Θα δούμε υδατοδρόμιο και στην Σαλαμίνα; Θα δούμε υδατοδρόμιο και στην Σαλαμίνα;
Πτητικό έργο ξεκινούν όπως όλα δείχνουν τα υδροπλάνα φέτος αρχής γενομένης από το Ιόνιο και το Αιγαίο Θα δούμε υδατοδρόμιο και στην Σαλαμίνα;

Πτητικό έργο ξεκινούν όπως όλα δείχνουν τα υδροπλάνα φέτος αρχής γενομένης από το Ιόνιο και το Αιγαίο, ενώ παράλληλα ερρίφθη και ο κύβος από την Περιφέρεια για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου στο Φάληρο, στην περιοχή του ΣΕΦ, και όχι στην Ελευσίνα.
Οι διαδικασίες από την Περιφέρεια Αττικής για τις αδειοδοτήσεις του Μητροπολιτικού και άλλων 10 σημείων ακόμη αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, μετά από 7 χρόνια καθυστερήσεων, οι οποίες άρχισαν να αίρονται μετά την ψήφιση το Φεβρουάριο του 2020 σχετικού νομοσχεδίου για τη λειτουργία του νέου μεταφορικού μέσου στη χώρα.
Από την πλευρά τους οι εταιρείες που τρέχουν το project των υδροπλάνων βρίσκονται με το χέρι στο κουμπί της έναρξης.
Όσον αφορά στα 10 υδατοδρόμια που συμπληρώνουν το σύμπλεγμα σταθμών της Αττικής εκτός του κεντρικού στο ΣΕΦ τα υπόλοιπα θα κατασκευαστούν μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις σε Ύδρα, Πόρο, Σπέτσες, Αγκίστρι, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Λαύριο, Σαλαμίνα, Αίγινα και Ελευσίνα.
Πέρα από τις όποιες κινήσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί για την φετινή χρονιά και ενώ σταδιακά ολοκληρώνεται και η στελέχωση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από την ΥΠΑ, εξομαλύνοντας τις όποιες καθυστερήσεις, ολοκληρώθηκε και η ίδρυση της Ένωσης Υδατοδρομίων με ιδρυτές και διοίκηση τις Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, ένας θεσμός που θα στηρίξει την ανάπτυξη των υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα.
Για την Σαλαμίνα η κατάσταση που ήδη διαμορφώνεται αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία. Ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη. Ο κόλπος του νησιού, με την φυσική προστασία που μπορεί και παρέχει, αφήνει περιθώρια και για περαιτέρω ανάπτυξη, κάτι που θα γίνει άμεσα αντιληπτό όταν ξεκινήσει την λειτουργία του, σε βάθος χρόνου φυσικά,το υδατοδρόμιο. Ας μην ξεχνάμε ότι η λειτουργία των υδατοδρομίων προαλείφεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε…Μαλδίβες της Ευρώπης, με τη δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. Ευρώ. Η Σαλαμίνα πρέπει να έχει και λόγω της ιστορικότητάς της το μερίδιο που της αναλογεί. Εδώ όμως θα πρέπει να πουμε και κάτι άλλο. Από τα υδατοδρόμια που έχουν αναθέσει στην Ελληνικά Υδατοδρόμια την αδειοδότησή τους, η πλειονότητα ανήκει στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία. Από τον Αργοσαρωνικό μόνο ο Πόρος έχει ,προς το παρόν τουλάχιστον, δρομολογήσει τις σχετικές διαδικασίες. Το Λιμενικό του Ταμείο έχει αναθέσει ήδη την αδειοδότησή του. Κρίνοντας από τα δικαιολογητικά γίνεται επιτακτική η ανάγκη να προχωρήσει άμεσα και το δικό μας Λιμενικό Ταμείο σε παρόμοια ενέργεια. Ας ελπίσουμε η μικροπολιτική που ασκείται αυτή τη στιγμή εναντίον του, να μην αποτελέσει τροχοπέδη στη προσπάθεια που καταβάλλεται, παρά τις σοβαρές ελλείψεις του σε προσωπικό, στην μελλοντική ανάπτυξη των λιμανιών μας όπως επίσης σε περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού μας. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της “Ελληνικά Υδατοδρόμια” αυτές είναι οι απαιτούμενες διαδικασίες:

  1. Σύμβαση συνεργασίας
    • Σύμβαση συνεργασίας μεταξύ της Αρμόδιας Τοπικής Αρχής και της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ» για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου.
  2. Εκπόνηση Τεχνικού φακέλου
    • Εγχειρίδιο λειτουργίας Υδατοδρομίου
    • Εγχειρίδιο ασφαλείας Υδατοδρομίου
    • Εγχειρίδιο αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης Υδατοδρομίου
    • Επιχειρηματικό Σχέδιο Υδατοδρομίου
    • Χάρτες με αποτύπωση των σημείων προσθαλάσσωσης και ελλιμενισμού υδροπλάνων
    • Τοπογραφικά με αποτύπωση του εξοπλισμού και των υποδομών του Υδατοδρομίου
    • Φωτογραφίες των χώρων όπου θα δημιουργηθούν τα Υδατοδρόμια
    • Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Υδατοδρομίου
    • Νομιμοποιητικά έγγραφα ιδιοκτήτη Υδατοδρομίου
    • Παράβολο υποβολής Τεχνικού Φακέλου
  3. Διαδικασία εξέτασης αιτήματος
    • Υποβολή αίτησης στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών Δ.Π.Σ.Α.Α.Α.
    • Διαβίβαση τεχνικού φακέλου από τη Δ.Π.Σ.Α.Α.Α. στις συναρμόδιες υπηρεσίες για αξιολόγηση
    • Έλεγχος Τεχνικού Φακέλου
    • Επιθεώρηση Υδατοδρομίου από την Αρμόδια Επιτροπή
    • Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Υδατοδρομίου
    • Έκδοση Άδειας Υδατοδρομίου
    Συνολικός απαιτούμενος χρόνος: 65 εργάσιμες ημέρες.
error: Content is protected !!