Ο «Ηλεκτρικός» αλλάζει – Νέοι συρμοί και γρηγορότερες διαδρομές στη «Γραμμή 1» Ο «Ηλεκτρικός» αλλάζει – Νέοι συρμοί και γρηγορότερες διαδρομές στη «Γραμμή 1»
Με καλούς ρυθμούς φαίνεται πως προχωρά η «ανακαίνιση» στη «Γραμμή 1» του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά, καθώς έχει ξεκινήσει η... Ο «Ηλεκτρικός» αλλάζει – Νέοι συρμοί και γρηγορότερες διαδρομές στη «Γραμμή 1»

Με καλούς ρυθμούς φαίνεται πως προχωρά η «ανακαίνιση» στη «Γραμμή 1» του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά, καθώς έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των συνολικά 14 αναβαθμισμένων συρμών. 

Μάλιστα, θέμα χρόνου είναι πλέον να φτάσουν τα πρώτα βαγόνια στην Αθήνα, ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητοι έλεγχοι ασφάλειας.



Ειδικότερα, ο πρώτος συρμός θα τεθεί σε στατικές δοκιμές τον Δεκέμβριο του 2025, δηλαδή σε 2,5 μήνες από σήμερα, σύμφωνα με τα όσα είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

Επόμενο βήμα, είναι να γίνουν οι λειτουργικές δοκιμές του συρμού στις ράγες χωρίς επιβατικό κοινό, στις αρχές του 2026. Μια διαδικασία που θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες.

Στη συνέχεια, το Μετρο θα παραλαμβάνει έναν ανακαινισμένο συρμό, κάθε μήνα και μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2027, στις ράγες της γραμμής 1 θα κινούνται οι 14 ανακαινισμένοι συρμοί.

Η πλήρης λειτουργία των νέων συρμών και υποσταθμών της Γραμμής 1 μέχρι τα τέλη του 2026, είναι ένας από τους βασικούς στόχους της αναβάθμισης, η οποία θα συμβάλλει στο να ληθούν σημαντικά προβλήματα όπως οι συχνές διακοπές λειτουργίας και οι καθυστερήσεις, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής.



Η επόμενη «μέρα»

Σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών προβλέπεται η αγορά επιπλέον 10 συρμών, με χρηματοδότηση από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο.

Η αγορά αυτή – εφόσον λάβει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – θα ανεβάσει στους 24 το σύνολο των συρμών και θα σηματοδοτήσει την πλήρη ανανέωση του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ).

Μάλιστα, οι νέοι συρμοί αναμένεται να μειώσει τις χρονοαποστάσεις στα 5 λεπτά.



Το έργο των 14 νέων συρμών

Η σύμβαση του έργου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

  • την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • την αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • την αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κ.ά.).

cnn.gr



error: Content is protected !!