Συλλογή των στερεών αποβλήτων των πλοίων στα λιμάνια της χώρας – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – Κοινό Δελτίο Τύπου Π. Κουρουμπλή, Θ. Δρίτσα και Φ.Κουβέλη Συλλογή των στερεών αποβλήτων των πλοίων στα λιμάνια της χώρας – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – Κοινό Δελτίο Τύπου Π. Κουρουμπλή, Θ. Δρίτσα και Φ.Κουβέλη
Κοινό Δελτίο Τύπου των Παναγιώτη Κουρουμπλή, Νεκτάριου Σαντορινιού, Θοδωρή Δρίτσα και Φώτη Κουβέλη για το πολιτικο-επιχειρηματικό σκάνδαλο διαπλοκής που διαχρονικά  έως σήμερα εξυφαίνουν οι κυβερνήσεις... Συλλογή των στερεών αποβλήτων των πλοίων στα λιμάνια της χώρας – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – Κοινό Δελτίο Τύπου Π. Κουρουμπλή, Θ. Δρίτσα και Φ.Κουβέλη

Κοινό Δελτίο Τύπου των Παναγιώτη Κουρουμπλή, Νεκτάριου Σαντορινιού, Θοδωρή Δρίτσα και Φώτη Κουβέλη για το πολιτικο-επιχειρηματικό σκάνδαλο διαπλοκής που διαχρονικά  έως σήμερα εξυφαίνουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, γύρω από τη συλλογή των στερεών αποβλήτων των πλοίων στα λιμάνια της χώρας. 

 Τα υπόλοιπα, όταν απολογηθείτε ενώπιον της Ολομέλειας κ. Πλακιωτάκη

Ένα από τα σκάνδαλα πολιτικο-επιχειρηματικής διαπλοκής, που οι Κυβερνήσεις ΝΔ των προηγουμένων ετών φιλοτέχνησαν συστηματικά και κληροδότησαν στην Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αφορούσε και στη συλλογή των στερεών αποβλήτων των πλοίων.

Η “μανιέρα” ούτε ήταν, ούτε είναι άγνωστη για τη ΝΔ, όπως άλλωστε προκύπτει και από συμβάντα της πρόσφατης επικαιρότητας (πχ ΟΑΣΘ).

Συγκεκριμένα, οι Κυβερνήσεις ΝΔ, μέσω των διορισμένων από τις ίδιες Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων, είχαν εγκαθιδρύσει ένα καθεστώς αδιαφάνειας, το οποίο αφενός ευνοούσε τους εκάστοτε λίγους και εκλεκτούς, αφετέρου υπονόμευε την ανταγωνιστικότητα της λιμενικής βιομηχανίας.

Οι παράνομες και παράτυπες παρατάσεις ληγμένων συμβάσεων, οι φωτογραφικοί όροι κατ’ όνομα και μόνο διαγωνισμών, τα ληγμένα σχέδια διαχείρισης αποβλήτων, ακόμα και η μακρόχρονη δραστηριοποίηση εταιρειών σε κρατικά λιμάνια, χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως νόμιμη σύμβαση, είχαν διαμορφώσει συνθήκες ομηρείας του αντίστοιχου κλάδου, με έντονη την οσμή σκανδάλου.

Όσο για τους εποπτεύοντες τους Οργανισμούς Λιμένων, Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ, αυτοί αρκέστηκαν στο να παραδώσουν στο ΣΥΡΙΖΑ εκατοντάδες σελίδες με πολύ σοβαρές καταγγελίες για την αδιαφάνεια στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων από κορυφαίους φορείς της ελληνικής ναυτιλίας, όπως το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας, τις οποίες δεν μπορεί παρά να μην είχαν διαβάσει καν, διότι, εάν έστω τις είχαν διατρέξει, κάτι ελάχιστο θα είχαν κάνει για την αποκατάσταση της νομιμότητας.

