, ιδίως, τον αριθμό του προσωπικού που θα προσληφθεί ανά κατηγορία, τις προϋποθέσεις συμμετοχής, τα προσόντα πρόσληψης και τον τρόπο απόδειξης αυτών, τα κριτήρια επιλογής και τον τρόπο βαθμολόγησης αυτών, την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τη διαδικασία. Η προκήρυξη δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. Περίληψη της προκήρυξης δημοσιεύεται σε δύο (2) τουλάχιστον εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Νομοθετικού Έργου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία τις αξιολογεί και συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων. Το Α.Σ.Ε.Π. διενεργεί τον έλεγχο νομιμότητας, καθώς και τον κατ’ ένσταση έλεγχο και κοινοποιεί την απόφασή του στη Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου το αρμόδιο όργανο αυτής να καταρτίσει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων.

Την Κ.Υ.ΔΟΜ. δύναται να συνεπικουρούν στο έργο της ιδιώτες κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης υπηρεσιών κατά τον ν. 4412/2016 (Α’ 147).

Το προσωπικό της παρούσας έχει τις αποφασιστικές αρμοδιότητες που του ανατίθενται με τη σύμβαση εργασίας.».

Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περιοχή της Καλντέρας στη νήσο Θήρα

Προς τον σκοπό της ενίσχυσης της ασφάλειας στην περιοχή της Καλντέρας στη νήσο Θήρα (από πλευράς στατικότητας των κτισμάτων) προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ αναστολή έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης.12.2025, της έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών, καθώς και ειδικές υποχρεώσεις ως προς την εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας από τους ιδιοκτήτες και ελέγχου του συνόλου των οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί την τελευταία πενταετία από την οικεία Υπηρεσία Δόμησης.

Παρατάσεις για εγκαταστάσεις και απόβλητα στο Ελληνικό

Παρατείνεται η προθεσμία μετεγκατάστασης υπηρεσιών του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, όπως της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας (ήτοι ιδίως, των διοικητικών υπηρεσιών, υπηρεσιών καθαριότητας, διαχείρισης κλαδεμάτων, πρασίνου, αμαξοστασίου, συνεργείου οχημάτων και αποθηκών), προκειμένου να ολοκληρωθούν ομαλά οι σχετικές διαδικασίες, χωρίς έκπτωση των διοικητικών λειτουργιών.

Παρατείνεται η διάρκεια της λειτουργίας του Κεντρικού Σταθμού Μεταφόρτωσης Αποβλήτων που ευρίσκεται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, μέχρι να επέλθει η οριστική λύση του ζητήματος, προς τον σκοπό της βέλτιστης δυνατής διαχείρισης των σχετικών αποβλήτων.

Ρύθμιση για την Κυπριακή δωρεά στην πυρόπληκτη Ανατολική Αττική

Διευρύνονται οι δυνατότητες χρηματοδότησης για την υλοποίηση έργων υποδομής για την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση των πυρόπληκτων περιοχών της Ανατολικής Αττικής σε περίπτωση υπέρβασης του ποσού της δωρεάς της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 5006/2022 (Α’ 239). Αφορά στη  δαπάνη υλοποίησης του έργου καλύπτεται από τη δωρεά της Κυπριακής Δημοκρατίας που περιγράφεται στο από 19.10.2021 Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυπριακής Δημοκρατίας για την υλοποίηση έργων υποδομής για την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση των πυρόπληκτων περιοχών της Ανατολικής Αττικής.

Δάνεια σε ΔΕΥΑ

Δίδεται η δυνατότητα δανειοδότησης στις Δημόσιες Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης, από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, για έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προς διευκόλυνση της υλοποίησής τους.

Εκκαθάριση ΙΓΜΕ

Διευκολύνεται η εκκαθάριση του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και παρατείνεται η προθεσμία για την ολοκλήρωση αυτής, προκειμένου να περατωθούν ομαλά οι σχετικές διαδικασίες, προς όφελος όλων των εμπλεκομένων.

ecopress.gr

error: Content is protected !!