Επίκαιρη ερώτηση που θα συζητηθεί στη Βουλή κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή,  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά,  Γιάννης Ραγκούσης, για την ανάγκη επέκτασης του Μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα Επίκαιρη ερώτηση που θα συζητηθεί στη Βουλή κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή,  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά,  Γιάννης Ραγκούσης, για την ανάγκη επέκτασης του Μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Επίκαιρη ερώτηση που θα συζητηθεί στη Βουλή κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή,  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, ... Επίκαιρη ερώτηση που θα συζητηθεί στη Βουλή κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή,  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά,  Γιάννης Ραγκούσης, για την ανάγκη επέκτασης του Μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επίκαιρη ερώτηση που θα συζητηθεί στη Βουλή κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή,  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά,  Γιάννης Ραγκούσης, για την ανάγκη επέκτασης του Μετρό στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα.

 Αθήνα,   31 Οκτωβρίου 2022

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε σήμερα ο Κοινοβουλευτικός  Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, καλώντας τον αρμόδιο  Υπουργό να έρθει στη Βουλή, για  να λάβει θέση η Κυβέρνηση αναφορικά με την πρόταση για επέκταση του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα, που είναι και καθολικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών και των συγκεκριμένων δήμων της Β´ Πειραιά.

Ειδικότερα, επισημαίνεται  ότι στο Ρυθμιστικό Σχέδιο του 2009 για τη Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, προβλεπόταν η επέκταση του Μετρό μέσω της Γραμμής 6 στη Δραπετσώνα, στο Κερατσίνι και στο Πέραμα, η οποία θα ξεκινούσε από Βριλήσσια-Χαλάνδρι  με ορίζοντα υλοποίησης το 2030, που όμως αφέθηκε στο απροσδιόριστο μέλλον  με το Ρυθμιστικό Σχέδιο του 2014. Επίσης, σύμφωνα με το ίδιο ρυθμιστικό σχέδιο (2014), η ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, προβλέπει τη χρήση μέσου σταθερής τροχιάς. Επιπλέον, η ίδια η διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» έχει αναφερθεί δημόσια στο πρόσφατο παρελθόν για το σχέδιο της Γραμμής 6, «Μελίσσια-Πέραμα», ένα έργο που θα διασχίζει το λεκανοπέδιο μέσου του κέντρου της Αθήνας και θα καταλήγει στο Πέραμα με 25 σταθμούς.

Ωστόσο, με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Μανιάτικα, Λιμάνι, Δημοτικό Θέατρο), στις ανακοινώσεις της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έγινε καμία αναφορά για την απόλυτη προτεραιότητα επέκτασης του Μετρό προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα και Σαλαμίνα. Από δε την ομιλία του Πρωθυπουργού, απουσίαζε παντελώς κάθε αναφορά στην επέκταση του Μετρό προς τους υπόλοιπους δήμους της Β´Πειραιά.

Συνακόλουθα, ενόψει και του έργου υποθαλάσσιας ζεύξης τους Περάματος με τη Σαλαμίνα, η υλοποίηση της επέκτασης για την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» της Γραμμής 6 έως και τη Σαλαμίνα καθίσταται ως επιτακτική προτεραιότητα:

-για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Β΄ Πειραιά που τόσο έχουν επιβαρυνθεί από άλλες δραστηριότητες εμποροβιομηχανικές,

-για τη μείωση εκπομπής αερίων ρύπων,

-για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση,

-για την οικονομική μετάβαση από και προς τις εργασίες χιλιάδων εργαζομένων,

-για την απρόσκοπτη πρόσβαση στις δομές υγείας και τις υπηρεσίες του κέντρου,

-καθώς και για την οικονομική τους ανάπτυξη.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.     Συμφωνεί η κυβέρνηση την πρότασή μας, που είναι και καθολικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών και των δήμων της Β´Πειραιά, για επέκταση του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα, και Σαλαμίνα και αν ναι, τότε για ποιο λόγο ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν έκαναν ούτε μία αναφορά στις πρόσφατες δηλώσεις τους;

2.     Έχουν ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για τη σύνταξη των μελετών και τη δέσμευση των πόρων, προκειμένου να υλοποιηθεί η επέκταση του Μετρό και στους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας και με ποιο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους;

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση, που θα συζητηθεί στη Βουλή :

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Συμφωνεί η κυβέρνηση με την πρότασή μας – που είναι και καθολικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών και των συγκεκριμένων δήμων της Β´ Πειραιά – για επέκταση του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα»;

Τα μεγάλα έργα υποδομών που βελτιώνουν αισθητά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και ωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας υπερβαίνουν τα συμβατικά όρια του πολιτικού χρόνου και εκ των πραγμάτων διατρέχουν διαδοχικές κυβερνήσεις.

