Ρομπότ της ΑΑΔΕ για φορολογικές απορίες και νέα εφαρμογή για κινητά
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝΚΟΙΝΩΝΙΑ 29 Ιανουαρίου 2025 fonisalaminas
Με τεχνητή νοημοσύνη η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Σήμερα παρουσιάζεται η εφαρμογή myDATAapp της ΑΑΔΕ που αυτοματοποιεί πλήθος συναλλαγών.
Απορίες για μια σειρά φορολογικών ερωτημάτων θα λύνει το chatbot, που σχεδιάζει ΑΑΔΕ, στο πλαίσιο της αυτοματοποίησης των συναλλαγών με τους φορολογούμενους. Παράλληλα, σήμερα παρουσιάζεται η νέα εφαρμογή myDATAapp, η οποία θα επιτρέπει τη διενέργεια πλήθους συναλλαγών φυσικών και νομικών προσώπων με την εφορία, μέχρι και την έκδοση τιμολογίων.
Σε ό,τι αφορά στη δημιουργία του chatbot, πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα της ΑΑΔΕ, καθώς φιλοδοξεί, με τη χρήση της πλέον εξελιγμένης μορφής τεχνητής νοημοσύνης, να μπορεί να απαντά σε ερωτήματα φορολογουμένων, για το σύνολο της φορολογικής νομοθεσίας.
Το εγχείρημα αποτελεί στοίχημα για την ΑΑΔΕ, με δεδομένη την πολυπλοκότητα της φορολογικής νομοθεσίας, κάτι που καταγράφεται στις χιλιάδες υποθέσεις φορολογικών ελέγχων που παραπέμπονται στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ή στα φορολογικά δικαστήρια.
Το νέο app της εφορίας
Τη νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, myDATAapp, παρουσιάζει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, η οποία θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διεκπεραίωση εν κινήσει, απλών και σύνθετων συναλλαγών με την ΑΑΔΕ.
Μεταξύ άλλων θα προσφέρει τη δυνατότητα έκδοσης τιμολογίων, αποδείξεων λιανικής, να κατεβάζουν οι φορολογούμενοι και να αποθηκεύουν έγγραφα και να έχουν πλήρη πρόσβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία και στις φορολογικές οφειλές, είτε από το κινητό τους τηλέφωνο ή από το tablet.
Η νέα εμπλουτισμένη εφαρμογή απευθύνεται βασικά σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις, καθώς τους διευκολύνει σε μια σειρά συναλλαγών, με απλές, γρήγορες και ασφαλείς διαδικασίες, ενώ διευκολύνει και μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίοι, φυσικά, έχουν λιγότερες συναλλαγές με τις φορολογικές αρχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δυνατότητες που θα προσφέρει myDATAapp της ΑΑΔΕ θα είναι μεταξύ άλλων οι ακόλουθες:
- Η έκδοση τιμολογίων και αποδείξεων λιανικής από το κινητό.
- Η έκδοση των ψηφιακών δελτίων αποστολής, η οποία σταδιακά, εντός του έτους θα καταστεί υποχρεωτική, με στόχο την παρακολούθηση από την εφορία της διακίνησης των αγαθών.
- Η τήρηση και ενημέρωση του ψηφιακού πελατολογίου, το οποίο θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους.
- Η πλήρης διαχείριση εσόδων και εξόδων: Οι επιχειρήσεις μπορούν να παρακολουθούν τα οικονομικά τους σε πραγματικό χρόνο, διατηρώντας οργανωμένα τα στοιχεία τους.
- Η διαχείριση (ενημέρωση και πληρωμή) των οφειλών τους προς την Φορολογική Διοίκηση, αλλά και η παρακολούθηση των αιτημάτων επιστροφής φόρων.
- Η πληρωμή φόρων και τελών μέσω του IRIS ή καρτών.
- Η αποθήκευση εγγράφων που αφορούν π.χ. σε αποδείξεις πληρωμής τελών κυκλοφορίας, φορολογική ενημερότητα, πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ, αντίγραφα δηλώσεων κ.λπ.
- Οι ενημερώσεις και οι ειδοποιήσεις της ΑΑΔΕ, για φορολογικές υποχρεώσεις και ραντεβού με τη φορολογική διοίκηση.
- Ο εντοπισμός υπηρεσιών και επικοινωνίας με την ΑΑΔΕ μέσω geolocation και Tap-to-Call λειτουργίας.
- Άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή appodixi για σκανάρισμα έλεγχο των αποδείξεων λιανικής, καθώς και δυνατότητα γρήγορης σύνδεσης στην εφαρμογή με PIN ή βιομετρικά στοιχεία.
businessdaily.gr