Σε αντίθεση με τη ΝΔ, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδύνατον να ανεχτεί τη διαιώνιση της δυσώδους αυτής κατάστασης. Για το λόγο αυτό, ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, το Νοέμβριο του 2017, εισηγήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής την ψήφιση του άρθρου 105 ν. 4504/2017, το οποίο τελικά, εν μέσω τεκμηριωμένων καταγγελιών για τα πεπραγμένα της ΝΔ, ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία, με τον αρμόδιο τομεάρχη της ΝΔ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη να αποτελεί τον μοναδικό εκπρόσωπο κοινοβουλευτικού κόμματος, που το καταψήφισε. Κατά τη συζήτηση του εν λόγω άρθρου όλοι οι παριστάμενοι, θυμόμαστε έναν αμήχανο κ. Γιάννη Πλακιωτάκη να αναμασά κάτι αοριστολογίες περί δήθεν παραβίασης του Κανονισμού 352/2017, με τον οποίο θεσμοθετήθηκε το άνοιγμα της παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Ατυχώς, τα επιχειρήματα του τότε τομεάρχη της ΝΔ και σημερινού Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη παρουσίαζαν εξαιρετικά στοχευμένη ταύτιση με τα σημειώματα, που είχε εγχειρίσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ένας συγκεκριμένος επιχειρηματίας διαχείρισης στερεών αποβλήτων, πληρεξούσιος Δικηγόρος του οποίου είναι έτερο μέλος της Κυβέρνησης.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι, πριν από την παραπάνω νομοθετική πρωτοβουλία, είχε προηγηθεί η έκδοση από τον προκάτοχο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα, δύο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων ανάλογου περιεχομένου, απολύτως συμβατού με το «ευρωπαϊκό κεκτημένο», οι οποίες επίσης είχαν την θετική αποδοχή των θεσμικών φορέων της Ναυτιλίας, αλλά και τη λυσσώδη υπονόμευση από αυτούς που μονοπωλιακά εκμεταλλεύονταν τα ελληνικά λιμάνια.

Το άρθρο 105 ν. 4504/2017 υποχρέωσε τους ελληνικούς λιμένες να ανοίξουν την αγορά των αποβλήτων πλοίων, να αναρτήσουν στο διαδίκτυο τα μέχρι τότε … απόκρυφα σχέδια διαχείρισης αποβλήτων, να διαβουλευτούν ουσιαστικά με όλους τους χρήστες του λιμένα και ταυτόχρονα θεσμοθέτησε την αρμοδιότητα Ανεξάρτητης Αρχής να διαμορφώσει πρότυπα τεύχη προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ώστε κανείς, ούτε καν ο Υπουργός, να μην μπορεί πλέον να εισαγάγει φωτογραφικούς όρους σε αυτές.

Είναι πράγματι αληθές, ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν επέτρεπε πλέον όχι μόνο στην ΟΛΠ ΑΕ, αλλά σε οποιοδήποτε φορέα διαχείρισης λιμένα, να ολοκληρώσει φωτογραφικούς διαγωνισμούς και προφανώς δεν επέτρεπε να ολοκληρωθεί ούτε ο διαγωνισμός διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, που είχε προκηρύξει μεν η ΟΛΠ ΑΕ, αλλά κρίθηκε φωτογραφικός, τόσο από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, όσο και από το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά. Συγκεκριμένα, επρόκειτο για το διαγωνισμό, με τον οποίο η ιδιωτικοποιημένη ΟΛΠ ΑΕ, ίσως και λεπτά μετά τη λήξη διαβούλευσης με θέμα τη διαμόρφωση του περιεχομένου του α. 105 ν. 4504/2017, κατά τη διάρκεια της οποίας ενημερώθηκε για την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση ανοίγματος της αγοράς και των στερεών αποβλήτων, επιχείρησε αθέμιτα και καταχρηστικά με φωτογραφικούς όρους να παραδώσει για τουλάχιστον 15 χρόνια το μονοπώλιο των στερεών αποβλήτων των πλοίων, που ελλιμενίζονται στο λιμένα Πειραιά, σε έναν συγκεκριμένο επιχειρηματία (και μοναδικό συμμετέχοντα σε εκείνον τον κατ’ ευφημισμό διαγωνισμό), ο οποίος είναι πελάτης του δικηγορικού γραφείου του έτερου Υπουργού της Κυβέρνησης Μητσοτάκη κ. Γιώργου Γεραπετρίτη.

Η ανατροπή της ειλικρινούς αυτής προσπάθειας η νομιμότητα να λειτουργήσει επιτέλους και στο πεδίο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων των πλοίων υπονομεύτηκε από τους πρώτους μήνες της θητείας του κ. Γιάννη Πλακιωτάκη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Συγκεκριμένα:

α)με το α. 60 ν. 4676/2020 ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης κατήργησε το α. 105 ν. 4504/2017, ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο του μονοπωλίου και κατεδαφίζοντας με τον πιο προκλητικό τρόπο ακόμα και την ιδεολογία του νεοφιλελευθερισμού για απελευθέρωση της αγοράς και ελεύθερο ανταγωνισμό που τόσο ευαγγελίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ. Το άρθρο αυτό δεν ακυρώθηκε ποτέ από κανένα Δικαστήριο και δεν κρίθηκε ποτέ από καμία κοινοτική αρχή ως αντίθετο με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Είναι, όμως, προφανές ότι δεν χωρούσε στους σχεδιασμούς των “πελατών” των στελεχών της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