Σε αυτά, συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η επέκταση των γραμμών του Μετρό και στην υπόλοιπη Αττική, καθώς και το έργο Ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας.

Το σχέδιο και η μελέτη για τη σύνδεση του Μετρό και με τους υπόλοιπους Δήμους της Β΄ Πειραιά βρίσκονται στα συρτάρια της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» πριν από το 2004. Στο Ρυθμιστικό Σχέδιο του 2009 για τη Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, προβλεπόταν η επέκταση του Μετρό μέσω της Γραμμής 6 στη Δραπετσώνα, στο Κερατσίνι και στο Πέραμα, η οποία θα ξεκινούσε από Βριλήσσια-Χαλάνδρι  με ορίζοντα υλοποίησης το 2030, που όμως αφέθηκε στο απροσδιόριστο μέλλον  με το Ρυθμιστικό Σχέδιο του 2014.

Σύμφωνα με το ίδιο ρυθμιστικό σχέδιο (2014), η ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, προβλέπει τη χρήση μέσου σταθερής τροχιάς.

Η ίδια η διοίκηση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» έχει αναφερθεί δημόσια στο πρόσφατο παρελθόν για το σχέδιο της Γραμμής 6, «Μελίσσια-Πέραμα», ένα έργο που θα διασχίζει το λεκανοπέδιο μέσου του κέντρου της Αθήνας και θα καταλήγει στο Πέραμα με 25 σταθμούς.

Ωστόσο, με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 προς Πειραιά (Μανιάτικα, Λιμάνι, Δημοτικό Θέατρο), στις ανακοινώσεις της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έγινε καμία αναφορά για την απόλυτη προτεραιότητα επέκτασης του Μετρό προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα και Σαλαμίνα.

Από δε την ομιλία του Πρωθυπουργού, απουσίαζε παντελώς κάθε αναφορά στην επέκταση του Μετρό προς τους υπόλοιπους δήμους της Β´Πειραιά.

Επισημαίνεται ότι οι περιοχές αυτές της Β΄ Πειραιά, καθώς και το νησί της Σαλαμίνας κατοικούνται από εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους και καθημερινά μετακινούνται δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι από και προς αυτές, δεδομένου ότι εκεί βρίσκονται οι προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων της Cosco με χιλιάδες εργαζόμενους, η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας, κ.ά. Επίσης, από το Πορθμείο Περάματος μετακινούνται άνω των 10.000.000 επιβατών το χρόνο, το δε νησί της Σαλαμίνας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αριθμεί άνω των 200.000 κατοίκων.

Συνακόλουθα, ενόψει και του έργου υποθαλάσσιας ζεύξης τους Περάματος με τη Σαλαμίνα, η υλοποίηση της επέκτασης για την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» της Γραμμής 6 έως και τη Σαλαμίνα καθίσταται ως επιτακτική προτεραιότητα:

-για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Β΄ Πειραιά που τόσο έχουν επιβαρυνθεί από άλλες δραστηριότητες εμποροβιομηχανικές,

-για τη μείωση εκπομπής αερίων ρύπων,

-για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση,

-για την οικονομική μετάβαση από και προς τις εργασίες χιλιάδων εργαζομένων,

-για την απρόσκοπτη πρόσβαση στις δομές υγείας και τις υπηρεσίες του κέντρου,

-καθώς και για την οικονομική τους ανάπτυξη.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.Συμφωνεί η κυβέρνηση την πρότασή μας, που είναι και καθολικό αίτημα των τοπικών κοινωνιών και των δήμων της Β´Πειραιά, για επέκταση του Μετρό και στο Κερατσίνι-Δραπετσώνα, Πέραμα, και Σαλαμίνα και αν ναι, τότε για ποιο λόγο ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν έκαναν ούτε μία αναφορά στις πρόσφατες δηλώσεις τους;

2. Έχουν ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για τη σύνταξη των μελετών και τη δέσμευση των πόρων, προκειμένου να υλοποιηθεί η επέκταση του Μετρό και στους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας και με ποιο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους;

Ο ερωτών Βουλευτής

Γιάννης Ραγκούσης

error: Content is protected !!