Περίπου 20 λεπτά ύπνου σε χώρο ανάπαυσης στον αυτοκινητόδρομο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος το βράδυ Περίπου 20 λεπτά ύπνου σε χώρο ανάπαυσης στον αυτοκινητόδρομο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος το βράδυ
Περίπου 20 λεπτά ύπνου σε χώρο ανάπαυσης στον αυτοκινητόδρομο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος το βράδυ, σε περίπτωση μεγάλης κόπωσης του οδηγού. Μελέτες... Περίπου 20 λεπτά ύπνου σε χώρο ανάπαυσης στον αυτοκινητόδρομο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος το βράδυ

Περίπου 20 λεπτά ύπνου σε χώρο ανάπαυσης στον αυτοκινητόδρομο μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος το βράδυ, σε περίπτωση μεγάλης κόπωσης του οδηγού. Μελέτες δείχνουν ότι ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος είναι 3 φορές μεγαλύτερος τη νύχτα. Στους αυτοκινητόδρομους, το 31% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνουν μεταξύ 10 το βράδυ με 6 το πρωί, παρόλο που αυτή η χρονική περίοδος αντιπροσωπεύει μόνο το 9% της κυκλοφορίας αυτοκινήτων.



Παρόλο που μπορεί η οδήγηση το βράδυ να είναι για κάποιους ευχάριστη, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο που υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, εντούτοις υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Η αυξημένη ταχύτητα, η μειωμένη ορατότητα και η υπνηλία αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα του οδηγού και οι βασικές αιτίες δυστυχημάτων. Η έρευνα που πραγματοποίησε το VINCI Autoroutes Foundation επισήμανε εκτός σε αυτές τις περιπτώσεις οι περισσότεροι οδηγοί νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση το βράδυ, καθώς η κίνηση είναι λιγότερη και δεν υπάρχει το άγχος για τον τρόπο οδήγησης των υπολοίπων οδηγών- χρηστών των αυτοκινητόδρομων.



Η οδήγηση τη νύχτα έχει επιπλέον παράγοντες κινδύνου, όπως η μειωμένη ορατότητα. Ο βασικός κανόνας κατά τη διάρκεια οδήγησης την νύκτα είναι να «βλέπεις καλά και σε βλέπουν καλά». Θα πρέπει το παρμπρίζ του αυτοκινήτου να είναι καθαρό, οι υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ τα φώτα (μεσαία και μεγάλα) σε άριστη κατάσταση και με αρκετό φως που θα φωτίζουν πολλές μεριές του οδοστρώματος. Από την άλλη, ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιεί σωστά αυτά τα φώτα, χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς που κινούνται αντίθετα με αυτόν.



‘Ασχετα αν το βράδυ δεν έχει πολλά αυτοκίνητα, ο οδηγός θα πρέπει να σέβεται τα όρια ταχύτητας. Η υψηλή ταχύτητα και με δεδομένο ότι υπάρχουν άλλες θερμοκρασίες στο οδόστρωμα, κυρίως τον χειμώνα, αλλά και γιατί δεν έχουμε την ίδια ορατότητα όπως την ημέρα, αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος. ‘Αλλωστε η αυξημένη ταχύτητα εμποδίζει τον οδηγό να αντιδράσει άμεσα σε κάποιο κίνδυνο.



Κατά τη διάρκεια οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο τη νύχτα, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται σε ένα περιβάλλον και μέρη που δεν γνωρίζει. Αυτό θα πρέπει να τον κάνει να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση και με την αντίληψή του σε υπέρτατο βαθμό. Εάν ο οδηγός είναι κουρασμένος (χασμουρητό, φαγούρα στα μάτια, άκαμπτο λαιμό κ.λπ.) πρέπει να σταματήσει στο επόμενο παρκινγκ ώστε να κάνει ένα διάλειμμα, να πιεί ενδεχόμενα έναν καφέ ή να περπατήσει λίγο. Αν έχει να κάνει μεγάλο ταξίδι, μια ανάπαυλα με λίγα λεπτά ενός μικρού ύπνου θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα.

Κυριάκος Παρασίδης – ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!