β)με το α. 25 του ν. 4770/2021 ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης χορήγησε στους Οργανισμούς Λιμένων το δικαίωμα να παρατείνουν για πολλοστή φορά τις ληγμένες συμβάσεις και του συγκεκριμένου επιχειρηματία, εκθέτοντας τη χώρα μας με μια σκανδαλώδη διάταξη, η οποία συνιστά ευθεία παράβαση του κοινοτικού δικαίου δημοσίων συμβάσεων, το οποίο προσχηματικά επικαλείται.

γ)με το α. 48 του ν. 4770/2021 ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης αφαίρεσε από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων την αρμοδιότητα να επιβάλει στην ΟΛΠ ΑΕ την εφαρμογή του Κανονισμού 352/2017, τον οποίο επικαλείτο ως φύλλο συκής, λίγες μόνον ημέρες πριν η Ανεξάρτητη Αρχή ολοκληρώσει τη έρευνά της για το χρώματος γαλάζιου σκάνδαλο των στερεών αποβλήτων των πλοίων. Ποιός επιχειρηματίας άραγε να είναι ευνοημένος από την υπονόμευση της έρευνας αυτής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη;

Κερασάκι στην τούρτα της αθέμιτης εύνοιας γαλάζιων επιχειρηματιών, στην οποία, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, επιδίδεται κατ’ επανάληψη η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αποτέλεσε η με αριθμό πρωτοκόλλου 1000.0/31277/29-4-2021 απόφασή του Υπουργού, με την οποία, χωρίς να επικαλείται οποιαδήποτε υπηρεσιακή εισήγηση, ανακάλεσε την με αριθμό 62/2018 απόφαση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, με την οποία ο ανωτέρω φωτογραφικός διαγωνισμός της ΟΛΠ ΑΕ ακυρώθηκε ως αντίθετος με τον Κανονισμό 352/2017, τον οποίο κατά τα λοιπά προσχηματικά επικαλείται, αν και επρόκειτο για απόφαση κριθείσα νόμιμη με την με αριθμό Α1350/2019 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά.

Τραγική ειρωνεία: με τη συγκεκριμένη απόφαση ο πελάτης του κ. Γιώργου Γεραπετρίτη απέκτησε δικαίωμα, που το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε κρίνει εν τω μεταξύ παράνομο, απορρίπτοντας αίτηση ακύρωσης του συγκεκριμένου επιχειρηματία, την οποία είχε υπογράψει αυτοπροσώπως ο κ. Γεραπετρίτης

Το άθροισμα των επανειλημμένων θεσμικών ατοπημάτων του κ. Γιάννη Πλακιωτάκη είναι σαφές: σήμερα αφενός πλέον ο Κανονισμός 352/2017 δεν εφαρμόζεται σε κανένα λιμάνι, εκθέτοντας τη χώρα διεθνώς, αφετέρου δεν υφίσταται Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή για την επιβολή του, γεγονός που συνιστά ευθεία παράβαση του κοινοτικού δικαίου.

Με αυτά τα ασύλληπτης έμπνευσης πεπραγμένα στην πλάτη, ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τόλμησε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Βουλευτών για τα κατορθώματά του, να επικαλεστεί δήθεν “στοχευμένη αναδρομική ισχύ” του α. 105 του ν. 4504/2017, η οποία των ώθησε να προβεί στα παραπάνω επιτεύγματα.

Η διαφορά μας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη είναι ότι η στοχευμένη αναδρομικότητα του ΣΥΡΙΖΑ αποκατέστησε τη νομιμότητα, ενώ η χειρουργική αναδρομικότητα των δικών σας πρωτοβουλιών την έστειλε στη ΜΕΘ.

Ωστόσο, θα δείξουμε κατανόηση στο λυρισμό του κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, διότι, σύμφωνα με δημοσιεύματα μεγάλης πανελλαδικής εφημερίδας, για τα κατορθώματά του επιλήφθηκε ήδη η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Για το λόγο αυτό, τα υπόλοιπα κ. Πλακιωτάκη θα τα πούμε, όταν προσέλθετε απολογούμενος ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής. Μέχρι τότε, θα δείχνουμε κατανόηση και υπομονή, διότι η θέση σας είναι προφανώς δύσκολη…

Όμως το παρόν θα αποσταλεί και στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ

error: Content is protected !!