Οι νέες τορπίλες «γυμνασίων» έφτασαν στο Ναύσταθμο: Προ των πυλών η εποχή «SeaHake Mod4» κι ενώ αναζητούνται διακαώς και νέα υποβρύχια
ΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑ 20 Δεκεμβρίου 2024 fonisalaminas
Εντός του τροποποιημένου χρονοδιαγράμματος έφτασαν στο ναύσταθμο Σαλαμίνας, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες νέες τορπίλες «γυμνασίων».
Είναι αυτές με τις οποίες θα βάλλουν τα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής», όταν τα σχεδιαζόμενα ναυτικά γυμνάσια προβλέπουν και βολή τορπίλης κατά στόχου επιφανείας.
Πηγές από το ναυτικό επιτελείο επισημαίνουν ότι αυτές οι πρώτες τορπίλες βρίσκονται ήδη στα χέρια του έμπειρου προσωπικού της Διοίκησης Ναυτικών Όπλων και του νέου συνεργείου τορπιλών που δημιουργήθηκε για την υποδοχή, συντήρηση και φόρτωση, των SeaHake Mod4.
Ήδη εξελίσσονται οι διαδικασίες αποδοχής οι οποίες θα ολοκληρωθούν όταν, με το νέο έτος πλέον, γίνει και η πρώτη βολή «γυμνασίων» από τα υποβρύχια αναερόβιας πρόωσης που διαθέτει το Ναυτικό και που αποτελούν ως τώρα τουλάχιστον, την αιχμή του δόρατος του στόλου.
Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι παρά την σημαντικότατη καθυστέρηση που έχει σημειωθεί στο πρόγραμμα προμήθειας των νέων τορπιλών βαρέως τύπου, το γεγονός ότι τηρήθηκε η παράδοση των συγκεκριμένων τορπιλών «γυμνασίων» δείχνει ότι πολύ πιθανό το νερό να μπήκε στο αυλάκι.
Βεβαίως αυτό μένει να επιβεβαιωθεί με την παράδοση των πρώτων έξι τορπιλών μάχης, από τις συνολικά 44 SeaHake Mod4. Πάντως, ως τώρα οι Γερμανοί δεν έχουν δώσει σαφή απάντηση ώστε να προσδιορίσουν τον χρόνο για την κίνηση αυτή.
Η γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία φέρεται να διαβεβαιώνει το ναυτικό επιτελείο πως ότι θα κατασκευάζεται στην γραμμή παραγωγής, θα διανέμεται άμεσα στους παραγγελιοδόχους, ανάμεσά τους και το Πολεμικό Ναυτικό.
Με την δεδομένη καθυστέρηση που έχει καταγραφεί, στον στόλο υπολογίζουν ότι ενδεχομένως εντός του 2025, πέραν των έξι πρώτων τορπιλών, θα παραληφθούν ακόμη οκτώ- περίπου το 1/3 του συνολικού αριθμού- αν και υπάρχουν πιέσεις μήπως αυτό αλλάξει κι έτσι εντός της χρονιάς να παραδοθούν όλα τα νέα όπλα των «214».
Να υπενθυμίσουμε ότι το Ναυτικό θα έπρεπε να τις είχε παραλάβει εντός του 2023 όμως οι Γερμανοί είχαν επικαλεστεί μια σειρά από ζητήματα και προβλήματα, κυρίως στην προμήθεια των πρώτων υλών και εξαρτημάτων.
Μετά κι από την τελευταία καθυστέρηση, οι κατασκευαστές γνωρίζουν μπορεί ν’ αντιμετωπίσουν συνέπειες με ρήτρες και ενδεχόμενη αλλαγή στους οικονομικούς όρους της συμφωνίας.
Οι «μνηστήρες» της υποβρύχιας δύναμης
Την ίδια στιγμή στο ναυτικό επιτελείο οι συνομιλίες με τους «μνηστήρες» των νέων υποβρυχίων που αναζητούνται για τον Στόλο, όχι μόνο συνεχίζονται, αλλά εντατικοποιούνται.
«Αυτό δεν σημαίνει μια επερχόμενη, γρήγορη απόφαση» επισημαίνουν στρατιωτικές πηγές που παρακολουθούν τις εξελισσόμενες κινήσεις.
Από τον αρμόδιο κλάδο του Ναυτικού θέτουν διαρκώς νέα ερωτήματα προς τις κατασκευάστριες εταιρείες των υποβρυχίων. Και τα στελέχη των εταιρειών αντιλαμβάνονται ότι η Αθήνα αναζητά την εξέλιξη του υποβρυχίου 214 ή εκείνο το οποίο θα μπορεί με πλήρη επάρκεια ν’ αντιμετωπίσει τ’ αντίστοιχα τουρκικά υποβρύχια σαν τα ελληνικά κλάσης «Παπανικολής».
Από τον ίδιο κλάδο εξελίσσεται ακόμη μια «έρευνα αγοράς» που αφορά και τα Μη Επανδρωμένα Υποβρύχια, στα οποία πολλές φορές έχει αναφερθεί η πολιτική ηγεσία, η οποία μάλιστα με κάθε ευκαιρία δείχνει ξεχωριστό ενδιαφέρον για τέτοιου είδους μέσα, είτε επιφανείας, είτε κάτω απ’ αυτήν.
Εκείνο πάντως που περιμένουν στα Ναυτικό να εξελιχθεί πρώτο, είναι η απόφαση που θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης «Παπανικολής».
Και στον Στόλο ελπίζουν αυτή η απόφαση να μην αγγίξει χρονικά την καθυστέρηση για την προμήθεια νέων τορπιλών βαρέως τύπου.
Τα τέσσερα υποβρύχια τύπου 214 βρίσκονται στην δεύτερη δεκαετία επιχειρησιακής δράσης, με ότι αυτό σημαίνει για τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό μέσης ζωής και με την άφιξη των πρώτων νέων τορπιλών θεωρείται κρίσιμη η προσθήκη του λογισμικού που αφορά τις SeaHake Mod4.
hellasjournal.com