

ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΟΙ ΝΕΟΙ
Το σχόλιο της ημέρας 19 Φεβρουαρίου 2025 fonisalaminas

του Ντίνου Σ. Κουμπάτη
Μεγάλες συζητήσεις στην Ευρώπη για το πότε θα πρέπει να φεύγει το «τιμόνι» του αυτοκινήτου από τους ηλικιωμένους και καθώς μάλιστα κάθε λίγο μειώνεται το όριο ηλικίας των νέων οδηγών στους οποίους επιτρέπεται η οδήγηση, -ακόμη και με κηδεμόνα-, σε όσο γίνεται μικρότερη ηλικία.

Θα λέγαμε και εδώ πως «ο νέος είναι ωραίος», καίτοι άπειρος και αρκετά ανέμελος, και χαίρεσαι να τον βλέπεις στο τιμόνι και πολλοί γονείς, καμαρώνουν τα βλαστάρια τους και τα παίρνουν στα πόδια τους, πριν ακόμη μακρύνουν τα ποδαράκια τους και παρακολουθούν και εκστασιάζονται με τις χαριτωμενιές τους να στρίβου το τιμόνι και όπου βγει.
Να βλέπεις έναν ηλικιωμένο να οδηγεί, σε πιάνει η ψυχή σου, καθώς έχει καλλιεργηθεί η εντύπωση πως ην αύξηση της ηλικίας αυξάνει και τον κίνδυνο δυστυχημάτων και επ’ αυτών ο νόμος είναι αμείλικτος. Και όλο τους απειλούν πως φτάνει το «τέλος» τους και να κάτσουν στα αυγά τους από τα εβδομήντα και μετά.

Ωστόσο, έρχεται τώρα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και δίνει στη δημοσιότητα τα στοιχεία έρευνας, τα οποία αποδεικνύουν ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι τόσο επικίνδυνοι όσο θέλουν να τους παρουσιάσουν κάποιοι ούτε τόσο αφελείς ώστε να πίνουν και να οδηγούν ή να «τρέχουν» με ιλιγγιώδης ταχύτητες όπως συμβαίνει με νεότερους ηλικιακά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εμπλοκή ηλικιωμένων οδηγών σε τροχαία: Άνω των 65 ετών είναι 16,6%, και Άνω των 75 ετών είναι 8,06%. Τα υπόλοιπα, τα επωμίζονται οι νεότεροι.
Και να λοιπόν που «ο παλιός είναι αλλιώς» και η ηλικία δεν αποτελεί κριτήριο για την ικανότητα οδήγησης. Η οριζόντια απαγόρευση της οδήγησης για τους ηλικιωμένους είναι άδικη και δεν λαμβάνει υπόψη τις ατομικές διαφορές και ικανότητες, υποστηρίζουν άλλοι.
Οι περισσότεροι ηλικιωμένοι τονίζουν ότι αναγκάζονται να οδηγούν σε μεγάλη ηλικία γιατί στη χώρα μας δεν υπάρχουν εναλλακτική τρόποι μετακίνησης, και ακόμη γιατί με την υπογεννητικότητα, η οποία μας μαστίζει και οι νέοι μειώνονται όλο και περισσότερο, πώς θα μεταφέρονται οι ηλικιωμένοι;